Midsommar

                                          2009-06-19 @ 12:00:06
Trevlig midsommar allesammans!!

Nu åker vi mot Skåne och knutehusen/ ivösjön :o)



Vi lever...

                                          2009-06-15 @ 21:17:57


Vi lever och mår bra....bara tid och blogglust som fattas :o)



Vinslövs byamarknad

                                          2009-06-08 @ 23:41:56
i Söndags åkte jag och Kalle ner till Vinslöv för att gå en runda på den årliga byamarknad.
Vi hade sällskap av min lillebror Anders och hans sambo Jennie.

Vi hann precis ner till marknaden när himmlen öppnade sig, men vi skylade i ett klädstånd och det blev det hyfsat väder resten av stunden vi var nere.


Kalle och Jennie


Kalle och morbror Anders














Kalle o sina faddrar Jennie o Anders




Stanley

                                          2009-06-08 @ 22:57:00
Tyvärr blev lördags kvällen inte så rolig då Daniel Farfar Stanley somnade in.
97år gammal blev han, så han har levt ett långt liv och händelserikt liv.







Träningsdag i Millebygden

                                          2009-06-08 @ 22:50:49
i Lördags hade vi en "träningsdag" ute  millebygden som jag var ansvarig för.
Det gick jättebra, solen sken och vi fick bara rycka ut 1 gång med traktorn ;o)
Jag var dålig med att ta kort. men vet att mamma tog det del så får lägga ut dem senare.

Tack till alla som hjälpte till o spec. Mamma, Anna och Natha som passade Kalle och skötte Cafeterian - Ni är guld värda!!
Och Marie och Charlotte för besöket :o)


Natha o Kalle, Anna och Zacharias.


Daniels syskon Tobbe och Linnea


Linnea :o)


Kalle och Mormor står i målet och kollar på rallybilarna.


En slagen hjälte efter massa bus o mys

Då mamma skulle på möte i Älmhult på söndagen sov hon över hos oss och tog Kalle på morgonen så vi fick sovmorgon till kl 9!!! Lyx...




Söndags..

                                          2009-06-05 @ 21:22:41
I Söndags hade vi finbesök av Zacharias, Nathalie och Anders.
Vi grillade och Kalle o Zacharias badade (Kalle) och lekte i tältet, en helt underbar söndag, synd bara att jag skulle jobba på natten..





Killarna spelade fotboll


K o Z åt glass själva :o)






Tatuering

                                          2009-06-05 @ 21:13:42
i Onsdags förevigade jag Kalles namn och födelsedata på min handled så här blev det:




Kalles vecka..

                                          2009-06-05 @ 21:11:17
Denna veckan har inte alls varit kul..
Det började i måndags kväll, Kalle kräkte ner sin säng 2 gånger på kvällen och sov sen bara kortare pass under hela natten..
På dagen likadant, sov 10min vaken 30 min sov 10min osv.
Mat vägrade han o äta, ögon och näsan rann och han dreglade något fruktansvärt, hög feber hade han också..
Somnar i våra famnar vilket han aldrig gör  i vanliga fall...
Handlar hem flytande alvedon, vätskeersättningen och nässpray.

Onsdagen blev lite bättre, men fortfarnade hög feber och hostar tills han klöks...
Vi tror han har ont i halsen
Enda han vill ha är yoghurt och smootie.
Natten gick lite bättre men vaknar fortfarnade en massa..

Torsdagen är han ännu lite piggare men hostar fortfarande och näsan rinner, feber har avtagit lite.
Vill fortfarande inte äta annat än yoghurt..

Så idag åkte Daniel o Kalle till Hälsoringen för att kolla hostan men där det konstaterades att han hade öroninflammation på BÄGGE öronen...
Han har inte tagit sig för öronen eller nåt.. så förhoppningsvis har han inte haft så ont.
Nu går han på pencillin iaf.
Vi har fått i en lite "riktig" mat idag men helst vill han bara dricka.

Nu sover han för natten (hopaps jag) hostar gör han fortfarnade men han klöks inte längre...



Veckan som gått

                                          2009-06-01 @ 16:33:38
en hel vecka sen jag sist skrev...illa..
Det har varit fullt upp med möte, smyckesbeställningar och jobb..

Kalle har tagit första utomhusdoppet i sin pool
Och som ni ser var det poppis




Daniel har tatuerat sig (och det går inte o tvätta bort som Mormor trodde haha)



Det har även blivit en hel hög med Morsdags halsband..b.la. detta
fler ser ni på http://minanamnsmycken.blogg.se/




Jag jobbade extra i fredags natt och sen på lördagen åkte vi ner till Vinslöv och firade pingstafton/Morsdag


Kalle och Gamlamormor IB som köpt en snurra till honom.


Då det var riktigt varmt även i Vinslöv, lånade vi Gullungens pool så Kalle fick svalka sig.




Slappar i Hängmattan.

Nähä nu ska jag gå o väcka sötnosen...
Bilder från gårdagens poolparty kommer nån annan dag









............................
    RSS 2.0............................