Min Rallysäsong

Nu är snart året till ändå..
Låg o funderar på vilka tävlingar jag åkt iår och har faktiskt blivit några stycken:
Jag inte riktigt koll på datumen så det kommer lite blandat.

Jag började med Kong Christian Race med Magnus Forsman från Christianstads RC
Vi fick tyvärr bara åka 2 sträckor då det hände 2 lite större olyckor på ss3 o4a
image526

Dagens efter åkte jag Lille Mats Rally sprint med Daniel.
Vi snurrade, körde utan servo o intercomen försvann på första SP.


Nybros tävling åkte jag med Lasse Karlsson från Braås MK
Vi slutade 3a i klassen (o fick pris) och det var riktigt roligt o åka Gr H Ascona :o)
image530

Vara´s Dm tävling ICA-Varvet åkte jag med Robert Karlsson från Ljungby MK
Första gången jag orsakade en avåkning (noterna funkade inte alls) vi slutade 3a i 1a i vårt DM iaf.
Daniel kom 2a i sitt Dm, han hade Markus Svensson i Högerstolen
image531

Så till Rojar-Rundan , ska bli första tävlingen tillsammans med Daniel MED noter..
Notern funkade inte de första ss:en med till sista släppte det o det gick grymt bra inne på sträckan, ett tag satt jag och skrek noter - o det lönade sig för VI VANN!!



Vilda Ryds Racet
Jag åkte med Magnus Forsman och Daniel hade Markus Forsell i Högerstolen




Snapphanerallyt åkte jag med Magnus Forsman o vilken tävling - Vi jagade publik på 3 olika ställen.
Vi var av på ss1 där hela familjen + släkt o vänner stod!! haha
Vi jagade publik på Hovdala på 2 olika ställen och sen försäkte Mange köra Höger när jag sa V5<2
Men tydligen kan vi inte kört jätteilla för vi slutade 4a o fick PRIS!!



Emiltrofen åkte jag med Daniel, vi kom tyvärr bara 1 sträcka innan vi fick kasta in handduken
Fjädertallriken hade gått av o skrurit av bromslangarna.. o det hände redan i andra svängen..
Så vi körde hela sträckan utan bromsar (men vi hade inte sämst tid haha)

image538


Dackefejden åkte jag med Magnus Forsman
Gick helt okej, roliga vägar.
(Daniel körde också med Micke Holmgren i högerstolen)


image542

Tv-svängen
Jag åkte som vanligt med Forsman och Daniel hade Markus Svensson i Högerstolen
Jag och mange hade en sån där tävling där vi var av lite överallt, jag var sen i en H2 =Snurr
Sen körde vi rätt in i en hög med stenar mm. Daniel slutade 4a eller 5a =Pris



Nu var äntligen Nilsson R-Sport 940 klar..
Ekratten blev första tävling ihop för Ulrik o mig med nya bilen..
Jag blev väldigt impad av bilen.. Vi gjorde inga bra tiden,,men tar alltid tid innan man kommer in i körning/samarbetat o noter igen efter 1år uppehåll.

image550
Här kör vi nästan på mamma


Bilsport börsen rallysprint blev nästa tävling för Ulrik o mig.
Där vi hade ett par rejäla häng... sträckan var ca6 km grus som sen avslutades på flygfältet o superstagen
image551





Sista tävlingen blev inte BBRS som jag trodde utan Skilling 500 tillsammans med Mathias Adolfsson från Skillingaryds MK. Det var en kall, isig o svår tävling att köra..
Spännande med grusdäck på is.. Men det gick bra o vi kom i mål med hel bil även om vi åkte av på ss3.
image555

Tror jag fått med alla tävlingar nu...
Har varit ett spännande år där jag fått åka med lite olika förare o det har varit kul o givande..

Jag och Mange blev 3a i C VOC i södras DM (Fast det är ihopslaget med A o B)  och
Jag och Daniel blev 2a i C VOC i Smålands DM

2008 - Kommer det bli lite förändrar...



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................