Förlossningen

Förlossningen:
Jag har min journal utskriven så går efter tiderna på den då jag bitvis var ganska så borta p.g.a. lustgasen.


9:00 Värkarna börjar hemma hos Mamma o Pappa
Badar och försöker få tiden att gå..


ca 12:30
Ringer förlossningen första gången

ca 15:30
Ringer förlossningen och meddelar att vi åker in, ringer även Mamma och uppdaterar :o)
Äter lite spagetti o köttfärssås innan vi åker mot Kristianstad

16:25 Inskrivning p.g.a. värkar i v. 38+6


17:35 Får lavermang och duschar (Öppen 3cm) Dansar till Lugna favoriter (innan lav.)

18:00
Vattnet går

18:10 Akupunktur 4 nålar i ryggen + whiskypinnen mitt i huvudet.


19:16 Får Petidin/Morfinderivat och Lustgas 50/50 (Öppen 5cm) Tar mitt första lustgas andetag till Curly Sue med Takida.

Här emellan har jag väldigt ont, det krampar i magen och trycker på väldigt mycket, men inget händer när jag larmar utan BM säger bara att så här ska det vara, hon undersöker inte ens mig. Allt jag tänker på är att om vi ska ha syskon ska jag kräva kejsarsnitt ;o)

Daniel servar med vatten när jag knäpper med fingrarna och stoppar kudden mellan mina knä när jag pekar på knäna, han får ett lustgasfyllt "jag älskar dig" som tack.

21:50 Byte av BM , de ska återkomma och undersöka mig men ska besöka en patient till innan, men det hinner inte så långt iväg förrän jag säger till Daniel att "Det känns som om huvudet är på väg ut" och när Daniel lyfter på täcket ser han huvudet så han larmar och sen är det fullt ös, sängen plockas i sär och 2 krystvärkar senare är han ute.
Fick pausa lite när huvudet var ute för "Rallykalle" hade hoppat hopprep med navelsträngen


22:11 Tittar "Rallykalle" ut 3935 gram och 51 cm lång.
Jag varken sprack eller skrek något :o)
Är inte alls nöjd med min första BM , men hon som tog över precis innan "RallyKalle" föddes var hur bra och snäll som helst


Grattisbrickan med mat - gott!


Daniel satte på "rallykalle" sina första kläder (Pyjamas)


Nyduschad och redo för egenvårdsavdelningen.

Lite blandade bilder från egenvårdsavdelningen:




Pappa kärlek:



På lördag eftermiddag kom Mormor och Morfar på besök med massa paketer:





Söndag eftermiddag åkte vi hem till Mamma o Pappa för att sova där, då vi skulle tillbaka till BB på måndagen för de sista testerna. Underbart att sova i riktiga sängar...


Tack till Fam. Åberg/Gustavsson som lånar ut sitt Babyskyddet till oss :o)

Myste med Morbror Anders,Jennie och Gammelmormor



Sen tog vi premiärturen med barnvagnen bort till fam. Åberg/Gustavsson
Tack snälla Mamma o Pappa som hämtade ut vagnen till oss



Det var helgen när vår lille "Rallykalle" kom till världen..


Postat av: tessan

fina bilder =)





tro inte att du inte kommer ha ont även om du gör kejsarsnitt för det gör det tro mig!!!!!!!! =)





hoppas allt är bra!!

kramar

2008-07-28 @ 15:00:23
URL: http://mammasprinsessa.blogg.se/
Postat av: Carolina

Då var de juh ändå en rätt snabb förlossning om man hade tagit bort allt som e före.. Och ni ser juh ändå ut som om ni haft de lite mysigt på sjukhuset.. T.om grattisbricka! Han har juh ialla fall fått ditt mörkahår..

2008-07-29 @ 20:50:50
URL: http://linwasblogg.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................