Vinslöv

Just nu är vi bara hemma och eldar upp o tvättar känns det som...All annan tid spendera vi hos mina föräldrar, som är så snäll o låter oss sova där, passar Kalle o föder oss ;o)

Fast Daniel har tillbringat en hel del hemma hos fam. Å-G också...hjälpt Kimmen och renoveringen.

Vi har spelar spel, ätit ostbricka, pratat skit, varit på kalas, varit på promenader osv.

Men varje gång vi åker ner så känner jag en allt större längtan efter att flytta ner till Vinslöv.. MEN vi trivs väldigt bra här med huset och våra grannar och vi har båda fasta jobb... Så Vi får se..

i Lördags fick vi lite barnledigt, vi tillbringade kvällen hemma hos fam. Å-G och när Kalle ätit gröten tog jag o Madde en promenad hem till mina föräldrar och lämnade Kalle, tyvärr somnade han i vagnen o ville inte somna om utan sin mamma..men i 1½ timme  roade sig Kalle o Mamma så vi fick vara lite barnledig iaf.
Natten sov Kalle innan hos mina föräldrar, Mamma kom in med honom 05:30 för lite mat sen gick de tillbaka o sov lite till.. Vi blir verkligen bortskämda när vi kommer ner till Vinslöv :o)

I Söndag målade Daniel bräde med Kimmen så jag o Kalle följde med på släktkalas, Kalle skrek hela vägen dit o hela vägen tillbaka o på kalaset sov han mest, jag fick väcka honom så släkten fick se lite av honom haha..

Vi hann med o träffa lillebror o Jennie o Mio en liten sväng också innan vi tillbringade de sista timmarna i Vinslöv hemma hos fam. Å-G , vi planerade b.la. Nyår., Kalle fick smacka lussebulle och förvirrade jag hade ingen fruktpuré med i kylväskan så Kalle fick ett rivet äppel till gröten men det gick hem det också.
Kalle invigade även deras vask i tvättstugan så han la av en rejäl laddning i blöjan o lite utanför..

Sen fick jag äran att köra hem vår dieselläckande V70 *suck* allt verkar krångla med den nu..

Kl 23 var vi hemma, jag och Kalle gick o la oss direkt och Daniel fick elda upp. men denna gången hade vi hela 16 grader när vi kom hem.

Kalle sov iaf. hela natten , han har gjort det nu den senaste tiden..skönt det..
men tyvärr vaknade jag upp med lite halsont IGEN!, trött o frusen...Även Daniel är sjuk o hes..

Idag står det tvättning på schemat för på Onsdag åker vi ner till Vinslöv igen och firar Nyår, och stannar till den 2jan då Mormor fyller 73år.

Fullt upp....

Bilder kommer i veckan...



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................