SSR 2008

Dags för en liten kort summering om de senaste dagarna.

Fredag:
Var i Ljungby vid 11 tiden, satt sen i adm. kontrollen där de tävlande skulle lämna in träningskorten, ev. in-car tillståndet o medförsäkran - samtidigt som jag skulle dela ut bulletin nr 3 och få den signerad + att mitt i allt började Sverigeserien förarna komma o anmäla sig... var lite kaosartat emellanåt :o)

Sen var det dags för starten över rampen för sm åkarna och då hade vi inte fått in alla in-car tillstånden ännu o några hade inte kvitterat ut Bulletin nr 3 så jag och mamma tog varsin lista och penna och gav oss ut på jakt efter berörda.

Efter det åkte jag till Serviceplatsen där jag och Ulrika hade hans om Regroup out Service In.
Hade en trevlig stund i solskenet med mycket skratt och trevliga ekipage.
En av kartläsarna frågade om jag hade en bulle i ugnen? Nej svarade jag..jag är bara tjock..hans min där var obetalbar..men jag kunde inte låta bli när han ställde frågan så..

När det var klart åkte jag in till HQ och rampen där jag hade hand om passerkontralen, Alla ekipagen fick min fina signatur i tidkortet. Mitt i allt ankom även mina nattgäster - Marie och Annelie :o)

När det var klart dök även Daniel upp..han hade mekat åt Mattias hela dagen.

Hem och Sova!!

Lördagen
På morgonen ringde klockan redan 7..suck.. men det var bara till o upp o hoppa (fast snoozade 10min)
ner och duscha o så i med lite frukost sen åkte jag,Marie o Annelie till serviceplatsen...
Jag och Marie tog hand om Regroup out service In, solen sken lika härliga som på fredagen (lyckades så klart bränna mig) Blev lika mycket skratt o trevliga ekipage denna dagen.

Mitt nästa uppdrag var att dela ut resultat.. lite skillnad i kvaliten om man jämnför med Resultatservice..
Mitt i allt strulade det dock till sig då folket som skulle vara i "Volvo tk:" inte dock upp så jag fick ta den lite snabbt o lät.. skrivande klockan i ena handen o pennan i andra ;o) killarna kom 5 min senasre o tog över så det var bara kaos en liten stund haha..under den tiden tog min lilla Elin och hennes kompis Alexander hand om resultatutdelande o de tyckte det var så roliga så det fortsatte att dela ut till både Voc, klassikerna och DM :O)  Barnarbete, men jag gav dem en påse ahlgrens bilar som tack för hjälpen iaf. :o)

Hann även med att hjälpa pappa (jag bar hushållspappret) med tankningen av Daniels bil när han hade service.

Nä det lugnat ner sig på serviceplatsen åkte vi (jag,marie o Annelie) in till HQ igen..där tjejligan (vi, mamma, Anna, Linda, Anki och Ulrika) hade hand om sista tidskontrollen och utdelandet av vagnböcker.

Och under detta passade även Daniel på och ringa o skrämma mig ett antal gången..då han bara brukar ringa när han brutit, så när han skulle köra sista sträckan bänkade jag mig framför en dator uppe på HQ och uppdaterade resultaten..för jag visste att  Daniel skulle ladda då han bara var 2 sek efter ledare..
Och ni kan ju gissa hur lättad o glad jag blev när jag uppdaterade och såg att Daniel både kommit i mål och VUNNIT!

Iaf. när alla bilar sen gått över rampen var det bara till o upp o duscha..eller ja..jag badade faktiskt på mamma o majsan o Tinas rum för sen var det dags för Funktionärsmiddag.

Blev en himla trevliga kväll på terassa där vi även passade på att fira Thorvald som fyllt år och ha ett litet eftermöte!?!

00:30 kom Daniel o hämtade mig för då var jag trötttttt och då var även SSR 08 över för min del.

Jag är glad att SSR bara är en helg om året, men jag skulle inte vilja vara utan det..det är mycket jobb men mest är det roligt!! Fattar inte hur mamma orkar med SSR veckan..allt jobb hon lägger ner och minimal sömn på det.. Hon är min idol :O)

Bilder kommer imorgon...




Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................