Fredagsmys o Gipsmage

När jag väl slitet mig från datorn igår så det det badbaljan för Kalle o duschen för mig...När jag var klar och Kalle fortfarnade satt i baljan såg jag att Mamma städat badkarsrummet så vi fortsatte o bada där tillsammans en låååång stund..mysigt och Kalle gillade att bada tillsammans... det var nog väldigt spännande.

När våra händer och fötter såg ut som russin steg vi upp och lagade lunch innan vi gick bort till mormor.
Kalle somnade gott när vi var 300m från Mormor så han fick fortsätta o sova ute i vagnen.
Han låg väl nerpackad i sin reimaoverall och min gamla åkpåse i manchester o päls =)

Jag o mormor hann med massa skvaller innan Kalle vaknade.
Kalle gick direkt bort till mormors leksakslåda och alla bilarna =)
När de lekt klart fika vi på glass o värma hallon innan vi tog vagnen och gick ner till Lansi, tyvärr hade de ingen overall i Kalles storlek (till hösten) på rean..så vi gick tomhänta därifrån..
Nästa stopp blev ICA innan vi vinkade hejdå till Mormor och gick hem till Mamma o pappa igen.

Sen åt vi kvällsmat där innan vi åkte hemåt småland igen...

Daniel åkte redan vid 6 imorse men jag o Kalle sov vidare till halv 8 sen låg vi kvar länge o myste o kollade på barnprogram innan vi steg upp o åt frukost.

När vi sen var mätta o påklädda åkte vi ut till Uthövdan och Hälsade på Anna, Lowa o 1an.
Kalle somnade dock 5min innan så han fick sova vidare i bilen.
Tyvärr sov han lite lite så det var en halvtjurig Kalle resten av besöket.

Något som var ännu tråkigare var att vi hittade löss på Kalle o mig...men det var väntat då vi träffat folk som har det så när vi fikat klart åkte vi ner till Älmhult för att handla lössmedel o gips på apoteket.

Så nu ikväll har vi bytt sängkläder och tvättmaskinen går för fullt med alla ytterkläder, mössor, sängkläder och andra kläder vi använt den senaste tiden.

Men lite roligt har vi också hunnit med.... vi har gjort en gipsmage, blev betydligt bättre denna gången med BH på o remsorna åt andra hållet...



Nu ska jag ta o slänga in en tvätt till så den är klar till imorgonbitti (kan bestämma själv när den ska va klar)
Sen ska jag fortsätta med ostbågarna innan jag ska krypa ner intill min numera arbetande sambo =)

Trevlig helg!





Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................