Söndagen

I Lördags kväll stod Daniel för kvällsmaten och gott blev det :o)


baconlindadFetaostfylld fläskfilé men hemmagjorda klyftpotatis, vitlöksdipp och sallad!

Söndags tog jag o Kalle sovmorgon (som vanligt) medans Daniel körde ut till Barkhult o fixade lite till på släpen..
Jag började på ett par byxor till i en större storlek o annan färg.
O sen medans Kalle sov ute i vagnen gjorde jag mat till honom -

*1 st kycklingfilé
*1st stor morot
*2st potatisar
*2st palsternackor
*1st grönsaksbuljong
* lite persilja

Koka allt tillsammans tills potatisen är mjuk o kycklingen genomkokt.

Sen körde jag grönsakerna o kycklingen + lite spad och 1 msk smör i mixern - Klart

o Kalle åt utan minsta grimas eller spottande :o)

Det blev en del spad över så det använde jag istället för vatten när jag kokade bulgur till vår lunch.. kändes ekonomiskt och bra...jag bakade även bullar till lunchen som en riktigt hemmafru..

Eftermiddagen tillbringde vi sen nere på Haganäsbadet..vi hade hyrt rebahbassängen i 1 timme... riktigt skönt var det...om sen Kalle uppskattade det lite mycket som vi..det vet jag inte :o)





Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................