Helgen

Som sagt så tillbringade vi fredagen i Kristianstad, en liten stund iaf.

Vi började dagen med att beställa ny tvättmaskin o torktumlare på Euronics innan vi åkte till K-stad.
Där blev det frukost på Subway = mums..
lite fönstershopping inne i centrum (Daniel kollar fortfarnade bara små söta klänningar haha)
Sen åkte vi ut till Biltema och shoppade loss ;o) Blev b.la. cykel till Daniel, torkvinda o solskydd till bilen.
Nästa stopp blev Rusta och Duka Outleten innan vi åkte vidare till ÖoB och sen hem för kl 15 skulle vi passa Mio, Lillebror o Jennie hund.
Vi tog en liten promenad bort till mormor, där kissade Mio på mattan (hon tycker inte om mig o mormor haha) så vi satt oss ute i solen o skvallrade lite...Mormor hade varit hos läkaren på förmiddan o där fått veta att cancern inte spridit sig utan var helt borta..så skönt att höra.

Sen gick vi hem till mamma o pappa och lämnade Mio och vi lånade varsin cykel o cyklade en liten runda i Vinslöv.. b.la. bortom Blom.a.t.t. och Lansi (mitt gamla jobb) o kollade in bebissortimentet.
Nästa pitstop blev hos fam. Åberg/Gustavsson där det bjuds på hallonpaj o glass...så gott..
Gullungen var verkligen på Charmhumör :o)

image961

Kvällsmat åt vi hos mamma o pappa innan vi körde tillbaka hem till Fam. Åberg/Gustavsson för ännu mer gullunge mys....även om det bara är Daniel som gäller när vi är där :o)

Lite över 12 lämnade vi Vinslöv för denna gången...blev en snabbrunda inom hässleholm på vägen hem för jag hade lillebrors nycklar i handväskan.



Idag tog både jag och älsklingen sovmorgon..jag tog dock längst :o)

Har varit en runda ner i Älmhult idag och hämtat team tröjorna och shoppat lite på Maxi.

image960
Och Daniel har varit min handyman hela dagen och äntligen satt upp det andra högskåpet, så nu har jag en städskrubb :o)
Och en lampa i kökstaket kom upp o en lampa i fönstret o hängare i finhallen... och så har han tvättat o städat rallybilen..
Själv har jag städat ur barnrummet så nu kan där målas och så har jag gjort Rabarberpaj och flyttat om i skafferiet och gått igenom alla engångsgrejer så det är ordning o reda bland allt.


Imorgon har Daniel o Micke en träningsdag ute i Millebygden som Daniel fick för sin andra plats i DM.
Och jag ska bara va hemma o städa tänkte jag för till helgen får vi gäster :o)

image962



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................