Mormors begravning

Idag var det dags - dags för oss att säga hejdå till min älskade mormor.

Färden ner gick bra, att gå in i kyrkan gick bra men sen kom tårarna.

Att veta att min mormor låg där inne i kistan, i sina fina randiga byxor, sitt prickiga blåa linne och sin vita skjorta hon hade på sitt kalas i januari och mitt hjärtahalsband runt halsen.
Och i hennes famn låg bilderna på Kalle och Måns, alla hjärtans kortet från Victor och rosorna från Icke och Monika.
Och över sig hade hon sitt täcke med det fina påslakanet hon fick av oss....
Min lilla mormor...


Gudtjänsten gick ganska bra, kalle är inne i 3års trosen och blev arg varje gång vi sa till honom att vara lite tystare (han kollade i en leksakskatalog och frågade vad varje sak var)



Prästen pratade så fint om mormor och musiken passade henne perfekt.
Sen var det dags och gå fram och säga hejdå, jag tog kalle med mig och satte mig på huk och berättade för honom att nu skulle vi säga hejdå till IB för nu var hon ju en stjärna.
Så han la sin fina lilla ros på kistan och sa hejdå IB.
När vi gått och satt oss, ville han fram igen, han ville leta efter IB....

Efteråt samlades vi i församlingshuset och åt 3 små mackor, spettekaka och tårta.



Och sen gick vi bort till graven där mormor ska ligga, kollade på alla fina blommor och skickade iväg ett hjärta till henne i himlen.



Älskade lilla mormor - jag saknar dig så!!




Postat av: Madde

ja en jobbig men fin dag för er

så fina bider:) och fina pojkar!!

kram

2011-02-23 @ 22:56:17
URL: http://madeleneaberg.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................