Sista dagen på lilleskutt

Då var det den 17 dec, dagen som jag sett fram emot med blandade känslor - gör vi rätt?

Det är nämnligen Kalles sista dag på Lilleskutt och Bokhultets förskola här i Diö.

Vi har valt att säga upp hans plats och han ska vara hemma med mig och bebis istället.

Vi har velat så fram och tillbaka men detta beslutet känns rätt även om Kalle verkligen gillar sin förskola.

Han har verkligen utvecklats denna korta tid på förskolan, visst han var framåt även innan men nu tjabbar han konstant och han tar för sig (på gott och ont)

Det som gjorde att vi tog beslutet är att jag vill inte asa ut en nyfödd 8:30 varje morgon och sen hit igen 2,5 timme senare, man hinner bara precis hem och äta frukost och amma typ innan Kalle ska hämtas igen.

Sjukdomar, Kalle var konstant sjuk de första veckorna på förskolan och jag vill INTE ha hem varken maginfluensa eller förkylningar (visst vi kan få det ändå men risken minskar enormt om han är hemma)

Kostnaden


Som nu tex. Kalle går 12 timmar (han får gå 15) i veckan , mån-tors mellan 8:30-11:30, alltså han äter varken frukost, middag eller mellanmål ÄNDÅ betalar vi lika mycket för hans plats som föräldrar som har sitt barn där 40 timmar i veckan - 1250 kr i månaden , Sjukt.

Och vi måste ha förskoleplats för annars får inte Daniel A-kassa

Visst vi hade kunnat ha kvar platsen utan att utnyttja den men då hade vi ändå fått betala för den, hur mycket vet jag inte...men jag känner att för dem pengarna kan vi åka till Leos lekland eller badhuset istället.

Ja nej efter att ha skrivit detta känns det rätt att han får vara hemma med oss istället.






Postat av: Ida - Vi och hon ♥

tror ni gör rätt val! SOm du säger, sjukdommar och nyfödd bebis är ingen hit!

2009-12-17 @ 10:19:04
URL: http://fixit.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag tycker ni gör helt rätt! Kul att han trivs på förskolan. Men han är så liten så han får mer ut av att vara hemma med dig och bebisen. Jag hade gjort samma val,om jag varit i din sits. Tänk så mycket mys ni kan ha nu, och bara ta det lugnt och ta dagen som den kommer.

2009-12-17 @ 18:39:20
Postat av: Rätt

Jag tycker att ni gör rätt som har honom hemma. När vi fick vårt andra barn så tog vi hem vårt första barn från dagis. Jag orkade inte heller asa hela ekipaget fram å tillbaka till dagis på 3h.



Om ni skulle behålla platsen å inte utnyttja den så skulle ni ändå få betala lika mycket som idag.



Ha honom hemma å passa på å NJUT! Småbarnstiden går så fort!

2009-12-18 @ 12:14:19
Postat av: miian

Helt rätt beslut,jag skulle ha gjort likadant.

Förstår inte systemet,det är kommunerna själva som kommer förlora på det i sluändan.

Kalle har det mycket bättre hos er,och på egna aktiviteter än stimma iväg för 2.5timmar på dagis.

Så nej streck på dig och var stolt,ta de där 1250kr och köp dig nåt fint ;)

Kram

2009-12-21 @ 22:03:29
URL: http://miian.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................