Midnattssolsrallyt

Äntligen hemma efter en händelserik helg...säger som med SSR - skönt att det bara är en helg.
Mamma,Pappa och kusin Tina kom och hämtade oss vid halv 9 i fredags morse för vidare färd mot Uråsa flygplats där vi skulle ha hand om Service in och Out.
Jag och Daniel satt i service in som var precis efter målet på SS3 som var en publiksträck på flygplatsen.
Och det var spännande kan jag meddela.. b.la. så missade många bilar målskylten och kom på sladd in till oss, väldigt spännade fast mest spännade var det ekipaget som vräkt upp bilen i tron om att han fortfarnade var på sträckan, som tur var missade han målbilen och fick stopp på bilen innan serviceplatsen.. efter det fick Mamma stå och vinka ner ekipagen så vi slapp fler såna överaskningar.




1: Vår Tk:n   2: Marie o Jag 3: Maten

När vi var klara i vår TK packade vi ihop och begav oss till Jönköping där etappmålet var.
Där hade vi hand om TK:in service och Pappa o Daniel tog hand om Parc Ferme in som var på torget.
Tyvärr började det regna mot slutet, men det var ändå skön stämmning i Jönköping.

Bilder från vårt Hotellrum.

1: Daniel o Niklas (som åkte med M. Ring 2: vi hade BADKAR på rummet!! :o)

Kl 6:50 på lördag morgon ringde Mamma o väckte mig, 10 min innan alarmet så det var bara till o stiga upp. duscha o ner o äta frukost.. nyttig sådan = Våffla och macka med nutella haha.. o lite bacon.. (och lite frukt, så jag var inte helt onyttig) .
Sen åkte vi till Österbymo där vi skulle ha hand om  Service In tk:n , gick jättebra... sen mitt i allt lämnade jag över till Marie och begav mig tillsammans med Mamma till Motala hamn...o där var så fint.. vi hade iaf. hand om Regularitys slutmål o Historics tk in.. Solen sken och där var väldigt mycket folk...vi satt 5 min från Göta kanal.. härligt..

Bilder från vår TK i Motala hamn där jag fastnat:
1
2



När det var slut gick vi upp till torget där servicen var och precis brevid var det Parc Ferme som Daniel, Pappa o Tina hade hand om.. Sen gick jag och checkade in , la mig på sängen - skönt...fast kom knappt upp sen när det knackade på dörren...
Efter middagen tog Jag, Daniel o pappa en tur i Motala, var nån festival o Rix Fm var där.. mycket folk iaf. trevligt.


Parc Fermen från vår hotellbalkong.

Kl 06:00 ringde klockan o då det var bara till o stiga upp på söndagen morgon.. Ner o äta frukost sen begav vi oss (Mamma,pappa, Daniel o jag) till Brevens bruk....

Där tog jag och Marie hand om TK in och Pappa o Daniel TK out.
Solen sken och där var en massa människor och jätte vacker omgivning, mysigt..



När alla ekipagen passerat, packade vi ihop och körde mot slutmålet för årets MSR - KARLSTAD!
Sista sträckan var på Travet i Karlstad, där hade vi egentligen ingen uppgift men jag o pappa fick vara lite parkeringsvakt..


Lite bilder på Miriam och Eveline som vann sin klass!!!


Persbrandt och Mr X som gjorde upp på Travbanan (Mr X var Morgan Andersson, PG´s pappa)

Nu var alla ekipagen i mål och vi begav oss till hotellet för att fräscha till oss lite innan det var dags för buffe och prisutdelning på Blue moon bar...



Vid 1 tiden gick vi tillbaka till hotellet, då var man lagom trött :o)

Och så var årets MSR slut...
Var en ganska så jobbig helg och jag har verkligen känt att jag är höggravid..  men men.. det roliga väger upp det hela :o)

Måndag morgon tog vi sovmorgon :o)
Sen tog vi en shoppingrunda i Karlstad..skriver mer om det i nästa blogg..





Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................