Halva veckan avklarad.

Även om man är mammaledig och borde ha massor av tid att blogga så rinner tiden verkligen iväg..och nu när Kalle inte sover så länge på dagen så hinner man ännu mindre...kanske därför huset ser ut som ett bombnerslag...

i Måndags var vi iaf. på föräldragruppen på BVC , vi var bara 3st+ barn men det var trevligt ändå..vi pratade barnolycksfall o kollade på en film....Kalle var trött o smågnällig men det gick rätt gra ändå


När det var slut traskade vi neråt centrum, gick inom trendhouse som hade 10års jublieum och köpte 2st koftor, ett linne och 2st t-shirts till Daniel sen gick vi bort till amigo o beställde mat, då vi bestämt lunch dejt med Daniel.
Kalle sov igenom hela lunchen så det var skönt o få lite matro..
När Daniel kört tillbaka till jobbet gick vi inom lejonhuset där jag hittade födelsedagssiffror till tårtan från SIA på 70% har tidigare handlat 4st paket servetter så det blir perfekt till Kalles 1 års kalas.
Och innan vi åkte hemåt gick vi inom Killebergs tygaffär och köpte 4st knappar med bilar på (till nån kofta kanske mormor!?)

På kvällen var jag hur trött som helst men jag asade mig ner till Core träningen iaf.
men sen somnade jag på soffan mitt under ballar av stål...jobbigt o va småbarnsmamma ;o)

För övrigt så sover inte Kalles i sin sittdel längre...3½ natt blev det i den men nu sover han i sin säng igen mellan 19-ca 06:30 (fast idag vaknade han kl 6)

i går var en liten gnälldag för lille herr Petersson och han vägrade sova.. han sov 1 timme på förmiddagen sen somnade han i bilen ner till Älmhult så jag ställde bilen på Daniels jobb och gick bort till AP-däckservice där vi skulle ha möte men han vaknade till när jag stannade vid Elme och sen var han vaken så han var lagom trött och rastlös under mötet.. tur det inte var så seriöst...
mötet var ang. Mästarmötet i Millebygde..vi ska köra ett mästarmöte för klassiska rallybilar och ev. kommer det en kändis o kör också... o jag som sagt att jag inte skulle va tävlingsledare mer ska va det iaf. :O) denna gången är det i Växjö MS regi så det ska säkert gå bra.

Idag har vi varit på sagostund nere på biblan.
Kalle vaknade kl 6, somnade om vid 8 (Perfekt så jag kunde göra mig i ordning i lugn o ro) och fortsatte sova när jag satte över honom i bilstolen...så han var pigg o glad idag på sagostunden :o)

Amanda och Kalle efter sagostunden

När Kalle sen fått ny blöja och lite gröt gick vi bort till Trendhouse och fick ett larm borttaget från ena koftan jag köpte i måbdags och så köpte jag 2 till + ett par jeansleggings..ops... jag som skulle spara..
och på vägen tillbaka slank jag inom Lindex och handlade lite till Kalle (se förregångde inlägg)

Nähä nu vaknade min prins!!



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................