Senaste nytt

                                          2010-03-31 @ 22:16:58
Några dagar sen sist...

Vi är hemma och njuter...för det mesta iaf....vissa dagar är här kaos men oftast flyter det på med 2 små barn.
Kalle är för det mesta snäll mot sin lillebror men väldigt svartsjuk när det gäller Daniel.

Idag har vi varit på sagostund....gick så där...Kalle har massor av myror i byxorna men satt stilla en liten stund iaf. =)
När vi kom hem var det utevistelse som gällde... han blev skitarg när vi skulle in och byta kläder och för att inte tala om när vi skulle gå in när det började regna...


Vår underbara ENVISA son mitt i skohögen =)


Igår var vi nere på AP däck och la på nya sommardäck, något som höll på och sluta illa då den unge killen som hade hand om vänstersida tyckte det var viktigare att sms:a än att spänna muttrarna!!
Som tur var såg Benny det när jag backade ut och stoppade mig...
Kalle tyckte iaf. besöket där nere var väldigt intressant och kollade med stora ögon när hjulen bytes.
Efter det besöket körde vi bort till SAAB och köpte nya bakvagnsbussningar.
När vi kom hem satte jag mig på trappen i det fina vädret och gav Måns mat och Kalle lallade rundor i trädgården- Härligt.



Lite nya bilder på Måns










Måns

                                          2010-03-29 @ 11:07:54

Vår lilla sötnos



Kalle

                                          2010-03-29 @ 10:39:31
Kalle älskar att vara ute...sen att det ösregnar spelar INGEN roll....  =)




Bloggdesign

                                          2010-03-29 @ 10:29:12
Nån som kan rekommendera någon duktig person som kan fixa min blogg design???




Dagen i bilder

                                          2010-03-26 @ 20:55:10
Tokungen som skulle ha med pulkan på promenaden i solskenet...



Sötnosen i min gamla åkpåse...




Första leendet

                                          2010-03-23 @ 09:15:08
Idag på Måns 6 veckors dag kom första medvetna leendet =)



Bild från igår, pappmys men Måns är inte sig lik...Får ta en bättre bild på honom idag.



my handyman

                                          2010-03-22 @ 21:22:05
Blev inte så mycket städat igår... halsen som spökar...
Men sovmorgon tog vi... vi steg inte upp förrän 11:30 - skönt och behövligt!!

Eftermiddagen tillbringades i soffan men toan städades iaf. och en maskin tvätt blev det till när jag fixat säkringen som gått.

På kvällen bjöd vi Tobbe o Anna på middag när de lämnade Kalle..
Vi frågade även om de ville bli faddrar åt Måns o det ville de =)


I natt var jag vaken till o från med halsont, kunde knappt svälja men idag har det blivit bättre efter några koppar te och halstabletter.

Någon Öppen förskola som vi planerat blev det inte heller utan vi stannade inne och tvättade lite till och plockade undan, konstigt att det alltid ser ut som kriget i vardagsrummet när Kalle varit vaken i 1 timme.....

När Kalle sovit middag gjorde han farbror tobbe sällskap i garaget innan han kom in till mig och diskade medans jag fixade kvällsmaten..
Kalle är en riktig handyman =)












16+22

                                          2010-03-20 @ 22:24:24
Åhh vad det är kul att komma hem till ett hus där en av säkringarna gått, köket och tvättmaskin/torktumlare..så fick börja med att hänga upp tvätten som låg i torktumlaren *suck*


Ikväll är det bara jag och Måns här hemma.
Daniel är på teknikerkurs (Rally) i Vrigstad och Kalle sover hos Tobbe o Anna.

Fast vi har inte varit hemma så länge för nu ikväll har vi firat Daniels syskon Benny (22år) och Linnea (16år)

Kalle var uppe ovanligt länge och på hyfsat humör, sista timmen myste han i våra famnar =)

Tyvärr klämde han 3 av sina fingrat också men det gick inte hål som tur var...

Annars händer det inte så mycket här hemma..

Imorgon ska jag ta sovmorgon, eller ja försöka iaf. och sen ska det STÄDAS...tråkigt men behövligt

Men först ska jag som sagt sova... halsen känns lite halvkrassig..jag vill inte bli sjuk nu!!

God natt



Snäll storebror

                                          2010-03-17 @ 21:14:45

Snäll Storebror som vaggar lillebror när mamma fixar lunch



Pappamys och Sagostund

                                          2010-03-17 @ 21:11:11
Igår blev var lille prins 5 veckor och imorgon blir vår stora prins 20 månader... tiden går så fruktansvärt fort!!



Igår hann vi med en långpromenad med vagnen i solskenet, killarna somnade så gott innan vi hunnit 100m och sov igenom hela promenaden.
Jag och Kalle städade i uterummet, möblerade om och satte upp bordet och stolarna =)

Och på kvällen kom Kalles Farfar, Farbror Tobbe och Tant Anna med rallybilen som fått ny bur och färg.

o vet ni vad Kalle sov HELA natten i sin säng...det var läääängesedan han gjorde det...ytterliggen ett steg på rätt väg, nu ska vi få honom till o sluta vakna på kvällen också bara....runt 23 varje kväll brukar han vakna o va ledsen så Daniel får natta om honom. Vi tror han drömmer mardrömmar...


Idag har vi haft Daniel hemma hos oss hela dagen, så skönt och få ha honom hemma mitt i veckan.
Kunna fokuserar lite mer på bägge pojkarna..

Jag och Kalle åker ner själva på sagostunden och det gick bättre, visst han hade fortfarnade MYCKET myror i byxorna men det gick betydligt bättre och det märktes att även om han härjade sist så hade han snappat upp rörelserna till både baka baka liten kaka och Imse Vimse spindel.
Efter sagostuden åkte vi till Willys och handlade blöjor, våtservetter och ersättningen b.la.
Kalle var jätteduktigt och satt lugnt och still i kundvagnen.

När vi sen kom hem byte Kalle om till overallen och åkte ner till Älmhult igen med Daniel, de skule hämta et nytt luftfilter och tvätta toyotan.
Kalle hade mest hoppat i vattenpölarna =)

Ikväll lyxade vi till kvällsmaten och åt vitlöksbaguetter, tsatziki, vitlöksfrästa champinjoner och massor av frukt.

Imorgondagen skulle egentligen blivit tidig men pappa ringde innan o sa att Daniel kunde ta en halv pappadag så vi åker inte ner förrän vid 10.
Inplanerat är ett besök hos Ankorna, vi har laddat upp med pizzakanter och Kalle överblivna frukostmackor.
Och på kvällen ska vi hem till min Farbror m. familj på släktkalas.


Mina pojkar =)



Blomsterbud och träning

                                          2010-03-15 @ 20:37:58
Även i söndags hade vi besök här hemma ,av Daniels kusin Ronny o hans Ann-Marie, de väntar en nästkusin till Kalle o Måns i Juni- så det blev ganska så mycket gravid och bebissnack =)

Annars var det en lugn söndag, jag sorterade lite mer av Kalles gamla kläder och plockade undan här hemma.

Vi avslutade kvällen med pizza framför tv:n.


Idag började vi dagen tidigt, redan 06:05 ville Kalle upp men med barnprogram på tv fick jag lite mer tid i sängen innan vi gick upp.
Kalle passade även på och tömma Måns flaskor med ersättning...gott haha

Annars har vi hunnit med en promenad i solen, fixade med lite traderavinster som skulle skickas, tvättat, sortera tvätt, parat ihop strumpor.


Fruktstund och fejkleende på begäran

Och nu ikväll ville Kalle sova direkt efter middagen så när Daniel nattade honom passade jag och Måns på att träna..



I förrmidag när det var som mest kaos här hemma (amning, kinkig lillebror ,svartsjuk storebror) så knackade det på dörren..in med bröstet, ner med tröjan bort till dörren som är låst och ingen nyckel i låset, ser att det är posten, får peka i fönstret att hon ska gå runt till framsidan där det sitter en nyckel...*puh*
Då har min underbar sambo skickat blomsterbud =)

Så idag när jag suttit vid datorn och fixat med traderaauktionerna har jag haft 2 fina blomstergrupper att titta på..
Fick blommor av Nathalie m. familj i lördags också =)





Nähä nu ska jag lägga benen på soffbordet....



Lördagsmys

                                          2010-03-13 @ 22:42:27



Stående bord

                                          2010-03-13 @ 22:40:35
Dagens kvällsmat var Tacos och Kalle hjälpte mig att duka och då hans tripp trapp stol stod i finrummet tog han sin egna stol och ställde vid bordet, så jag hämtade hans tripp trapp men den vägrade han att sitta på, så han intog sin kvällsmat - YOGHURT OCH KÖTTFÄRS stående vid bordet...












Nya bilder på Måns

                                          2010-03-13 @ 22:30:45















Nya bilder på Kalle

                                          2010-03-13 @ 22:05:49


















Min dag

                                          2010-03-13 @ 21:34:10
Några dagar sen sist och jag har haft några underbara dagar.

I torsdags steg vi upp tidigt (5:30) hela familjen och åkte till Vinslöv, lämnade av Daniel på Skandiform och sen åkte jag och pojkarna vidare hem till mamma o pappas hus.

Tog det lugnt, kollade på barnprogram, lagade lunch och sen gick vi och möte Mamma när hon slutade, vidare till Matöppet och beställde bullar till fredagen.

Sen gick vi hemåt, jag duschade lite snabbt och sen åkte vi in till Hässleholm och Kappahls VIP dag med 30% i hela affären.

Jag hittade en hel del fint och till slut blev det en jeansfärgadtunika, en svart puffärmstopp och en oversize tröja i blått som jag fick av Mamma o Pappa i födelsedagspresent.

På kvällen lämnade vi pojkarna hos Mamma o pappa och åkte in till Kristianstad och åt på Kristianstads Resturang bara Daniel o jag, en av fördelarna med att Måns tar flaskan (även om han inte åt under tiden vi var iväg)
Vi började med förätt och sen åt jag jättegod fläskfilé, wokade grönsaker, stora klyftpotatis och chilibea och Daniel åt filéplanka , båda var jättegott och sen avslutade vi med marängsswiss =)
Jag lyxade till det med en cider till maten också - gott!

När vi kom hem sov Kalle redan i mamma och pappas säng och så det var bara o sätta sig i soffan och kolla på sveriges värsta bilförare innan vi gick o la oss.... Måns sov inne hos Mamma o pappa i resesängen halva natten och halva på mammas mage =)

Så jag fick sovmorgon ända till halv 9, en uppskattad födelsedagspresent då jag igår fyllde hela 24år Nu går det bara utför haha...



När jag kom ner på morgonen fixade Mamma o Kalle lyxfrukost och sen tog vi det lugn fram till Lunchen, som Daniel, pappa och mormor gjorde oss sällskap till.


Paket från Kalle o Måns = Trosor, strumpor och 2 trisslotter =)

När Daniel slutat jobba åkte vi hemåt småland igen, städade lite snabbt sen kom Daniels föräldrar och mormor på besök.

Och även idag har vi haft besök, av Zacharias, Nathalie och Anders.
Jag fick ett fint cultljusset i Löve Cult design
Killarna lekte som vanligt, bråkade lite och ja..som vilka 1½ åringar som helst.
Och jag o Natha traggade bebisar och förlossningar som vanligt =)

Men innan besöket hann Daniel o Kalle med ett besök i Barkhult för att meka med saaben och ja o Måns hann med både mys och duscha tillsammans.

Nu ska vi fixa Tacos här hemma sen blir det Melodifestivalen.



Sagostund

                                          2010-03-10 @ 20:15:00
Idag har vi varit på sagostund på biblan....Men vi får se om vi fortsätter o gå dit.

Det var vi och 2st andra barn + mammor.

Tyvärr...
...hade Måns ont i magen och var orolig.
...hade Kalle massor av myror i byxorna och kunde INTE sitta still
...Var hon som höll i det var tystlåten och lyckades inte "fånga" barnens intresse...

Men det var mycket nytt för Kalle så vi ger det en chans till.

Imorgon åker vi till Vinslöv igen....Mamma jobbar till middag sen blir det ett shoping besök i Hässleholm och på kvällen ska jag och Daniel gå ut o äta i Kristianstad + att vi ska hämta en vagn vi fått av min kusin.

Och på fredag är det min födelsedag och då ska jag få soooooovmorgon =)






BVH, SAAB och MAXI

                                          2010-03-09 @ 19:41:27
Igår var vi på BHV och vägde och mätte Måns.
4670g och 56.5 cm lång.
Han ligger perfekt på mittenkurvan på vikten och huvudomfånget och på längden ligger han ett snäpp över.
Han ska väl bli lika lång som sin pappa =)

När vi var klara där körde vi till Saab där en ny sak somjaginteminnsnamnetpå låg och väntade på oss, Kalle var väldigt imponerade över bilhallen och hade nog gärna gått några varv där inne =)

Sen avslutade vi Älmhultsbesöket på MAXI, även om jag hade Måns i babyskyddet i kundvagnen och Kalle sittandes i barndelen fick jag plats med massor, Varför blir det alltid så dyrt när man ska handla??

Måns ont i magen hela eftermiddan och kvällen och ville bara vara i min famn, Daniels dög inte och när han väl somnade sov han oroligt och bara kortare stunder.
Satt uppe med honom till kl 23:30, då bajsade han äntligen och sen sov han gott i natt.
Han vägrade även ta bröstet, gjorde ersättningen och det sluk han direkt...
imorse dög dock bröstet igen...

Idag har han sovit, sovit och sovit... o ammat emellan så klart...
Märks att dagen igår var jobbig för honom..



Kalle har också haft en bra dag, ätit och sovit bra och nu ikväll har han mekat med Daniel.

Jag och pojkarna var även bortom grannen Anna-Lisa och tackade för lapptäcket och visade upp Måns =)
Nu nattar Daniel Kalle och jag har laddat upp för en kväll i soffan med dating in the dark, hemmafruarna och cougar town....





Måns 1 mån

                                          2010-03-09 @ 14:29:49
Vikt 4670gram
Längd 56.5cm






Kalle 20mån

                                          2010-03-09 @ 14:26:29

Redo för middagsvila ute

Hjälper Mamma att diska =)



Anton 4år

                                          2010-03-09 @ 14:04:48
Idag fyller min lilla stora gudson Anton 4år!
Vi skulle egentligen firat honom idag men då jag är förkyld får vi ta det nån annan dag.


Första mötet, så liten och söt



Anton och Kalle förra året på 3års kalaset =)



Gangstar

                                          2010-03-07 @ 20:02:04
Förmiddagen idag bestod av städning och bakning medans min underbara Mamma passade pojkarna.

Jag har nämnligen haft Gangstarparty här hemma...
och det blev MYCKET shoppat då Daniel och jag  inte riktigt hade samma smak =)

Till båda pojkarna:




Till Kalle



Till Måns



Tur jag hade min vänninerabatt =)



Igår var Daniel och Kalle ute i Barkhult och jag o Måns var hemma o myste... jag skulle städat men en lite förkylning gjorde att jag hade noll ork och valde att vila istället.


Annars rullar det på här hemma...
Måns har fortfarande lite ont i magen om dagarna, tyvärr...
Amningen går rätt bra, även om han kladdar en del och inatt skulle han inte amma så det fick bli ersättningen istället...



i Veckan har vi fullt upp:

MÅNDAG: BVC med Måns
TISDAG: Anton 4 år, så vi ska dit o leka lite (Vinslöv hela dagen)
ONSDAG: Kalle ska på sagostund på Biblan
TORSDAG: Vinslöv hela dagen
FREDAG: Jag fyller 24år,  Vinslöv hela dagen och på kvällen kommer Daniels föräldrar hit.
LÖRDAG: Har Nathalie med familj bjudit in sig på Tacos och melodifestivalen
SÖNDAG: Ta det lugnt.

Nähä nu ska ja pumpa lite sen blir det sängen!!



Radisson Blu Scandinavia 4-star hotell

                                          2010-03-06 @ 12:33:42
På fredag fyller jag år och om 1 månad fyller Daniel år men istället för presenter till varandra bokade vi igår en weekend i Göteborg, jag tajmade in besöket med Baby och barn mässan =)

Radisson Blu Scandinavia ligger mitt emot centralstationen, i hjärtat av Göteborg och detta flotta hotell har ett vackert läge inom stadens kanalsystem och erbjuder fri frukost, Wi-Fi och fantastiska fitnessfaciliteter.

Det elegant designade Radisson Blu Scandinavia ligger nära shopping, större sevärdheter och affärsdistriktet.

Alla rum är luftkonditionerade och inkluderar ett nytt badrum med badkar eller dusch. Koka kaffe eller te på rummet, titta på TV med premiumfilmer, eller avsluta ditt arbete vid skrivbordet.

De rymliga och ljudisolerade rummen är unikt inredda i olika teman. Chilli-rummen är inredda i djärvt rött, grönt och vitt. Ocean-rummen är inredda i ljust trä och med marina textilier. Urban-rummen är inredda i varma färgtoner.

Den skandinaviska hälsoklubben World Class har bland annat pool, jacuzzi, bastu och fullt utrustat gym.

Radisson SAS Scandinavia erbjuder också den spektakulära Atrium Bar & Restaurant, som stoltserar med stora fönster och ljus och rymlig känsla.

Hotellrum: 349. Hotellkedja: Radisson SAS.

 


Text och bilder från http://www.radissonblu.se/hotell-goteborg



Meandishopping och Vinslövbesök

                                          2010-03-05 @ 10:12:32
Daniel överaskade oss med att komma hem en timme tidigare i onsdag men ändå blev vi sena till meandi partyt haha... typiskt oss men Måns ville ha mat innan vi åkte...men men Armbandet blev klart, väskan packad och middagen lagade (fast Daniels fixade det istället)

På meandipartyt blev det lite shoppat men inte det jag kollat ut innan då Daniel tyckte det var fult...hmm...
Istället blev det detta:

Till Måns



Till Kalle





Igår gick vi upp tidigt hela familjen, 05:30 ringde klockan....
Kalle ville inte gå upp och la Daniels armar runt sig och kröp in i hans famn =)
POjkarna som båda 2 sovit i vår säng...jag o Daniel i mitten och de på varsin sida om oss..mysigt..

Vi lämnade av Daniel på skandiform och sen åkte vi hem hit till mamma o pappas hus... kollade på barnprogram, läste böcker och badade/duschade innan vi tog syskonvagnen på promenad.
Vi mötte upp min Mormor på vägen och sen gick vi ner till sjön och vi matade ankorna, Kalle tyckte det var jättespännande.

Efter det handlade vi lite på Ica innan vi åt lunch hos Mormor...

Sen igår när Daniel (o pappa) kommit hem från jobbet lämnade vi barnen här och åkte in till Kristianstad för att byta ett skärp på H&M och handla lite på Biltema.
Och därifrån kom vi knappt, bilen vägrade och starta..vi försökte putta igång den men det gick inte heller men sen hux flux startade den igen....
Vi vet vad felet är så det ska fixas omgående för inte så kul om jag och pojkarna blir stående någonstans...

Förresten kollade ni på sveriges värsta bilförare igår?? vilka stolpskott.... Hur kan man låta bli bilbälte för att de fördärvar håret?? det är nästan så man hoppas hon någon gång krockar...


Idag har vi hittentills haft en soft förmiddag...Måns har ätit en massa och jag o Kalle har kollat på Emil i Lönneberga..
Nu ska jag strax fika lite lunch sen ska vi gå och möta Mamma som slutar vid 12...





Puss på dig storebror

                                          2010-03-03 @ 15:02:49


Mina goa, underbar och söta pojkar!



Vårkänslor och ännu ett Meandiparty

                                          2010-03-03 @ 15:00:32
Barnen sover, den ena ute och den andra inne så får passa på och bloggar lite..

Igår hade vi finbesök här hemma av Nathalie och Zacharias.
Killarna busade, skrattade och slogs om varannat..
Och jag och Natha vilade upp oss i soffan =)

Och på kvällen hade vi Daniels kusin Stefan med familj här på fika.

Daniel tog som vanligt Kalles läggningen och även igår (trots att han sa att han var pigg) somnade han och kom ner 2 timmar senare...men stannade faktiskt uppe med mig när jag kollade på DH och lite av Cougar town.

Så det blev en sen kväll för oss och en tidig morgon då Kalle blev fly förbannad när Daniel gick upp vid 4:45 och skulle inte sova mer..men Daniel stannade hemma några minuter extra och fick honom till att somna om så sen sov vi vidare till 7:45.
Skönt!!

Idag har vi hunnit med en liten promenad i det fina vädret och nu sover som sagt båda barnen..
Bilden nedan är från Kalles middagslur igår då det var lika härligt väder ute..


Så fort Kalle vaknar har vi massor att göra, vi ska packa då vi åker till Vinslöv imorgon kl 6!!
Och så ska jag göra ett beställningsarmband som ska skickas idag och så ska vi duscha och fixa kvällsmat innan Daniel kommer hem för vi ska åka nästan direkt till Ryd och Meandi party med ett pitstop i Barkhult för att hämta vår nya bil... och lite nappflaskor till Måns som Daniels föräldrar köpt till oss på Gekås....FULLT UPP

Har precis suttit och kikat på Meandis hemsida och valt ut vad lille Måns ska få...förra partyt jag var på låg han fortfarnade i magen.. tror det får bli detta söta setet =)


och så blir det nog en tröja till till Kalle med gammelbilar på....kommer passa perfekt till de röda halvlånga byxorna jag köpte sist...



Jag har hunnit varit lite effektiv när jag suttit här också...
Pratat med BVC, bokat tid för vägning och mätning och så ventilerat amningsproblemen...
Känns så där hela situationen....jag VILL amma och jag gör det fortfarnade men en halvtimme efter mat vill Måns har mer så dagtid får han ersättning då för att "fylla ut"
Visst det är smidigt att ge ersättning för då kan andra ge honom mat också och jag kanske kan få sovmorgon men det är ännu smidigare att alltid ha maten med sig, färdig att serveras ;o)
Jajja jag kämpar på med amning/pumpa/ersättningen några veckor till iaf.





Mössan

                                          2010-03-02 @ 21:58:37
Ni som undrade, de fina mössorna hittar ni på Babyshop





3 veckor

                                          2010-03-02 @ 21:54:47
Idag är vår lilla prins hela 3 veckor.




Dagens fynd - MOLO overall

                                          2010-03-01 @ 13:28:51
Dagens FYND som kom i brevlådan idag.
MOLO overall till Måns i stl 80.



Ordpris 799:- Reapris 349:-
från PIRUM PARUM



Söndagsmys i min ensamhet

                                          2010-03-01 @ 13:25:14
Igår hade jag och Måns en heldag tillsammans då Daniel och Kalle hjälpte Anna att flytta ut till Uthövdan.

Vi tog det bara lugnt, tvättade lite, plockade undan, möblerade om lite och la ut massa annonser på tradera.
Och myste en massa...

Tyvärr tog flytten längre tid än vi trott så jag hann bara mysa med Kalle i en halvtimme innan det var dags för sängen för hans del

Och Daniel lyckades somna när han la Kalle så 2 timmar efter att de gått upp gick jag och väckte honom så vi fick lite tid tillsammans iaf.

Det är en väldigt stor skillnad från att båda ha gått hemma och nu jobbar Daniel heltid + övertid, åker hemifrån vid 5-6 och är hemma 17-18.

Men men vi är glada att han har ett jobb iaf.



Imorse vaknade Kalle redan kl 6 och ville upp... lite väl tidigt men Måns vaknade strax efteråt och ville ha mat så det var bara till o piggna till och fram med boobsen...
Tyvärr strular det lite med amningen, ena bröstet är där inte så bra fart på, så på det pumpar jag ut för att ha koll...Lite trist då jag verkligen vill amma...
Men postivit är att han tar flaskan så Daniel även kan vara delaktig i matningen...
Jag har även gett han lite ersättning o det har gått bra...skönt det då Kalle vågrade både flaska och ersättning.

Just nu ligger Kalle och sover i vagnen...jag hade tänkt ut o gå i eftermiddag men det är riktigt skitväder ut... snöar och massa slask... Så är inte så sugen på det..men vi får se blir vädret bättre får det bli en sväng ut..

En liten utflykt blir det ikväll iaf. vi ska skriva faderskapspapperna så Daniel blir Måns pappa även på pappret..

Nähä nu vill lillebror ha lite mat..


Redo för IKEA besök




............................
    RSS 2.0............................