nu har vi gjort kalle sällskap i vinslöv. ...

                                          2010-10-31 @ 16:47:46

foto0313 (MMS)

nu har vi gjort kalle sällskap i vinslöv. Vi har hälsat på min mormor och lekt på lekplatsen. Kalle har invigt sin nya Didriksons overall.




jag och måns har pysslat idag, tjusig va? :)

                                          2010-10-30 @ 19:09:06

foto0308 (MMS)

jag och måns har pysslat idag, tjusig va? :)




jag och måns lämnade av kalle i osby i för...

                                          2010-10-30 @ 19:06:38

foto0307 (MMS)

jag och måns lämnade av kalle i osby i förmiddag, han och mormor skulle göra hässleholm. Sen åkte vi vidare till steningebanan för att kolla på folkrace tillsammans med anna och milwa och lowa då våra respektive var i rullargruppen.




kalle hjälpte till med prisbordet i lördag...

                                          2010-10-30 @ 19:01:12

foto0303 (MMS)

kalle hjälpte till med prisbordet i lördags :)




Hörselgångsinflammation

                                          2010-10-29 @ 20:52:05
Sjuk - rally- fest - sjuk

Ja så har den senaste tiden sett ut.

Rally gick bra, festen blev lyckat (dansade och skrattade i timmar)

Dock har jag nu fått hörselgångsinflammation och äter antibiotika.
Tyvärr har jag fortfarnade mycket ont och knaprat ipren och alvedon dagar igenom.

Imorgon ska vi på Folkrace..

Längre inlägg kommer kanske därefter..




Kanske dags och åka hem nu ;) vi jobbar in...

                                          2010-10-22 @ 22:06:08

foto0302 (MMS)

Kanske dags och åka hem nu ;) vi jobbar inför SSRC finalen som är imorgon.




Åkpåsar

                                          2010-10-21 @ 14:56:52
I våras när Babyshop hade rea fyndade jag denna åkpåsen och jag måste säga att jag är riktigt nöjd.
Så ska ni har en varm och skön åkpåse kan jag verkligen rekommendera denna:





le sac igloo är åkpåsen som ser ut som en designad vinterjacka med pälskrage som passar vårt Skandinaviska klimat perfekt. Tillverkad i bästa kvalitet av ett dunliknande material och är vatten och vindtät med foder i bomull. Inuti påsen finns en fleecefilt med tryckknappar som kan tas bort vid varmare vinterdagar. En annan fördel är att fleecen är lätt att ta bort och tvättas separat. Åkpåsens framsida frigörs enkelt med hjälp av dragkedjor. Du kan välja att använda åkpåsens bakre del separat som skönt sittunderlag i barnvagnen eller åkpåsens övre del som filt i bilbarnstolen. Du kan även öppna åkpåsen nertill och låta barnets skor sticka ut, vilket är praktiskt vid slaskväder.

* Passar alla vagnar, öppning för 5-punktsbälte
* Anti-halkskydd på baksidan
* Praktisk ficka på framsidan
* Huvan går att öppna med dragkedja
* Dragkedjan går att öppna vid botten för att låta barnets skor sticka ut
* Fungerar lika bra i pulkan eller som sovsäck/lekfilt vid behov
* Tvättas avig i maskin, 30 grader. Huvans päls tvättas i kall handtvätt (avtagbar)
* Finns i två storlekar (Medium 6-18 mån och Large > 3 år).
Medium längd: 86 cm (från luvans topp) Bredd: 51 cm


i Syskonvagnen har jag en lite tunnare åkpåse i fleece från Geggamoja till Måns, riktigt ombonad och mysig.



Den här både mysiga och snygga åkpåsen i svart dubbelfleece kommer från svenska Geggamoja. Den har hål för 5-punktssele, reglerbar dragkedja runt huvudändan och det går praktiskt nog att öppna fotändan om man vill sticka ut smutiga skor. Annars viker man upp fotändan så att fötterna blir ordentligt omslutna.

Den är helt öppningsbar med en praktisk dragkedja så den går att använda ända till i vår!

Overallen har en randig Geggamoja-stjärna på framsidan som finns i färgerna blå/turkos, lime/grön och rosa/röd.

Tvättas i 40 grader.

 



lite tips så här en vit torsdag =)



Tävling hos Muppsan

                                          2010-10-21 @ 13:53:19

NY TÄVLING - OKIDOKI

"Jag är med och tävlar om ett presentkort
värde 500:- hos Okidoki barnkläder & Damkläder
Muppsan´s blogg"



kalle tyckte inte snön var någon höjdare i...

                                          2010-10-21 @ 13:47:38

foto0298 (MMS)

kalle tyckte inte snön var någon höjdare idag så vi gick in efter en halvtimme, jag hann läsa tidningen i solen iaf. :) kvar ute blev måns, han sover bäst ute, jag hade gärna bytt med honom :)




idag har vi äntligen kommit ut. Solen skin...

                                          2010-10-21 @ 12:57:22

foto0297 (MMS)

idag har vi äntligen kommit ut. Solen skiner och snön ligger så fint på marken. Härligt




Gekås/Lalandia och sjuka..

                                          2010-10-21 @ 11:32:30
Vilken vecka vi haft...

i Onsdag åkte som sagt jag,Måns och Anna till Gekås...
Ingen kö in och lagom med folk (vi kom vid halv 1)
Vi började med att handla allt till SSRC finalen och Annas bowlingfest.
Fikade på det nya fiket = gott
Ut och packade in allt i bilen och tog Måns i vagnen i stället.
Jag fyndade knähöga stävlar på Sko Boo =)
In igen och nu stod Julklappar på listan.
Där fanns massor med leksaker, så jag kunde pricka av både Kalle, Zacharias, Anton och Albin.

Fortsatte till kläderna och hittade massor så klart, en ny kappa, 2 koftor, leggings och knästrumpor fick följa med hem.
Daniel fick ny jacka den gamla är för stoooor efter hans viktnedgång och en gäng nya kalsonger.
Måns fick ny heldress och joggingdress i velour.
Kalle, ja han fick ett par vantar - bättre än inget ;o)  eller ja han fick faktiskt en pippidocka också för han varit så duktig hos Anki,Stig och Linda.

Jultorget fann vi också en del på....Julklappspapper, röd plåtburk med text på b.la.


Ja just det, lite hundgodis och en klocka fick också följa med hem.

Ja som ni förstår blev det ganska dyrt och sent....vi lämnade Gekås 15 min innan de stängde...ops..

Halv 11 var vi i Öjaby igen och hämtade en trött kalle med ögoninflammation, han blev överlycklig över sin pippi och somnade sen gott i bilen hem.
Tack fam. Söderström för att ni passade busungen =)

Väl hemma i Diö var det bara att packa in och packa upp och sen fortsätta packningen inför Lalandia.

Torsdag morgon vaknade Kalle med 2 igenklibbade ögon, ringde VC och pratade med den, meningslöst med droppar då han ska bada.

Vid halv 12 begav vi oss mot Danmark och Lalandia tillsammans med fam. Svensson/Petersson.
Efter 2 pauser var vi framme, fick vårt lilla hus.
Bäddade och åt bullens med bröd =)

på Kvällen tog vi en sväng i centert innan det var dags att sova.
Natten var hemskt, barnen turades om att va vakna...

Fredagen badade vi hela dagen, Måns tyckte det var så där, han gillade bara bubbelpoolen...Kalles trivdes desto bättre...Jo måns tyckte faktiskt om vattenruschkanorna också, eller ja han sa inget iaf. haha...
Tyvärr fick båda 2 hosta på natten...

Lördagen badade vi på förmiddagen och sen bowlade vi på eftermiddagen/kvällen.
Avslutade med Pizzabuffé, de hade verkligen allt möjligt på pizzorna där, Daniel åt b.la.en med spagetti och köttfärssås på *urk* tyvärr hade Kalle nu blivit riktigt förkyld = hosta
Så han ville bara dricka hela kvällen och till slut hostade han så mycket att all dricka kom upp igen, Daniel hann fånga det mesta och resten kom inne på toa...
Ja, det resturangbesöktet var lite kasoartat...o bowlingen ska vi inte prata om, Daniel utklassade oss och jag kom sist.
På vägen hem från resturangen började Måns skrika och han slutade inte även om han fick mat,,, inget dög och jag fick gå runt med honom i famnen i stugan... trodde det var magknip så jag masserade och höll på men inget hjälpte, till slut orkade jag inte mer och la honom i vagnen då somnade han!
Natten gick bra och på morgonen la han ett rejält lass o blöjan så gissar att det var magen som spökade kvällen innan.





Söndag förmiddagen bestod av packning och snabb städning innan vi tog färjan över till Tyskland, Vi handlade godis på båten och kollade på andra båtar, kalle var småsur men det gick rätt bra ändå.

Det blev ett snabbstopp i tyskland, en runda på Bordershopen innan vi tog färjan tillbaka igen...
Sen sov barnen hela resan genom danmark så vi stannade i Malmö och åt lite innan vi rullade sista biten hem.
Och hemma var vi igen vid 19.
Jag packade ur bilen och när jag sen satte mig ner var det som om luften gick ur mig, märkte att ögat börjar gegga och svullna.
Och när Kalle pratat klart med sin mormor i telefon kastade han den på mig och fick in en fullträff mitt på läppen, skitont gjorde det och det slog lock för örat.
locket övergick till öroninflammation och det gjorde riktigt j-a ont innan det till slut sprack 2 timmar senare..
Daniel som låg bredvid i sängen hörde hur det sprack - mysigt...efter det kunde jag sova nån timme innan det började göra ont i igen, då sen pys det lite i örat och även det gick över, dock hör jag fortfarnade INGET på örat.

på Måndagen hade vi BVC med Måns inbokad, vi klädde på hela familjen (Daniel fick va hemma)
och åkte ner till hälsoringen, jag med stora svarta solglasögon på mig då ögat såg hemskt ut.
Nu hade jag även fått ont i halsen.
Jag hade ringt hälsoringen tidigare på förmiddagen men bara fått beskedet att de skulle ringa upp halv 12 (30min efter BVC besöket)
Men då Måns BVC tant även är distrikssköterska bad jag henna kolla mig, jag fick öronen kollade, halsprov taget och ett stick i fingret och tempen tagen.

Öron och Öroninflammation blev konstaterat och jag fick recept på pencilin och ögonsalva (både till mig och Måns)
Så när jag var färdig besiktigad åkte vi ner till Apoteket, på med solbrillorna igen!
Några hundralappar senare var medicinen uthämtad och halstabletter inköpta.
Vidare ner till AP-Däck och lämna starletfälgarna.
Sen fick jag äntligen krypa ner i min säng!

På kvällen fick Daniel åka på möte men barnen, det hade gått så där...Måns kan vara en riktig gnällfis.
När de kom hem var jag betydligt piggare och kunde t.o.m. åta lite chips ;o)

Natten gick så där sen., jag var vaken massor och fick varvade nässpray med alvedon och halstabletter hela natten.
Tyvärr glömde jag säga till Daniel att jag mådde sämre igen och han körde till jobbet.

Så förmiddagen blev hemskt, jag mådde skit men som tur var nöjde sig Kalle med att sitta i soffan tillsammans med mig och kolla på Pippi och Måns var ganska så lugn men fy, en sån dag vill jag aldrig ner ha.

Så igår ställde underbara Anna upp och tog barnen, de hämtades kl 10 och sen hämtade Daniel hem dem igen på kvällen.
Jag tog det lugnt, soterade tvätten, vilade, jobbade lite med prisutdelningen och kollade på tv, en barnledig dag var precis vad jag behövde! Tack!!

Idag mår jag mycket bättre, halsen gör bara lite lite ont, ögat är bättre, tyvärr har jag fortfarnade lock för örat och det rinner men det släpper väl nån gång hoppas jag...

Det ändå som är värre är blåmärket efter mobilen...perfekt när det är fest på lördag ;o)



Det är ännu mer lila nu....






Goodiebags tävling hos lindet

                                          2010-10-21 @ 10:17:54

 

★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★





"Jag är med och tävlar om en stor goodiebag värd minst 8000 kr hos Lindet. Tävlingen hittar du här! Var med du också!"




Goodiebagen innehåller:

Canvastavlan.se sponsrar med ett presentkort på 600 kr att köpa canvastavlor för. Dessutom bjuder de på frakten!

Karin Herzog sponsrar med en lyxig Oxygen Foot Cream.

Kalaslagret sponsrar med ett presentkort på 500 kr att shoppa kalasprylar för.

Cb kids sponsrar med ett presentkort på 200 kr.

Namnnappen sponsrar med en motivnapp.

Barntyger.se sponsrar med en stor och en liten textilkorg från Nyblom o Kollén.

Spöket Laban sponsrar med Tummen badcapé och Tummen reflex till vagnen.

Bambino Mam AB sponsrar med ett On-the-Go –kit ( picnicbox, sportflaska, bestick osv ) från Bambino's sortiment.

Darling Express sponsrar med ett presentkort på 250 kr. Darling Express, som har perfekta presenter till nyfödd baby, levererar gärna vinsten presentinslagen.

Pappaprylar sponsrar med en valfri vara till ett värde av upp till 500 kr från Pappaprylar.se - babymonitorer, skötväskor, barnsäkerhet och mycket mer!

Studio Nele, som bland annat säljer fina doppresenter, sponsrar med en valfri grafisk tavla (21 * 30 cm).

Önskefoto sponsrar med en Fotokalender Klassisk med ett lyxomslag.

Kalasform sponsrar med 8 paket Mumim bakformar (tryffel och muffin).

Pledd.net sponsrar med en personlig Baby filt i valfri färg. En babyfilt med barnets namn, födelsedatum, födelsetid, vikt, längd och dedikation.

KidMix sponsrar med en halsduk från Fransa Kids.

My Own Style sponsrar med en almanacka i plåt med praktiska magneter att flytta på för att välja datum.

myHeart sponsrar med par örngott/Kuddfodral, Mitt hjärta tillhör dig.

Barnkalaset sponsrar med en valfri tårtbild (oblat).

Leklandet sponsrar med ett presentkort på 300kr att köpa leksaker för.

Living and room sponsrar med två kökshanddukar.

Lindblom of Sweden sponsrar med fyra valfria tavlor (15 x 15 cm). Lindblom of Sweden har en barntavla för alla.

MyKidoo sponsrar med ett matset och bestick.

Familjesmycken är med och sponsrar med ett presentkort på 500 kr. Familjesmycken har underbara namnsmycken för hela familjen.

Ecoloco sponsrar med en ekologisk shoppingväska från Katvig, som går att göra om till en barntunika.

Bokstavsboden sponsrar med en valfri bokstavskudde.

Snutten.se sponsrar med ett 3-pack snuttefiltar.

Bioform sponsrar med Broncilan och Flurival som är perfekt mot höstens förkylningar.

Royaltstick.se sponsrar med en Royal T-Stick.


★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★



älskade kalle, vår stora kille som kissar ...

                                          2010-10-20 @ 22:58:06

foto0285 (MMS)

älskade kalle, vår stora kille som kissar på pottan, gillar att mysa i soffan under filten framför pippi. Han gör oss så stolta varje dag, ja nästan iaf. Blåmärken jag har ovanför läppen hade jag gärna sluppit men man kan inte få allt här i världen ;) han hjälper till här hemma och fler och fler ord kommer för varje ord. Favoriten just nu är farfar och hans traktor och så klart pia (mormor) varje gång vi är i affären ska vi handla rosa rattar till henne från ahlgrens bilar :)




bild från förra veckan då vi var och handl...

                                          2010-10-20 @ 22:50:44

foto0290 (MMS)

bild från förra veckan då vi var och handlade. Måns kom på att det var roligare att stå än att sitta i kundvagnen *suck* han är sin pappa upp i dagen. Idag hittade jag honom på väg upp för trappan. Allt ska undersökas och testas :) han är härlig vår lilla måns. Igår kom äntligen hans första tand upp, som vi väntat på den.




dagens lunch. Doktorn konstaterade öron oc...

                                          2010-10-18 @ 12:44:02

foto0294 (MMS)

dagens lunch. Doktorn konstaterade öron och ögoninflammation. Sänkan var inte riktigt som den skulle. Och så lite halsont på det. nu ska jag hem och sova!




DVD i bilen är perfekt. Nu är vi hemma eft...

                                          2010-10-17 @ 21:19:52

foto0293 (MMS)

DVD i bilen är perfekt. Nu är vi hemma efter en trevlig weekend på lalandia. Dock har pojkarna varit sjuka men det har gått bra ändå. Tyvärr har jag blivit det nu i stället. Ont i örat och ögoninflammation. Jobbigt!




ullared here we come......

                                          2010-10-12 @ 21:52:04

Imorgon lämnar vi Kalle och hundarna i Öjaby sen åker jag,Måns och Anna till Ullared =)




Måns 8 månader

                                          2010-10-11 @ 12:27:46
i Lördags blev vår lille busunge 8 månader.




igår fortsatte trädgårdsarbetet. Vi fyllde...

                                          2010-10-11 @ 09:39:06

foto0288 (MMS)

igår fortsatte trädgårdsarbetet. Vi fyllde släpen med det gamla spillvirket som legat i trädgården sen vi flyttade in. Kalle skulle sen åka traktor till farfar men somnade sittandes efter 5min haha.




igår körde vi in all veden. Så nu klarar v...

                                          2010-10-10 @ 11:31:54

foto0287 (MMS)

igår körde vi in all veden. Så nu klarar vi en lång och kall vinter. Den gula traktorn med släp fyndade jag på loppisen :)




idag har jag ett bord på familjecentralens...

                                          2010-10-09 @ 09:36:10

foto0286 (MMS)

idag har jag ett bord på familjecentralens loppis. Har sedan fyndat en sak till kalle :)




Måns och fotbollen

                                          2010-10-08 @ 21:21:19
morbror Anders - vill du ha den uppförstorad till väggen?? ;o)




kalle poserar

                                          2010-10-08 @ 21:18:08




kalle när han själv väljer poserna haha




Studio Växjövägen

                                          2010-10-08 @ 21:10:41
idag har marcus varit här hemma och med sig hade han hela sin studio, resultatet ser ni nedan:







Som ni ser blev det en hel del knasiga bilder och men också en massa FINA, men dem får ni inte se än..

Tusen Tack Marcus för en kaosartad dag!!!



Albin

                                          2010-10-08 @ 10:18:58
Förra torsdags var vi äntligen nere i Vinslöv för att träffa lilla nyskottet Åberg.
Antons lillebror Albin.
Så liten och söt....Därimot fick jag knappt gosa då Måns blev svartis haha...



Vi sällskapade till förskolan där mamma jobbar och Anton går...
Sen lunchade jag och pojkarna med min mormor innan vi gick tillbaka till förskolan för att möta mamma och leka lite...



Ramona Rallying

                                          2010-10-08 @ 10:06:54


Ramona Rallying hade en tävling för barn i bloggen för ett tag sen så Kalle tävlade med hjälp av mig och vet ni vad - han vann =)

Han kommer bli överlycklig över vinsten..


Rosa peltorhörselskydd och en Motorsport Barbie.

En av kalles favoritfärger är nämnligen ROSA =)

Tack till Nina som hämtar vinsten på rally SM finalen i helgen.

Och Lycka till Ramona och Miriam!
Kika in på deras hemsidan och läs om dessa tuffa Rallybrudar som är med och fightas i toppen i Rally SM.




Ladies night och Silverratten

                                          2010-10-08 @ 09:59:26
i fredags jagade jag kalle inne på både lindex och kappahl - varför?
Jo jag behövde en ny handväska till kvällen...


Dagens barnvakt kom vid halv 3 (då skulle jag kört) då satt jag fortfarnade i min vanliga kläder...
snabbt in i duschen, sminka sig och på med finklänningen sen tog jag kombin till Ryd och lite förfest innan LADIES NIGHT!

Vi anlände till Växjö och tipshallen vid 18, välkomstdrink och sen minglade vi, gjorde upp i rockring (jag vann över natha stort höhö, vinsten var en goodiebag från ACO med 3 olika hudvårdprodukter) fast lite senare dök Natha upp på bild på storbildskärmen och hennes vinst från ACO var större =)

Vi skickade småkärlekbrev med choklad i och tävlade hos 3.

Sen var det dags o äta... vår mat försvann på vägen och när de väl hittade den var den ljummen... vi hann äta hälften ungefär när det bestämdes att vi skulle få ny...o även det tog tid så de skickade in massa vin och cider till oss som tröst =)

Annars var maten sådär, helt OK men inget jag skulle beställt igen...

Efter maten var det dags för sångtävling och dit "tvingade" vi Malin i gänget och hon var grym! 3a slutade hon...

Sen var det dags.... och WOW vilken show... vi dansade, trånade och sjung...



Jag har massa bilder på kameran...men de håller jag nog för mig själv....flashade bröstvårtor och snuskiga poser.... haha..

Efterfesten var på Grace men vi stannade bara 1 timme då vissa i gänget ville hem och sova ;o)
Ja även ja då... jag hade laddat upp med coca cola och choklad i bilen hem men jag var inte det minsta trött så hemfärden gick bra.

På lördagen fick jag lite sovmorgon innan det var dags att klä på sig rallykläderna och bege sig ner till ett blåsigt Älmhult...
Kalle åkte service till Erik och Nina och vi andra åkte ute och tittade på SS3.

Förlåt Marie och Anna för vissa bilder ;o)


Måns fick äta macka då jag glömde flaskan hemma (tur vi bodde nära)









Kalle hade mekat, ätit lunch på IKEA och varit ute och titta med Linda och Telehagen gänget.

På kvällen följde Linda med oss hem för lite tacos och skvaller =)



Veckan som gått....

                                          2010-10-08 @ 09:19:02
Nu ska jag passa på och blogga lite medan barnen roar sig själva....

Måns kryper på riktigt nu, på alla 4a och snabbt går det...han är ÖVERALLT.

Denna veckan har vi hunnit med lite mer än bara sitta i soffan...

i Måndags åkte vi upp till Växjö, hämtade Linda i Öjaby, lunchade i stan och sen lekte vi på leos lekland =)
Hälsat på Anna o vovvarna, höstmarknad, öppna förskolan, dejt med Fia och flickorna (vi gick till IKEA i regnet och så klart var det jag skulle ha tillfälligt slut) sorterat kläder till loppisen, gympat (jag) och det där vanliga som städa, plocka undan och tvätta....

Ingen dag blir tråkig när man har 2 busungar hemma =)







när ska jag ha tid?

                                          2010-10-05 @ 22:38:39
ladies night, rally, trädgårsröj och leos lekland....dagarna bara försvinner....

imorgon - träffa tant Anna, höstmarknad och öppna förskolan.




när ska jag ha tid?

                                          2010-10-05 @ 22:38:39
ladies night, rally, trädgårsröj och leos lekland....dagarna bara försvinner....

imorgon - träffa tant Anna, höstmarknad och öppna förskolan.




fullt ös :)

                                          2010-10-01 @ 21:53:54

foto0282 (MMS)

fullt ös :)




ikväll är jag och några galna tjejer på la...

                                          2010-10-01 @ 18:49:56

foto0281 (MMS)

ikväll är jag och några galna tjejer på ladies night :)





............................
    RSS 2.0............................