Vår lilla sjukling

Va har hänt sen sist då?
Jo MASSOR

i Fredags var vi  nere i Hässleholm och åt Farsdags middag (Pappa bjöd =) på Cats tillsammans med Mamma,pappa,Lillebror och Jennie.

Jag var lite små nervös hur det skulle gå med Kalle men det gick jättebra... Dels var det Gala på ovanvången så det var rätt lugnt inne på resturangen och så är personalen där supertrevliga så Kalle gick runt och charmade alla, stod i deras stora fönster och kollade på folket utanför, ritade i deras returangens ritblock och lekte med sina bilar.
Maten var lika gott som sist och vi var alla proppmätta när vi gick därifrån.

Efteråt tog Daniel bilen mot småland igen och jag och Kalle packade in oss i mamma o pappas bil för en lite weekend i Vinslöv.


Kalle på lördagmorgonen i sin morbrors gamla mjukisdress =)

Lördagen var vi på kalas i Tomelilla, min kusin Isabelle som fyllde 17år.
Innan hann vi med ett besök på Bo Olsson också, kollade julklappar och lite annat smått och gott..
De hade b.la. erbjudande på Brio´s spis så istället för ca 400kr kostade den 169kr så en sån ska Kalle få i julklapp..perfekt =)


Väl på kalaset var det fullt ös på Kalle, han var i himmelriket när piggen öppnade deras koffert full med bilar...
Sen var han knappt stilla på hela eftermiddag... fler och fler plagg åkte av och till slut sprang han i bara blöjan.

Lite bilder som mamma tog på Kalle på kalaset:










Sen blev det jobbigt:



På vägen hem somnade han nog innan vi var ute ut Tomelilla, sov hela vägen till Kristianstad sen var det något som inte passade och han skrek resten av vägen hem..

Han Somnade sen om hemma efter lite saft och sov gott under körslaget som jag tittade på bredvid honom..
Tyvärr vaknade han vid 23:30 och var ledsen...han och mamma gick ner och åt lite yoghurt och sen skulle han så klart busa i sängen... sen somnade han äntligen om på min arm men bara bara för nångon minut innan han hostade tills han kräktes upp allt! , på sig, mig och i sängen...så det var bara till o ner och duscha av honom.. efter det var han piggare och hoppade i sängen och skulle inte sova... med vid 04:20 somnade han äntligen om några timmar.
Sen tog min snälla mamma honom på morgonen så jag fick sova en liten stund till.
Sen på eftermiddan tog jag och Kalle tåget hem till Älmhult där Daniel möte upp oss..

Även söndag natten slutade som natten innan med att Kalle kräkte ner mig, så det vara till o upp och byta sängkläder och duscha oss...
Han har alltid haft problem med hosta innan , men då har han oftast bara klökts men denna gången var hostan mycket värre och det gick inte 30 sek mellan hostningarna..
På dagen märker man knappt av hostan, bara näsan som rann lite.
Men när även måndag kvällen började med hosta och när han för 3e gången kräkte ner mig ringde jag sjukvårdsupplysningen som skickade mig vidare till barnakuten som tyckte vi skulle åka in och kolla upp hostan/andningen då han efter varje hostning kippade efter andan.
Så 3 timmar tillbringade vi på barnakuten med en toppade Kalle (övertrött) innan han till slut fick inhalera något för hostan och så fick han peniclin för han var röd i öronen igen!
Resten av natten fick han sova i sittdelen till vagnen då han blev beordrad högläge.

Nu är han iaf. mycket piggare och hostar inte alls lika mycket.... vår lille skrutt..
Inte alls kul och höra hans hosta och se hur jobbigt han tycker det är..så nu hoppas jag vi slipper fler såna här förkylningar på ett tag!






Postat av: Marie

Han blir mer och mer lik Daniel :)

2009-11-16 @ 19:53:10

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................