veckan

Kalle sover, Daniel är i Barkhult så nu har jag lite tid över för att blogga..

Måndagen har jag redan skrivit om så här kommer om resten av veckan.

Tisdags var vi bara hemma, jag gjorde en hög med smycken och på kvällen var vi och firade Benny och Linnea (Daniels syskon) som fyllt/fyllde år.
Kalle somnade i bilen hem och vägrade sen somna om...Daniel läste bok och vaggade och myste...till slut tog vi upp sittdelen på vagen och satte i spjälsängen, la Kalle i den och han somnade på 30sek och sov sen hela natten!!

Onsdag Jag och en gnällig Kalle åkte ner till Älmhult och sagostund på biblan... Kalle var trött och var lite halvgnällig men satt som ett ljus när hon läste...Ramsorna var inte lika kul tyckte han.
Sen tog vi en shoppingrunda i det fina vädret... hittade byxor till mig! på lindex.. fast inte lika kul o testa, Kalle satt o var arg i vagnen när han inte såg mig så fick ha halva skynket öppet.. sen när jag var färdigtestad tog det 2 min sen sov han..
Sen blev en snabbrunda inom systemet och Netto innan vi åkte hem o åt..sen kom Daniel hem o Tobbe hit o jag åkte ner och trängade lite Afro på friskis och svettis.. blir roligare för varje gång även om jag hade lite ont i ryggen denna gången. Sen snabbt hem och byta med Daniel o Tobbe som skulle ner och träna Ki-Box.. När de kom hem sen åt vi våfflor. Även denna natten sov Kalle i sin sittdel i spjälsängen!!

Torsdag Kalle vaknade vid 6:15 och sen var det fullt ös... han har lärt sig ställa sig upp, så fick hela tiden ha ett öga på honom men det blev nog nån ny bula ändå..för han har inte vett att hålla sig kvar.. nä får han syn på något roligt släpper han taget o då vet ni nog vad som händer...

När Daniel kommit hem och vi ätit middag fick jag o la mig och sov 2 timmar..Lagom till jag gick upp gick Kalle o la sig..
Natten på jobbet gick bra och snabbt... var i automatpacken tillsammans med Åsa och Ek.. testade att köra truck igen..har inte gjort det på 1år men det gick fint, inga olyckor :o) Var inte det minsta trött.. maskinen krånglade inte och min nya Mp3 var grym! (Tack Lillebror,Jennie och mormor) så natten var hur bra som helst...o att humorn var lika låg som vanligt gjorde inte saken sämre ;o)

Fredag Lagom till jag skulle lägga mig (6:15) vaknade Kalle så vi hann med lite mys och ammning innan jag skulle sova..sen åkte Daniel, Kalle och Tobbe till Växjö och handlade medans jag sov.
Och när jag gick upp några timmar senare kom de hem med baguetter från Subway - Perfekt frukost!!
Sen åkte Daniel ner till jobbet, Tobbe passade Kalle och jag duschade.
Kalles nya våroverall kom med posten
 -

När Daniel sen kom hem igen och jag surat lite åkte ner till Älmhult och köpte tapeter till vardagsrummet.
Sen åkte Daniel o tobbe ner o tränade på friskis och jag o Kalle gick bort till Lindex där vi träffade Fia (Alicias mamma och mina jobbarkompis) så vi gjorde sällskap bort till Trendhouse där jag hittade ett knallrosa linne och en fin vårsjal som fick följa med mig hem...Kalle fick 2 bodies och 1 par byxor borta på lindex så det var ju inte mer än rättvist ;o)
Sen var klockan plötslig mycket och vi skulle bortom både IKEA och Willys så vi fick skyndade oss dit.

Och även på IKEA fick Kalle lite nytt :o)

Och efter en varsin korv i foajen blev det snabbhandling på Willys (Daniel var ju tyvungen o ha lite cheeseballs till sin hemmakväll) snabbt hem, ammade, sminka mig o fixa håret... o sen lagom till vi skulle köra så Daniel att mina kläder var fula men jag orkade inte byta + att jag var rätt nöjd så jag behöll dem på...schyst sambo man har...

Va jag gjorde nere i Älmhult med mina kvinnliga jobbarkolleger det var nu veta i nästa inlägg för nu ska jag äta lite frukost.......
Kan ju berätta att kvällen innehöll en o annan vibrerande sak ;o)



 





Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................