Måndagen

Igår var vi i Kristianstad som sagt...Köpte bilbarnstolen och lite tillbehör och Kalle fick limegröna badbyxor nu när vi ska börja på babysim..

Sen tog Daniel Mammas bil hem och jag,Kalle och Mamma köorde bort till Skopunkten för att kolla på skor till Mamma..
vi hann även med ett kort besök på Willys (handla blöjor) och på skojdej..där jag lyckades glömma nycklen i bilen i tändningslåset..o jag hade parkerat framför dörren in...tur ingen oärlig såg det..
Sen körde vi hem... jag skjutade hem Mamma o sen körde jag o Kalle bort till Madde o Anton (Kimmen o Daniel var på hans jobb)  Fikade lite, skvallrade lite o kollade på Cars o Ammade.. lagom för en söndag..
Kl 17 var det dags för kvällsmat hemma hos Mamma o Pappa, tillsammans med Lillebror, Jennie o Mio..
Men innan det passade jag på o handla lite gott pålägg till oss o ersättning + nappflaska till Kalle inne på Ica.
Så igår kunde Mamma ge Kalle mat och det gick jättebra..
Daniel körde bort till familjen Åberg igen men jag o Kalle stannade kvar hos Mamma o Pappa..
Kalle somnade så gott i Jennies famn..
Sen ammade jag honom igen vid 20-20:30 innan vi åkte hem vid 21 och som vanligt somnade han innan vi hunnit ut ur Vinslöv..
Han sov hela vägen hem, o när jag klädde av honom jackan o la honom i spjälsängen och han fortsätte sova till kl 5 imorse!!! Lyx.. Men sen har vi inte haft det så bra...ca 45 min efter han ätit hörde jag hur han kräkte och när jag tittade på honom kom där en kaskad till... ordentlig laddning o Kalle brukar aldrig kräka så mycket , i vanliga fall kanske han kräker varannan dag o bara lite.. Sen åt han igen vid 8 och somnade om i vår säng...sen efter ca 30 min blev han jätteledsen o jag gick in o ta upp honom o då kräkte han ordentligt igen...genom mun o näsa.. 2 gånger.. inget kul alls..
O efter det kom där en rejäl laddning i blöjan också...
Ringde o pratatde lite med Mamma så får se om det händer igen idag.. han åt igen för ca 30 min sen o nu ligger han o sove rpå mitt täckte på golvet brevid mig så jag kan hålla koll på honom... Han var lite blek innan men nu ser han "normal" ut igen.

Vi får hoppas att det inte var något spec. o han är pigg resten av dagen för vi hade tänkte gå på Bio ikväll.. RALLYBRUDAR.. en på daniels jobb som vunnit privatvisning ikväll kl 19...så tänkte utrusta Kalle med sin peltorskydd o ta med honom...förhoppningsvis somnade han i bilen ner o sover igenom hela visningen..Vi sätter oss längst bak så får vi turas om att gå ut om han blir ledsen...men oftast när han skriker är han hungrig o det är ju lätt fixat :o)
Eva röse spelar huvudrollen i filmen och hon körde ju med sin rosa amazon i midnattsolsrallyt i somras där vi var funktionärer... och min vän Eveline är stuntkvinna i filmen (var du va?)



Eva Röse och hennes kartläsare i MSR Maria Andersson


Postat av: Miian

usch hoppas Kalle e bättre,minns att Lowa med kräkte rejäla kaskader när hon började med ersättning,men det la sig när kroppen vande sig vid det efter ett par veckor...sen slutade hon spy helt och hållet.kram

2008-10-07 @ 20:49:59
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Eveline

Hej vännen:)



mår kalle bättre?



jepps det var jag det, å va mä på bild i början av filmen med!:)



gilla ni filmen`?



har precis kommit hem från stockholm. var där på galapremiär i måndags, sett filmen 2gånger nu och gillar den mer å mer.... kram

2008-10-08 @ 21:22:50

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................