Helgen och lite till..

Dags för ännu en uppdatering:

I Fredags lämnade vi ner vår V70 ännu en gång till volvo, de hade klantat sig  när de bytte pumpen så returledningen från spridarna till dieselpumpen var av, så bilen läckte diesel.. Men de fixade det gratis medan vi var på..
 avslutningen med Babysimmet och Kalle fick sitt första diplom, han testade även på och suga på sina tår..,Mums.. :o)

Efter det åt vi lunch på Hannas innan Kalle o Daniel åkte hem och jag körde till Maxi, Tyvärr har min förkylning blivit värre så när jag handlar klart körde jag bort till vårdcentralen..för kände att det hade satt sig på bihållorna som vanligt på mig..Min ord avdelning var stängd så alla patienter var hänvisade till Haga men jag behövde bara sitta ner 5 min sen kom en och hämtade mig.. blev ingen undersökning men jag fick tips om ett nässpray med kortison som jag kunde köpa istället ,för det var förtidigt att ge pencilin OM det hade varit bihållsinflammation, slapp betala gjorde jag också.. med 91kr fattigare blev jag för nässprayet.

Sen på kvällen hade vi bara familjemys..

Natten blev det också familjemys även om gärna tagit det lite senare..För kalle var klarvaken mellan 03-04:30...Men vi hade tur CSI fick på tv så vi hade nåt att titta på medans Kalle åt/traggade/halvsov i vår säng.

Så efter de nattliga upptågen tog vi sovmorgon till kl 10, sen packade vi väskorna och for mot Skåne..
Första stoppet blev Hässleholm och HM, Kalle fick en rabattcheck på 50% på ett klädesplagg på HM när han föddes och sista datumet var 31/12 så fick passa på och utnyttja det nu..Kalle fick ett par hängselbyxor och en body med Nalle Puh och en skjorta o slipover från rean.
Sen trängdes vi med alla människor på Nisses också innan vi avslutade med att besöka min gamla klasskompis Rebecka inne på Bra skor..
Innan vi åkte hem till Mamma o pappa passade vi även på o tanka..under 10kr är inte illa..

Hemma hos Mamma o Pappa blev det middag och sen avslutade vi kvällen hemma hos fam. Åberg/Gustavsson med lite glögg o lussebullar o Skumtomtar :o)

Natten gick bra.. bara jag om vaknade och vände på Kalle 3gånger.. för han rullade o la sig på magen..
halv 8 vaknade han iaf och då kom Mamma in o tog honom så jag fick sova lite till.. sen gick jag ner o åt frukost, surfade lite och sen vilade jag lite till.. innan det var dags för kalas...min minsta kusin Hampus hade 13 års kalas.. minstingen som blivit stor..

Det fanns gott om andra minstingar istället... Kalle 5 mån, Gustav 4 mån och Zach 7veckor :o)
Iaf. så åt vi god pastagratäng, spelade BUZZ och skvallrade lite... hela tjocka släkten....totalt så är vi ca 70personer i släkten Larsson...Pappa har 9 syskon och jag har 19 kusiner O Kalle har 17 nästkusiner..det ni!!

Vi hann även med o träffa Lillebror, Jennie o Mio idag också...
När Mio viftar med svanen så blundar Kalle haha..ser så söt ut..
Kalle var iaf. övertrött o gnällig så vi trodde han skulle somna i bilen men ICKE... han var vaken nästintill hela vägen hem till Diö... Ända hem till vårt kalla hus..14 grader stod mätaren på... men så blir det när vi inte har nån värme på.. vi har bara ett element i sovrummet och golvvärmen på i ena badrummet, annars så eldar vi ju om dagarna.

Iaf. Kalle åt en hel portion gröt när vi kom hem och sen var han på strålande humör... och nu sitter han här med mig och försöker slå på tangenterna.

Snart dags för sängen för oss båda... Jag känner mig lite piggare nu, huvudvärken har släppt.. bara den hesa rösten, tröttheten o den snörvliga näsan kvar i kväll så förhoppningsvis är jag ännu piggare i morgon... för då ska vi klä granen och slå in de sista julklapparna.

God natt




Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................