Tankar

Ännu en vecka avklarad.. Redan v. 31... var vi inte nyss i v. 18?
70 dagar kvar..eller enligt UL är det faktiskt 75 dagar kvar..
Vi får väl se vad de säger på UL vi ska på i Juni, ska dit o kolla så moderkakan flyttat sig.

Har haft en väldigt skräckblandad förtjusning över denna graviditeten...ena dagen är jag jättelycklig och känner att allt kommer gå skitbra för att andra dagar känna mig som en liten ynklig människa som borde väntat 10år med att skaffa barn...är jag verkligen redo?

Men då brukar jag tänka på vad jag bestämde när jag var yngre.. Att innan jag skaffar barn ska jag ha:

Fast förhållande - O det har jag, Världens underbaraste Daniel, som står ut med mig och som kommer bli en kanon pappa.
Fastanställd - Och det är jag även om det var på gränsen, hade varit fastanställd i 1v. när jag fick veta att vi skulle ha barn.
Körkort/bil - Japp har vi, 2st fina svensson kombis
Hus- Även det har vi, ett stort hus med plats för mååånga barn. Samma dag som vi betalade handpenningen på vårt hus tvingade jag Daniel att köpa gravidtest då min mens var 3 dagar sen..

Så vi har alla förutsättningar för att få detta att funka, också är jag ju faktiskt utbildad ;o)

Känns bara så overkligt att det är vårt barn som ligger där inne i min mage..som bökar o sparkar o håller på..
Om 2½månad är vi inte bara Anna o Daniel, utan vi är också Mamma o pappa...
Känns skumt när man kollar på alla kläder jag köpt, att vår bebis ska ha det på sig om bara några veckor - vår snutt..

Satt o lyssnade på massa musik igår och en av favvisarna varkar vara Mora Träsk med Volvo 240 - så bebis brås nog på sin pappa haha..

Och det mesta är inhandlat nu, väntar bara på att få upp det sista från Vinslöv.. Och så ska ju barnrummet målas.. tror vi gör det i veckan.. o en byrå ska målas om.. ska nog ner till Älmhult o köpa färg imorgon.

Gissar att de flesta blivande mammor har dessa tankar...

Förresten min BM sa att jag var unik haha - jag är inte uppe om nätterna och kissar...
Fast bara för att jag skrev det kommer jag säkert få gå upp 3 gånger i natt för att kissa ;o)

image948


Postat av: Rebecca

Jag tror att du kommer bli en jätte bra mamma. Du och Daniel kommer få ett härligt barn. Fina föräldrar. ;)

2008-05-12 @ 16:37:45
URL: http://ullab3lla.blogg.se
Postat av: Anna

Tack, va du är snäll :o)

2008-05-19 @ 12:26:55
URL: http://enrallybrudsbekannelser.webblogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................