Tågresa och snöstorm

Jag och Kalle har precis ätit frukost framför tv:n.
Vi ska strax gå ner och duscha/bada och sen ska vi besöka min mormor.
Blir nog ett besök på Lansi också (Barnklädesaffär här i Vinslöv)
Sen får vi se om vi åker in till Kristianstad eller inte.. beror på när Kalle vill sova idag.

Tåg resan ner igår gick överförväntan, Kalle var jätteduktig även om han hade lite myror i byxorna.
Jag hade laddat upp med dricka, russin, frukt och pannkakor.
Vi fick vänta 30 min i Hässleholm tåget till Vinslöv men det var bara skönt för då kunde Kalle sträcka lite på benen.
Vi anlände till Vinslöv lagom till Daniels rast så han stod på stationen när vi klev av och sen skjutsade vi tillbaka honom till Skandiform, vi var inne o sa hej till pappa/morfar också.

Sen intog vi soffan här hemma, de kändes i ryggen att vi reste utan vagn, vill inte ha Kalle springades själv vid tågen som blev lite bärande till o fram tågen.

Vi hade först tänk åka ner framåt kvällen men valde att resa vid middag istället och det är jag glad över för vilket väder det blev....snöstorm..

Men lite duktiga var vi och tvättade scootern som var skitig nere i duschen och Kalle badade, för andra gången igår..vet att det inte är bra att bada för mycket nu när det är så kallt och Kalle inte är äldre men om han inte får står han utanför och skriker som för allas skull får han bada hur mycket han vill =)


Kalle busade hela kvällen och när det var dags att sova var det inga problem, hemma sover han ju i egen säng och Daniel nattar men här skulle han o jag sova tillsammans i en dubbelsäng (det brukar vi men med blandade resultat) men han drack upp sin flaska nyponsoppa och gosade sen in sig nära nära mig och somnade..Skönt!

Vid halv 4 vaknade han till o satte sig upp men somnade om direkt i min famn...efter det passade jag på o upp o kissa..tyvärr kunde jag inte somna om och låg vaken till familjen började stiga upp här hemma,men sen lyckades jag somna om och vi sov till 07:30.

Nu leker han med alla bilarna här hemma och jag fastnade här, men strax ska vi ta tag i dagen och göra vid oss.




Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................