25års fest och barndop


Förra veckoslutet slutade inte riktigt som vi tänkt... Jag och pojkarna åkte på vinterkräksjukan...
Som tur var, gick det över snabbt även om man var lite hängig några dagar efter...

Tyvärr åkte även Daniel på det senare....

Men vi slapp ställa in helgen roligheter...
Vi velade fram och tillbaka hur vi skulle göra på Anders 25års fest...
Vi skulle egentligen lämnat barnen i vinslöv på fredagen men då Daniel blev sjuk bestämde vi att jag och kalle skulle åka dit själva...
Men sen var Daniel så pass pigg att vi bestämde oss för att åka vi 2...

Så jag skjutsade ner barnen till vinslöv och sen vidare till Ryd.

Det blev en trevlig 25års fest med god mat, trevligt sällskap och lite lekar (som mitt lag vann)
"Hemma" i vinslöv var vi vid halv 1.

Men någon sovmorgon blev det inte även om barnen sov inne hos mormor och morfar..
Nej det stod dop på dagens schema...
Daniel kände inte sig helt pigg så han stannade hemma och jag, pojkarna och mamma gick på dopet..
och jag kan ju meddela att 2½ och 10månader är ingen optimal ålder i kyrkan...

Kalle var lite överallt, pratade högt, sjung när ingen annan sjöng o.s.v.
Men en kul grej var att de hade kyrkis ute i hallen som mamma och pojkarna gick så en liten stund, de ritade och fick varsin pin (på kalles stod det "son till en kung" , han hade valt själv! och på Måns "värdefull")






Sen fick de komma in igen då det var dags för Nils Johan ALBIN att få sitt namn...


Albin i nytvättat hår...


Efter gudstjänsten var det middag i församlingshemmet.
Måns somnade innan middagen och vaknade en stund senare - perfekt..
Kalle han lekte och busade med alla de andra barnen.
Så min eftermiddag som "ensamstående" gick överförväntan =)

När den goda maten och tårtan var uppäten, tipsrundan gjord och jag hade skrivit i Albins framtidsbok kom Daniel och hämtade oss för det var dags för tomteparad..

Kalle pratar om toten (tomten) varje dag så han var helt begastrad, o det var perfekt skyltsönda väder så kalle kunde åka pulka...



När kalle och mormor dansat runt granen gcck vi och tog lite lotter... pepparkakor och lavendelsocker fick b.la. följa med oss hem....





Postat av: Madde

Jag tyckte Kalle och Måns var duktiga i kyrkan! Klart man ska sjunga;) Och han skrämde oss alla när han kom krypandes;)

Men det är ju 2 härliga killar och när man är barn så ska man inte sitta tyst o stilla....kyrkan är ju till för alla tror jag prällen sa;)

2010-12-03 @ 10:05:08
URL: http://madeleneaberg.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................