BM Besök

Allt gick bra hos BM idag, hade en ny då de andra var på semester (vi har haft totalt 4 olika bm)
Hon var jättetrevligt, synd man inte haft henne hela tiden, fast de andra har också varit trevligt så..

SF låg på 36
Vikt + 3,7 (totalt 14kg)
Hb var bättre (kanske för jag inte ätit mina järntabletter utan frossat i jordgubbar istället!?)
Hjärtljuden låg på 146/min
Och bebis var fixerad :o)

Har ändrat min graviditetskalender nu också så det stämmer med UL:

Min graviditet - BF Fre 25 jul 2008
Uträkning utgår från dagens datum: Ons 2 jul 2008.
Din graviditet startade Lör 20 okt 2007.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Lör 3 nov 2007 (ägglossningen).
 
Du har gått 256 fulla dagar av 280 (91%).
Du är i vecka 37.
Du har gått 36 fulla veckor och 4 fulla dagar(v36+4).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Fre 25 jul 2008
Du har 24 dagar kvar till förlossning.

Så om 24 dagar + - 2 veckor är bebis äntligen hos oss...
Ringde mormor när jag väntade på Daniel utanför MVC, hon var piggare och nu längtade hon en massa efter bebis...hennes första barnbarnsbarn :o)
Och tror det är några till i familjen som längtar...


Efter bm-besöket åkte vi och köpte varsin kulglass och gick en runda på torget där det var torgmarknad.

Sen gick jag bort till apoteket och köpte gipsbindor så ikväll eller imorgon ska vi göra en gipsmage :o)

Avslutade shoppingrundan på Willys..så nu har jag ungefär hälften hemma till festen på lördag, resten ska jag hämta hos lillebror på fredag..

När jag skrivit förra inlägget kom jag på att jag ska ju till mitt jobb på torsdag natt o hälsa på... de ska grilla, en tradition sista natten innan semestern..  så det blir till o ställa klockan då det blir runt 1 tiden :o)




Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................