Fixardag medans Kalle är på äventyr i Växjö

Kalle är på äventyr idag med Tant Anna o Linda i Växjö..
En runda på stan och leos lekland skulle de hinna med.

Jag hade planerat en städdag men tyvärr har Måns ont i magen till o från och har inte kommit till ro här hemma. Just nu ligger han i babysittern som jag får gunga hela tiden för annars är han inte nöjd... får nog ta och investera i en självgungade babysitter annars får man inget gjort här hemma...

Fast lite har vi hunnit med, tvättat och så har jag skrivit namnpapperna till skatteverket, gjort vårdvalet och fixat med killarna försäkring hos trygg hansa, ökat till högsta ersättningen vid medicinsk och ekonomisk invaliditet och tagit bort plus försäkringen då den ENDAST gäller om man får vårdbidrag från FK och hur ofta får man det för ADHD eller Damp?

Och då jag fortfarnade har barnförsäkringen fick jag ersättningen för 2 dagar på sjukhuset = ca 650kr.
(Glöm inte kolla upp det på era försäkringar ni som ska ha smått i år)

Nu ska jag ta tag i försäkringskassan och det jag är återbetalskyldig...Hon som ringde och berättade sa att det var ca 3500kr men nu när jag fick hem papper var det på 5100kr!!!!!
Jag har fått pengarna Netto men ska betala tillbaka Brutto....får alltså betala tillbaka det som jag redan betalat i skatt...trist!
Men ska sätta mig och gå igenom alla utbetalningar i dec, 2 veckors lön, sjukersättningen, HP och FP *suck*

Sen blir det nog o sätta Måns i babybjörnen och ta en runda med dammsugaren...det märks att vi knappt är hemma... för när vi väl är hemma prioteras INTE städningen...

Fast jag o Kalle tog faktiskt ett ryck igår och drog ut ALLT ur gadroben i hallen och rensade ut en massa, så nu ser man golvet igen =)


Visst är det härligt med all snö =)




Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................