Handy Woman

I natt har här hänt grejer :o)

Tavlor har hängts upp, ljusstakar har borrats på plats och lite annat smått plock har kommit till sin rätt plats o annat har bara flyttats till ett annat rum haha...

Min lediga söndag är guldvärd, även om jag saknar Daniel..


Idag går vi in i 4e graviditetsmånaden...
Från Familjeliv.se
Fostret: Benvävnad skapas och revben kan ses på ultraljud. Fostret kan öppna och stänga sin mun, suga och svälja, gäspa och sträcka på hela kroppen. Lungorna är färdiga och fostret börjar röra på bröstkorgen som om det andades, men syret kommer genom blodet. Att fostret tränar att andas i vatten är bra för lungorna, från samma ögonblick barnet kommer ut och navelsträngen klipps av så måste andningen fungera perfekt. Vattnet trycks ut ur lungorna precis vid förlossningsögonblicket och från att vara vattenvarelse börjar barnet andas luft genom munnen och näsan.

Mer än 1/4 del avklarad och inatt tänkte jag faktiskt berätta för chefen...Om jag vågar haha...ska iaf. berätta för Åsa, ska bli kul o se hennes reaktion, vi har en annan tjej på jobbet som är gravid och henne listade de ut det ganska tidigt på... tur man inte är smal så det syns direkt haha.. ser bara ut som om man ätit lite mycket julmat... eller ja..det börjar synas att det är en gravid mage nu, ska bli skönt o slippa dölja den sen..
Och verkligen kunna njuta av sin mage o bebisen i den :o)

Juli känns så länge till men tror det kommer gå jättesnabbt... hoppas det iaf. Nu har vi ju en massa med huset också..
Lite småpyssel kvar sen ska vi börja på köket så det är klart innan H*n tittar ut..

Köket nu:
image601

image602
Och det ska bli något åt detta hållet, dålig bild jag vet..ska försöka fixa en bättre..

Nähä nu ska jag kryp ner i den nybäddade sängen o invänta Daniel som beräkas ankomma inom de närmsta 10 min :o)


Postat av: tessan

va heter du på FL??
kram tessan

2008-01-07 @ 08:34:10

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................