Sista graviditeten!?!

Ikväll sitter jag här med en mage som inte är still många sekunder...
Det bökas och sparkas...mysigt men inte så skönt... ibland får h*n in en rejäl spark i sidan och det är så man vill skrika rakt ut...börjar nog bli trångt nu =)

Idag är vi i v. 37 (36+5) och jag har 23 dagar kvar till BF enligt UL.
Kalle är född i v. 39 (38+6) så kanske bebis kommer om redan 2 veckor...spännade..

Men det är med blandade känslor vi går mot BF... jag o Daniel är ganska så överens om att 2 barn räcker (jag är öppen för en liten sladdis om några år =) och då är detta min sista graviditet.. mina sista veckor som gravid..

Och även om jag haft mycket problem med ryggen, ischiasnerven, ryggen och sammandragningar är det så mysigt att vara gravid, att få bära sitt eget barn inom sig..känna hur den bökar och sparkar..

Det är fantastiskt vad ens kropp kan åstakomma med lite hjälp av en kille =)

Annars är nog det mesta klart inför lillebror/lillasysters ankomst.
*BB väskan är packad
*Spjälsängen är bäddad
*Liggdelen till syskonvagnen bäddad
*Kläder till den första tiden tvättade
*Babyskyddet förberett

Ja nu får h*n gärna snart titta ut....jag är så nyfiken på vad det är för en filur..
Vad tror ni?? Flicka eller Pojke?



Postat av: Madde

Anton säger att Kalle ska få en lillasyster så vi gissar på det.

2010-01-15 @ 22:06:58
Postat av: Anna S

Jag tror helt klart att det blir en liten tjej denna gången=)

2010-01-15 @ 22:30:11
Postat av: Ida - Vi och hon ♥

Det blir en flicka!!

2010-01-16 @ 09:27:25
URL: http://fixit.blogg.se/
Postat av: Agnes

Vad mysigt med en bebis, hoppas allt kommer att gå bra för er!:)



Tänkte tipsa om lite tävlingar som jag har igång :)



Du kan vinna:

- Pärlsammetsfilt och napp av märket Elodie Details

- Presentkort från Fröken Fräken

- En valfri blommig bokstav från Vackra Väggar



Mina pågående tävlingar hittar du här:

http://agneslauedberg.blogspot.com/search/label/T%C3%A4vlingar%20-%20P%C3%A5g%C3%A5ende



Ha en mysig helg!

2010-01-16 @ 13:08:21
URL: http://agneslauedberg.blogspot.com/
Postat av: Marie

Känns som att det kanske blir en liten flicka =)

2010-01-16 @ 18:48:33
Postat av: Pia Nilsson

Jag vet att "gamlamormor IB" tror att det blir en flicka. Jag vet inte vad jag tror men det lutar nog åt en flicka... jag längtar efter bebisen nu och jag är beredd på att ta hand om blivande storebror när som helst.



Kramar till er från mamma/mormor

2010-01-16 @ 20:04:06

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................