Kristianstadsdagarna och Åhus beachandboll

Nu är allt avklarat som vi skulle göra så nu kan bebis komma när som..

i  Torsdags åkte vi ner till Skåne, första stoppet blev Hästveda och marknaden där..
Jag som aldrig varit på Hästveda marknad trodde vi skulle gå igenom den på typ 30min eller nåt..
Efter 1½ timme tröttnade jag o mina fötter och då hade vi inte gått igenom allt ännu..
Jag fick min efterlängtade Langos och vi körde vidare till Vinslöv.

Hem till Mamma o pappa, Mamma hade köpt massa fint till mig i Ullared, b.la. en amningskudde, bäddset i samma färg, parasol och hjulskydd till vagnen, kökshandduk med kladdkake recept o lite annat smått o gott :o)
Efter lite fika hos dem körde vi hem till Mormor, jag hade köpt Marknadsgodis till henne i Hästveda o sen snabbt bort till Kimmen och Gullungen som väntade på oss..
Packade in oss i deras bil o begav oss till Kristianstad o Kristianstads dagarna... Madde jobbade ännu så vi fick roa oss själva en stund till,,, vi gick i lite affärer och bebis fick ett par shorts från Exit, bortom södertorg o vände innan vi satte oss på Stora torg med varsin dricka..


Det var nästan bara Daniel som dög, han skulle köra vagnen ingen annan! :o)

Efter en stund dök Madde upp o vi gick bort till Lilla Tavernan Classic för lite mat..
Trångt o mycket folk men det var det värt för gott var det :o)

Efter det tog vi en runda till mellan torget, b.la. blev det dans på lilla torg:


Sen spelade vi på chokladhjulet på tivolet och jag vann :o)




Sen var det dags för efterrätt - Friterads banan o glass - mums



Mätta o belåta begav vi oss hemåt, jag fick äran att köra och vi kom hem helskinnad ;o)

Väl hemma hos fam. Åberg/Gustavsson var det dags att provsmaka chokladen..



Sen åkte vi hem till Mamma o Pappa för lite sömn..
För jag och Gullungen var så här trött:


För på fredag morgon hade vi frukostdate på Mc. D i Kristianstad tillsammans med fam. Å/G innan vi åkte till Åhus och Beachandbollen.

Där vi b.la. kollade på Elin när hon spelade


Och badade fötterna...
Enda gången jag kunde gå normalt var när jag gick i det kalla havet.. svalkade fötterna..





Vi avslutade Åhus vistelsen med lite glass borta hos Otto´s innan vi körde hem till Småland igen.


Och ni kan ju bara föreställa ner hur mina fötter såg ut efter dessa 2 dagar....Stooooora



Postat av: tessan

lät som en rolig dag =)



så fin tunika du hade!! den svarta..

2008-07-14 @ 08:51:03
URL: http://mammasprinsessa.blogg.se/
Postat av: Carolina

haha min sambo vann lika stort chokelad som du på samma ställe...

2008-07-15 @ 20:38:42

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................