Lördagen

I Torsdags fick jag ett samtal från en kille
Typ:
"Hej vill du åka med mig på lördag?"

Och visst ville ja det så i lördags gick jag upp vid 13, åt lunch och packade rallyväskan..
Sen körde jag och Daniel mot Skillingaryd, bortom Service platsen och pratade med Anne, Morgan och Micke..
Micke hade inte ens lastat av, det var svinkallt och halt - Mycket halt + att arr. hade tagit bort notern p.g.a väglaget på sträckorna.
Sen körde vi bort till anmälan, jag anmälde mig sen ringde jag Mathias som jag skulle åka med, Han kör för arr. klubben så han var i besiktningen innan, gick in genom dörren, tänkt den som tittar hit först måste vara han -Men Ingen vände sig om :o) Men 5 sek senare vände han sig om..
Pratade lite sen hämtade jag hjälmar o overallen så de kunde besiktigas de med.
Vi bestämde för att träffas vid start o mål vid lite över 4 för det var förarmöte för alla halv 5.
På mötet förklarade arrangörerna varför de tagit bort notern och lite hur sträckorna såg ut men även att transporterna var väldigt hala. Och att vi fick 30min extra att utnyttja p.g.a. vädret.

Tror det var ett 30-tal som valde att avanmäla sig p.g.a vädret då vi bara fick köra på sommardäck.

Så till tävlingen...
Startnr 95 Mathias Adolfsson / Anna Larsson Toyota Starlet Gr E

Vi startade först i vår klass..
Vi kom ca 1km på transporten sen stod första rallybil en i backe och kom inte upp!!
Vi kom 2 min försent till första sträckan (men gjorde ju inget då vi hade 30 min att utnyttja)

SS1 kort sträcka som gick bra, en känd höger var med där både jag och Mathias var och tittade i fjol, så ingen kris där :o)

SS2 lite längre sträckan där vi var VÄLDIGT nära att köra in ett plåthus (Men någon före oss hade redan varit där o hälsat på då hela sidan på huset var intryckt)

Service: Byte däck

SS3 lång sträcka där vi körde av i en vänster som kom väldigt snabbt på men vi var inte de ändå såg vi på spåren, vi fastnade upp på en sten men där var ett 20tal personer så vi var snabbt på vägen igen. Sen snurrade vi även i ett vsk och åkte sideledes förbi ett andra vsk = Halt

SS4 Vi blev varnade av Daniel innan start av en vänster - Höger ca 1km in där flera hade haft problem.
Jag satte i gång Tripen och Daniel visade sig även så vi hade inga problem i svängerna eller upp för den branta backen där flera nästan fastnat.

SS5 (Samma som ss1) gick bra vi förbättrade tiden med 16sek på 3 km :O)

ca halv 10 var vi i mål, vi hade inga jättebra tiden men vi var nöjda ändå, det var Mathias andra tävling och med det väglaget som var ska man vara glad man kom i mål med hel bil.


image499



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................