Syskonvagn

För ett tag sen tog jag och Kalle tåget ner till Malmö....
Sen jag fick veta att vi skulle bli 4a i familjen och så har jag kikat runt på lite olika syskonvagnar...
Jag ville ha en lätt, snygg och smidig vagn... det stod ett tag mellan Babytravel och Emmaljungas Cangaroo Twin.
BT är betydligt billgare än Cangaroon så det lutade mest åt den tills jag hittade en annons på blocket, G-knapp i Malmö sålde ut sina Cangaroo Twin...så efter lite övertalning hemma tog jag o Kalle som sagt tåget ner till Malmö..
Kalle tyckte väl det var så där o åka tåg, han ville mest kolla vad alla andra gjorde..

Väl i Malmö satte jag Kalle i sjalen och sen begav vi oss..jag hade en liten lapp med vilka gator jag skulle gå på men den lyckades jag gör av med och vi gick en låååååång omväg och varmt var det..men till slut efter att ha kollat på adressen på mobilen och kollat på en karta hittade vi äntligen dit..

och vagnen var precis som jag ville ha den... lika smidig som en vanlig vagn, den gick in genom alla dörrar och Kalle verkade gilla den...för så fort vi kommit ut från affären somnade han i den :o)

Efter lite shoppande i Malmö tog vi tåget hemåt småland igen..Denna gången gick det lite smidigare då han kunde vila i vagnen.


Fast vår är BLACK och med PRO TITAN fotsack.
Nu ska det bara köpas in en korg och syskonpaket också, men det är ingen brådska..vi har 5 månder på oss :o)


Postat av: *Sofie*

JA likadan som vi! Jag tror att jag varit runt och testkört vartenda syskonvagn som finns och denna var perfekt och till bra pris;) 12.000 är lite väl saftigt för UJ som jag först fastnade för..



Dock kan nog nog säga att syskonpaketet är så gott som omöjligt tt få tag på eftersom vagnen ska utgå så har dme slutat att tillverka dem, jag har ringt runt till alla affärer i Skåne som säljer Emmaljunga och ingar ha dem kvar eller kan beställa=( Blir lite dumt med sufletten ju men få gå;)

2009-09-08 @ 15:54:01
URL: http://frusofie.se
Postat av: Jenny och Moa

Jätte fin vagn :)

2009-09-08 @ 18:27:53

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................