lite om allt möjigt

Tack för era kommentare ang. kommentaren jag fick - det värmde =)

Jag Skulle egentligen jobbat till den 2 dec men då jag hade både komp och föräldraledighet kvar gick jag hem I ONSDAGS!
Nu ska jag bara vara hemma och njuta av tiden med Kalle...vår lilla underbara kille som snart ska bli storebror.
Idag är det 78 dagar kvar till BF Spännande'
Tillbaka på jobbet är jag förhoppningvis inte förrän 2011 =)







Så till veckan

I måndags åkte vi och Anna till Leos lekland där vi möte upp Zacharias, Nathalie och Anders för massa bus..
N o A skulle på ultraljud och kika på Zacharias syskon som ska titta ut i april, så det passade perfekt att Z stannade kvar hos oss på Leos..



Efter 2,5 lek var killarna trött och vi så klart så då åkte vi till Jula för att handla lite till belysning till vedboden..Kalle köpte en blå julstjärna till sitt fönster också.

Kände mig lite småkrasslig i halsen


i Tisdags
var jag först hos Bm för en rutinkoll, allt såg bra ut och jag hade gått upp ytterliggen 2,5 kg totalt 3,4kg... får hoppas inte det ta ett skutt på slutet som med Kalle.. Sen till affären och handla lite snabbt, hem och plocka undan och förbereda för kvällen då det var dags för ännu ett gangstarparty..

Daniel var på SSR möte så jag och Kalle fick sköta det själva men det gick jättebra även om han var lite trött..
lite nytt blev det shoppat så klart..



+ 2 hemliga paket..

När sista gästen gått gick jag o Kalle o la oss..jag hann vila i 15 min innan Daniel kom hem och jag fick slänga mig in i duschen och sen köra till jobbet..

kände mig lite halvhängig under dagen och halsen gjorde lite mera ont och det började sätta sig på bihålorna.

Väl på jobbet blev det inte mycket jobbat, orkade 1 timme innan jag kände mig swimfärdig... så det var bara till o åka hem för att vila och inte riskera att smitta resten av kollegorna.

Onsdagen tillbringade jag i sängen HELA DAGEN, var väl uppe ca 45 min totalt... varvade halstabletter, alvedon och choklad med vatten och juice... hade ont i hela kroppen, hosta och feber...inget kul alls...

Kalle därimot hade en höjdar dag, först dagis och sen öppan förskolan... där han även blev vaccinerad mot svininfluensan... vi visste inte att de hade massvaccination där nere men vår granne jobbade extra där nere som samordnare så vi fick en tid till Kalle så nu behöver vi inte tänka mer på det... med tanke på hur dålig han blir vid en vanlig förkylning så kändes detta rätt även om jag varit lite emot det..
Och på kvällen fick han busa med farbror tobbe...

I torsdags
var jag fortfarnade dålig men var uppe ur sängen iaf. och på eftermiddagen kom Anna och klippte Kalles hår..och sen bjöd vi henne o tobbe på kvällsmat...hemmagjord pizza =)



Gårdagen bjöd på ännu ett besök på vårdcentralen för att kolla upp Kalles öron, dock falskt alarm - Skönt!
Kalle fick lämna blodprov och han var så duktigt och sa inte ett ljud.
Efteråt gick vi bort till IKEA, skulle möte upp Daniel på willys men han fick komma bort till IKEA han också och ta en fika med oss...för Kalle skulle båda åka ruschekana, leka på barnavd och på resturangen (deras lekhörna)

På kvällen skulle han INTE sova...han var uppe med oss till kl 23:15 *suck*
han dansade till idol, moonade haha och åt popcorn...till slut somnade han sittandes i Daniels famn.




Idag har Kalle o Daniel varit i garaget och mekat med grannens bil och sen har vi haft besök av Ola och lilla Wilma.. Och har killarna åkt ut till barkhult så jag kan sitta med min smyckestillverkning i lugn o ro!

o jag har hunnit med massor i eftermiddag:














Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................