Vår Göteborgweekend

Förra helgen var vi som sagt i Göteborg, bara Daniel och jag

I fredags middag lämnade vi barnen hos mamma och sen begav vi oss, lunchen köpte vi på subway och sen intogs i bilen.
Första stoppet blev i kungsbacka på freeeport, daniel var i akut behov av jeans...
Ett par NUDIE jeans blev det slut innan vi åkte vidare.

15min senare var vi framme vid Gothia Towers där vi skulle bo under helgen.
Vi bokade genom booking.se för några veckor sen och fick då rummet för halva priset , 2400kr för 2nätter inkl parkering :o)



På kvällen tog vi bara en kort runda, bortom systemet och handlade lite gott och sen åt vi kvällsmat på en kinaresturang i närheten men det var så där...

Första natten sov vi som gudar....inga barn som störde eller tog plats i sängen.

Efter en frukosten gick vi in på baby och  barnmässan som låg i samma byggnad (smidigt)
2 timmar senare gick vi upp på rummet med massa påsar :o)



Vilade fötterna lite innan vi begav oss mot centrum och villervalla outleten...dock gick vi riktigt fel men till slut kom vi fram till Haga och de bägge villervalla butikerna...när vi shoppat klart lunchade vi på en italiensk utservering innan vi gick mot Nordstan för mer shopping.

Jag hade massa presentkort på H%M så jag passade på att shoppa basplagg, 4 tröjor, 1 klänning, 1 linne, strumpor och 1 tröja till Kalle blev det till slut.
In och bokade bord på the cattleman, vidare, till Lindex då jag också behövde jeans... provade några som var sådär, men sen när vi skulle gå hittade jag 2 par som passade kanon på min stora rumpa, med 30%rabatt på paret blev jag extra lycklig :o)

Tillbaka till hotellet,vila fötterna, duscha, på med nya klänningen...traska tillbaka mot nordstan för kvällsmat på favoritkrogen vi upptäckte förra året, ett steakhouse med underbart grillat kött mums...


Dagen efter åt vi frukost sen packade vi ihop ALLA påsarna och begav oss tillbaka till Freeport...och denna gången blev det desto mera...

Jag köpte nya lacoste skinnskor (liknar converse)
en svart klänning från MQ
Studentpresent till både Linda, Erik och Isabelle.

Daniel köpte ett par J.lindeberg jeans
2 Fox tröjor
nya gympadojjor från Reebok

Ja det var väl det.... trevligt med outleter :o)

Lunch på intermezzo innan vi åkte vidare.



2½ timme senare var vi tillbaka i Vinslöv... födelsedagsmiddag för Daniel innan vi åkte hemåt småland.

Helgen var underbar och vi ska fortsätta försöka åka iväg till göteborg minst varje vår och höst....

Vädret var kanon hela helgen så det gjorde ju inte saken sämre....dock kommer vi bo närmare nordstan nästa gång...





Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................