Midsommar

Midsommar ja...

Vi började dagen med att köra ner till Mamma o pappa och ställa vår bil där och packa in allt i deras.
Ut till Åraslöv (Mormors föräldrahem) och plockade blommor och åt lite jordgubbar, vidare till skoglösa och hämta lite program till Midnattssolsrallyt.
Sen skulle vi hämtat Mormor på sjukhuset (hon blev inlagd på torsdagen igen) men när mamma ringde hade hon precis börjat på en påse blod + att han väntade på läkare som skulle komma med hennes provresultat sen njurröntgen.
Så vi körde ut till EKO! istället då vi var lite tidiga... sen vidare till Knutehusen där vi skulle fira midsommar iår..

Efter lite kaffe o kaka var det dags för 10 kamp.. Men vi hann bara med 2st grenar ute för sen började det regna...


Jag kastar sten                         Daniel kastar sten




Jag och kusin Ellinor tar skydd inne.

Sen gjorde vi 2 grenar till inne på logen innan det var dags för mat... och jag åt faktiskt en halv nypotatis!
Men mackorna med biff på var också gott ;o)


Daniel och kusin Steffen tävlade tillsammans i 10kampen..vad de gör här vet jag dock inte haha

När v ätit klart åkte jag och mamma in till Sjukhuset i kristianstad för att hämta Mormor..
Men läkaren hade fortfarnade inte kommit när vi kom... så vi satt oss ner för att vänta...men efter 2 timmar gav vi upp och mormor rymde från sjukhuset... nej så illa var det inte..men hon skrev ut sig själv.. för då var kl redan sju och de fick nog inte mindre att göra på sjukhuset framåt natten..
Är så tråkigt för ingen tar ansvar utan hon skickas bara runt hela tiden.. Hon fick iaf. 3 påsar blod så hon klarade sig över midsommar ;o)
Sen skjutsade vi ut henne till Sölvesborg där hennes bror med familj har stugor och jag och mamma återvände till festen i knutehusen.. Och som tur var hade de sparat lite jordgubbar till oss :o)

Innan vi åkte hem vid 23 hann Pappa med att leka grillmästare och jag,Daniel och Mamma fick öva lite på mitt kusinbarn Lisa 2½ månad..som sov bort hela midsommar..

Pappa

Mamma och Lisa                                Daniel och Lisa

Det var vår Midsommar i Knutehusen... ca 35 personer mellan 2½Månad till Pensionär..



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................