22års kalas, crusing, Rydbesök och babymassage

Som ni säkert märkt blir det mest mobilinlägg nu för tiden..
det är så smidigt när man har 2 barn och inte riktigt hinner med.

Livet som 2 barnsmamma rullar på iaf.
Det går lite upp och ner...Kalle väljer allt för ofta att stänga öronen och inte lyssna vilket gör en liten frustrerad men det hör väl till åldern och Måns, ja han är en riktig liten gnällfis emellanåt...men vad gör det.. man älskar dem lika mycket för det...

Som ni sett på bilderna har vi hunnit med lite allt möjligt i helgen och dessa dagarna.

i torsdags åkte vi ner till Vinslöv, på kvällen var det så härligt väder att vi tog Måns i vagnen och kalle i handen och gick till 3 olika lekplatser, vi avslutade sen med glass medans vi väntade på mamma utanför hennes jobb.

Fredags var det också härligt väder så jag o pojkarna tog ner sväng ner till byn, handlade frallor till lunch och sen möte vi upp mamma på lansi där killarna fick lite nytt (kläder) av sin mormor.
På eftermiddagen hämtade jag hem mormor från sjukhuset i kristianstad där hon varit och tagit prover för att se om hennes cancer kommit tillbaka.
Efter kvällsmaten lämnade Daniel oss och begav sig hem till Diö igen, då han skulle åka rally med Tobbe på lördagens i Skillingaryd.
Hur det gick kan ni se 00.40 in på denna filmen: http://www.morgansrallyfilm.se/Trailer/Skilling%20500%202010.wmv
Men efter den lilla incidenten framför deras pappa gick det bättre och de kom i mål med hel bil.


Vi tog det lite lugnare, förmiddagen bestod av shopping i Hässleholm, jag köpte en kofta på kappahl och så fick vagnen jag spanat på länge följa med hem, de sålde ut den då modellen snart kommer i nya färger.


När vi packat in allt i bilen - vi hade redan en syskonvagn + resväska + presenter + väskor + 2 barnstolar åkte vi ute till Stoby till min lillebror som hade 22 års kalas - jättetrevligt och massa god mat fick vi.
När maten uppäten och pakerna uppackade åkte vi in till hässleholm igen för att kolla på crusingen, kalle var väldigt impad =)

Söndagen bestod även den av kalas, först var vi på barnkalas hos Zacharias som fyllt 2år och sen firade vi Daniels föräldrar + morsdag.
ja och även jag blev ju uppvaktad på morsdag, killarna hade klickat hem ett örngott med texten Mamma på och en doftljus men en mammadikt på till mig. =)

Helgen var som sagt fullspäckad och så har även veckan varit.....

i Måndags var vi på barntimmen här i Diö, nära och bra, tar ca 1 min att gå dit (med vagnen, ca 10min om kalle ska gå ;o)
När vi kom hem rensade vi vedboden på brännbart som sen Daniel körde ner till tippen.

igår var vi i Ryd hos Nathalie, Zacharias och lilla Lovelia.
Killarna lekte, bråkade och lekte om varannat ;o)
Och jag och nathalie traggade om allt o lite till...
Lilla lovelia fick även en riktig lång kyss av kalle..vi får väl se om det är Zacharias eller Lovelia som lockar om 13 år ;o)
På vägen hem stannade vi till i Uthövdan och kollade in uterumsbyggdet och kalle kollade in farfars stora traktor.

Måns vände sig även från rygg till mage för första gången på förmiddagen.
Han låg på rygg i gymet när jag gick in på toaletten för att fylla på vatten i badbaljan och när jag kom ut igen låg han på mage..


Idag har vi hittentills haft en lugn morgon men strax ska vi äta lite lunch sen ska jag lämnade Kalle hos Ola och Wilma för jag och Måns ska på babymassage idag.
Kan tänka mig att Ola kommer ha fullt upp med 2 livliga barn haha...

Imorgon är det hyfsat tomt i kalender, det enda planerade är Tant Anna besök också ska vi städa i uterummet.

på fredag är förhoppningsvis Daniel ledig så då ska det förberedas för Måns namnfest som vi ska ha på söndag, för på lördag ska Daniel och kalle åkte service till Tobbe nere i Karlskrona.

Nähä lunch var det.....



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................