Student/lunchdejt och Älmhults besök

Vi har hunnit med här hemma än Danmarkstripen.

I fredags (förra) var vi på student i Kristianstad och firade mina 2 kusiner, som tur sprang de ut från samma skola så vi slapp dela upp oss där.


Om 17 år......

Först sprang Ella ut från EL programmet.



Sen sprang Tina ut från NV



Därefter kollade vi på alla lastbilsflak innan vi åkte hem till Ella för lite smörgåstårta =)



Sen åkte vi vidare till Knutehusen där det bjöds på grillspett och pastasallad - mums



Kalle stannade kvar i Skåne och jag,Daniel och Måns åkte hemåt.
På lördagen var vi ute hos Tobbe o Anna, de snickrade på uterummet och jag målade folkacebilen så den blev fin inför Vimmerby.


Före / Efter

På söndagen var vi på Sten-Inge banan och kollade på folkrace..
Daniel,Tobbe och Christer var med i rullargruppen och jag,Måns,Anna,Lowa och Milwa kollade på..



Efter folkracen åkte vi ner till Vinslöv igen och en glad storebror som inte hade tid för oss...

Han hade nämnligen fullt upp med sin lera...

Vad vi gjorde på måndagen vet ni ju redan..

Tisdagen var därimot inte lika rolig, till att börja med iaf.

jag sov inne i mitt rum med både Kalle och Måns..
kl 4 vaknar Måns och är ledsen och inget duger..jag tror jag satt med honom i famnen i 1 timme.. till slut kommer mamma och byter av mig och får sova nån timme innan Kalle vaknar..
Snälla mamma tar även honom så jag får sova lite till..

Måns blir dock inte bättre och när mamma cyklat till jobbet kommer mormor och passar Kalle medans jag o Måns åker till Vårdcentralen, Måns skriker så fort jag sätter mig ner så får gå runt med honom..efter en stund får vi träffa en jättetrevlig AT läkare som undersöker Måns öron,hals och lyssnar på lungorna, han hittar dock inget - skönt.
Nästa stopp blev apoteket för lite alvedon och näsdroppar.
Efter det piggnar Måns till, skönt för vi hade bestämmt lunchdejt med min gamla klasskompis Rebecka inne i Hässleholm.
Vi shoppade lite grann och åt lunch på graffiti.
Jättetrevligt och det ska vi göra om snart igen =)

Onsdagen gick också i sjukdomsen tecken då Kalle åkte på en förkylning och feber.
Men även där hjälpte lite alvedon.
Men tyvärr som alltid när Kalle är sjuk vägrar han att äta, utan han vill bara dricka, dricka och dricka...

Igår var Kalle lite piggare och vi var nere i Älmhult och hämtade hans födelsedagspresent, handlade på Maxi och kollade ut en ny mobil till mig.
När vi kom hem klippte Daniel och Kalle gräset och jag rensade i mitt grönsaksland, de första jordgubbarna har kommit, nu ska de bara bli röda också, potatisen hade kommit upp en liten bit och salladen var på god väg.
Rödlöken hade också kommit en bit och gräslöken var klar..

Nu ska jag bara sätta lite mer potatis, bönor och pumpor sen är jag nöjd =)






Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................