Fredagsmys

Idag har vi haft en riktigt familje eftermiddag.

Eftermiddagen började dock med samtal till VC ang. Kalles blåsor i munnen, ser ut som förkylningsblåsor o det finns inget botemedel utan det får gå över själv... fick rådet att ge honom glass och Coca cola, colan skippar vi men vi handlade med lite glass, smoothies, goda mellanmål, flytande yoghurt och drikki så vi kan variera oss lite iaf. nu när han bara vill ha kall och flytande mat... franskbröd utan kant och med leverpastej gick också hem...o kexen i hans låda (brago o marie) som han själv går o tar när han är sugen haha..


När det var avklarat packade vi in oss i Saaben och begav oss mot AP däck o bilservice , vi var i akutbehov av nya bakdäck o de hade 2st hemma :o) passade på o skrev ut lite lappar ang. finalen i SSRC också när jag var där nere..

När bakdäcken var omlagda och påsatta körde vi vidare mot centrum, parkerade och sen gick en sväng o kollade i lite affärer och sen tog lunch på Hannas uteservering... mumsigt..

Innan vi sen gick mot bilen lyckades jag få med killarna in på IKEA en sväng för o kolla om de fått in sina bestik ännu men det hade de inte... jag hittade en säng till Kalle på fyndet också, de hade satt ner priset på HENVIK barnsäng med 600kr (ord. 895kr) ...precis en sån jag tittat på till Kalle... men nej sambo tyckte inte den var lika fin så den fick stanna på fyndet :o(

Efter det traskade vi mot bilen, Daniel träffade en gammal kollega på vägen så det tog hela tog lite längre tid än beräknat men det gjorde inget för då han tivolit öppna..

Vi köpte ett häfte med 6 biljetter till Kalle, han utnyttade 5 av dem innan han var helt slut, han åkte bil o buss runt runt  3 gånger och polisjeep och brandjeep 2 gånger som gick på en liten bana... han var helt begastrad och satt o rattade på kollade på allt runt om kring... han älskar allt med bilar...
Jag o Daniel stod på varsin sida om karusellem redo att ingripa om det skulle va något men han satt så fint o rattade och när han gått av skulle han genast på igen :o)

Efter det fick det bli en snabbshopping på Maxi...lite väl snabbt insåg jag när vi kom till självscanningsbetalstationen och vi blev utvalda att redovisa våra varor och jag glömt att scanna in våra äppel - PINSAMT , fick sjylla på att det bara var andra gången men hon sa ingen så det var nog lugnt...men ändå lite pinsamt..

När vi väl kom hem sluk Kalle en smootihe och 2 franskbrödmackor med leverpastej på sen somnade han gott efter lite bricanyl...

Nähä nu ska jag också gå o lägga mig..imorgon blir det ingen sovmorgon....vi beräknar lämna diö runt 7 tiden för vi ska till Hörby och kolla på rally :o)

Då vi glömde kameran idag får der bli lite gamla bilder istället:


Trött Kalle med popcornskålen efter sin Morfars 50års fest


Buskalle inventerar köket



Buskalle hemma hos sin farbror Tobbe


Kalle kollar på sin Morbror Anders när han spelar handboll under Vinslövsdagen







Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................