onsdag/torsdag

Ja igår var vi på Baby Cafe tillsammans med Fia och Alicia..
Kalle åt innan vi åkte och sen blev han akut trött under sångstuden och somnade :)
O fortsätte o sova under hela promenaden i centrum, bilfärden hem och när jag lagade mat..perfekt..
Så länge har det inte varit mellan amningarna på länge..

Kalle börjar få lite rutiner nu...Jag har aldrig "tvingat" honom att äta eller sova...utan har få äta när han är hungrig o sova när han är trött (okej, hag väckte faktiskt honom för mat på tävlingen i lördags.. men då åt han med stängda ögonen o fortsätte sova när Mamma tog honom haha)

Han brukar vakna vid 6-7 tiden på morgonen för mat sen somnar han om till ca 9 tiden...sen efter top model går vi upp o jag äter frukost och Kalle ligger på sin lekfilt sen vid 11 äter han igen, oftast tills han somnar sen sover han till ca 15 då det är dags för mat igen sen är han oftast vaken tills han somnar för natten vid 21-22 tiden..men mellan 19-21 brukar han äta en massa för sen sover han till ca 3-4 på natten.

Ja iaf. igår rev vi väggen...äntligen så nu kan man gå runt hela nedanvåningen och vi kan elda i den andra kakelugnen så vi får mer värme i tv-rummet...
Tog även ett ryck o torkade golven med Kalle hängades i baby-björnen... provade o ha honom med ansiktet utåt o de gillade han för då kunde han se en massa.. Efter det duschade Kalle med Daniel och sen kom Daniels föräldrar o syster på besök - trevligt.

Idag har jag mest röjt här hemma.. burit upp saker till extra rummet där uppe o burit ner lite annat som vi inte packat upp sen vi flyttade hit i dec.

Och nu ikväll har vi varit och fikat hos Åsa min jobbkompis o hennes barn
Kalles framtida barnvakter här i Diö :)

Imorgon ska vi hämtade Daniel på jobbet sen blev det matshopping..måste ha Daniel med då han får betala då min plånbok blev kvar i Vinslöv..

Sen på lördag ska Daniel o Markus tävla i Gränna och jag o Kalle åker till Vinslöv... jag, Kalle o Mamma ska in till Kristianstad en sväng hade vi tänkt...ska införskaffa mig en klänning till namnfesten om jag hittar nån..

Nähä dags för sängen..  Kalle ligger redan o sover i vagnen..ska förflytta honom till spjälsängen bara..

God natt




Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................