Dagen

Kalle sov 3½ ute även igår... sov igenom sotarens besök, som för övigt gick bra..vi får fortsätta och elda i 3 av kakelugnarna (den 4 står i vårt sovrum så den eldar vi inte i)


Det var lite kul för Sotaren är bror till en rallyförare och när han gick upp för trappen fick han syn på min hjälm så ropade han - vem är din sambo?
Jag- Daniel Petersson
Han - Aha då borde jag ju veta vem du är också
Jag- Japp vi har träffats förut..

Men det roliga är ju att hjälmen är MIN - men så långt tänkte han inte..



När Kalle vaknade sen så körde vi bort till Liatorp och handlade lite nattmat lite mig :O)
Och sen så fort Daniel kommit hem och vi ätit gick jag o la mig.. Daniel väckte mig 2 timmar då var jag hur trött som helst så jag sov en timme till... behövligt..

Iaf. Natten gick bra...jag och Anna pluggade tappar till Birkeland gardroberna.. även om maskin låter en massa så hann vi diskutera en massa, b.la. sexleksaker, småbarn och livet :o)
Även om själva jobbet ofta inte är nån höjdare så trivs jag väldigt bra på jobbet...går aldrig en natt utan att man skrattar en massa...ni kan tänka er hur låga skämten är kl 4 på morgonen ;o)
Och lönen är väldigt bra.. när jag loggade in på min internetbank iförgår fick jag en chock, min lön från jobbet var som en vanlig 2 veckorna lön men jag hade bara jobbat 2 nätter , men min föräldralön hade kommit (10% av 3 månadslöner) så det blev bra mycket mer...så det mesta åkte direkt in på mitt sparkonto till sommaren...

Nån som inte haft en lika trevlig natt var Daniel...Kalle vaknade sin vana trogen kl 2 på natten och vägrade somna om..så när jag kom hem vid kvart i 6 sov Daniel på soffan och Kalle i vagnen..

Men när jag vaknade några timmar senare möttes jag var världens leende av Kalle - sötnosen..

Nu i eftermiddag har vi varit nere i Älmhult..Parkerade vid Maxi och sen gick vi in mot centrum, första stoppet blev på Delta data där Daniel efterlyste en fjärrkontroll till vår bärbara hårddisk och jag fick lite papper påskrivna av Martin.


Kalle i bilen ner till Älmhult i sin nya mössa, vårjackan och sina nya pumaskor


Sen fortsatte jag och Kalle till Lindex medan Daniel gick o byte sin handskar på Team Sportia
Jag hittade ett par mjukisbyxor och en body på redan till Kalle som ska bli "dagiskläder" till hösten och sen fick han även en Rolling Stones body - så tjusigt så... o Daniel betalade (första gången han köper något till Kalle sen han föddes)
Jag hittade en fin jeansklänningen men tyvärr hade jag för stora boobes typiskt..men men..
Under tiden somnade Kalle så när kläderna var betalade gick vi bort till Hartamans Hörna och fikade lite.. Kalle vaknade när vi fikat klart så han fick lite mellanmål innan vi traskade vidare

Nästa besök blev på Presenten när det inhandlades en födelsedagspresent..sen gick vi även inom Trendhouse innan vi traskade tillbaka till Maxi och avslutade shoppingrundan där inne...skulle bara handla lite blöjor, fruktpure och råvaror till Kalles mat..men det slutade på 1230 kr....billigt med mat eller inte... men då fick jag nytt täckstift (som tanten i kassan slog in 2 gånger) Lennart lite ny kattmat och vi lite gott till ikväll :o)

Nu ligger Kalle i sin säng är lite smågnällig... han ställer ju sig upp och vägrar ligga ner..men nu tror jag han ligger ner och det är sista gnället innan han somnar...hoppas hoppas..

Han fick 50/50 av sin gamla gröt och 8 mån fruktgröten nu ikväll.. hoppas han blir lite mättare och inte vaknar inatt..





Kalle och Pappa busar...



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................