Julen 08

Då var Kalles första  jul över..

Vi firade Jul hemma hos Mamma o Pappa i Vinslöv.

Kl 10 på julaftonsmorgon VÄCKTE vi Kalle , klädde på honom, packade in oss i bilen och begav oss mot Vinslöv.
Väl framme fick vi nybakad bröd - mums.

Kalle undersöker julklapparna


Kl 14 åt vi Torsk, potatis o senapsås och sen gick vi en promenad med barnvagn o hund.




kl 18:30 var jag Tomte hos en annan familj (svettigt)


Daniel passade på o tafsa på tomtefar haha

och sen åt vi Julmat, Godaste julbordet jag ätit på länge... åt tills jag inte fick ner en bit till
Kalle var snäll o sov under tiden vi åt



Och till slut var det dags för Julklapparna :o)


Kalle blev helt galen och slet i sina packet och "pratade" högt o tydligt haha




Kalle fick en ratt av Morbror Anders o Jennie :o)



Kalle fick en massa fint b.la:

Kläder - Stålmannenpyjams, velour bodysuit i turkost/svart, 2 delad pyjamas, scarves från POP, brun velour bodysuit,  strumpor mm.
Leksaker - Ratt, keyboard, boll, baddjur, bilar , hund som skäller, bok om Kalle
Övrigt - Måttstock, matset (lundmyr o ett annat med nallar, Bilstol

Och jag fick också en massa fint bla:
Halsband, öronhänge, klocka , strumpor, läppglans, bodybutter, bärbara telefoner (tillsammans med Daniel)
After eight, brandmans kalender, presentkort mm.

Nä julklapparna var utdelade tog vi det lugnt, åt lite julgodis och bara var...


Men vi hann även med julklappspelet innan kvällen var slut..jag vann:


Och en annan lott , fast jag hade ingen tur...

Kalle var uppe hela kvällen (en liten sovstund på kvällen bara)
När vi väl gick o la oss var han så trött att han inte ens kravlade upp till hörnan utan somnade där jag la honom :o)

På morgon låg han på magen som han gjort de senaste morgnarna.. jag hann  knappt ta upp honom förrän Mamma tittade in, så Kalle fick lite frukost sen myste han o mormor resten av morgonen tills jag o Daniel gick upp..
Perfekt när vi kommer ner till Vinslöv, vi får maten serverad och Kalle passad, sånt är Guld värt!

När frukosten var uppäten tog jag o Kalle på oss Velour kläderna o sen gick vi (och Daniel) bort till fam. Å-G och Kalle o Gullungen bytte julklappar... Kalle fick en jättefin Pumadress, Cars T-shirt och  Brio hund och vi fick ett jättefint kort på Gullungen :o)

Sen fick vi skynda oss hem till Mamma o Pappa, duscha o packa ut allt för vi skulle vidare till Daniels familj på kalkonmiddag..


Kalle o Faster Linnea myser

Vid 19 tiden tror jag vi var hemma i Diö igen... då hade vi hela 14,8 grader i huset.. härligt..



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................