Mamma 50år

i Måndags fyllde Mamma 50år och det firade vi med en liten Öresundstrip.
kl 9 tog vi tåget från Vinslöv, det var Mamma,Pappa,Jag,Daniel,Kalle,Måns,Lillebror,Jennie och Mormor.




Tåget tog oss till Helsingborg där vi växlade lite pengar och sen tog vi båten över till Helsingör.


i Helsingör handlade vi massor av frallor,bröd,wienerbröd, bullar mm.
Måns fick även 2st söta bodys för 10 dkr st =)

Solen sken och vi intog lunchsen i en lekpark nere vid hamnen.
Perfekt för kalle som åkte ruschkana och gungade.





Efterrätt =)




När vi var mätta och glada gick vi till stationen där tåget mot bakken stod jag väntade på oss (vi fick springa)
eller ja, vi fick byta tåg en gång på vägen mott bakken, men det gick snabbt och smidigt.



Bakken!









Jag gillar denna bilden på Kalle, efter 2 rundor, först med mig och sen med sin mormor åkte han rundan själv.


Kalle och Mormor fiskade ankor......


Efter några timmar på bakken köpte vi glass och sen begav vi oss mot tåget.





som tog oss till malmö, där åt vi på en resturang vid lilla torg innan vi åkte vidare till hässleholm..
och från hässleholm tog vi bussen till vinslöv...
hemma igen var vi vid 22 tiden.... då var vi lagom trötta hela gänget.
Kalle somnade dock i malmö och fortsatte sen att sova hela vägen hem.

Tack Mamma för en trevlig dag i Danmark!





Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................