Torsdagen den 19 April - Vilken dag..

Började lugnt.. åt frukost med Daniel..
Duschade och sen åkte vi till Älmhult.
Jag skulle till AMS och Daniel klippa sig.. Daniel hann även med AP däckservice..
Sen träffades vi på IKEA, stod och kollade på Hundsakerna när min mobil ringde..
Jobb! Kan du börja kl 11? - kl var 10 i 11 haha..
Ehh hmm..ja!
Betalade snabbt, tog en korv o sen skjutsade Daniel mig till Montessori skolan på Linne..
Men sen hade de inget till mig på en hel timme..satt i deras personal rum säkert 40 min.
Sen var jag "Lärarassisten"  för 3-4an , de hade geomitri och sen Engelska.. efter det gick jag över till Fritids..
Gick bra, sen var kl 16, och den andra fröken skulle gå hem o det var 16! barn kvar - Jippe..Men hon var snäll o stannade tills de flesta gått hem vid 16:20.
Barn är så roliga...vi satt o åt mellanmål när utfrågningen började:
- Har du nån man?
- Bor ni ihop?
- Sover ni i samma säng?
- Brukar ni pussas?
- Sover ni NAKNA?
Haha.. vilka frågor man fick..


Sen körde jag hem - i en silverfärgad Saab 9-5 Aero :o)
För när Daniel skjutsat mig till jobbet körde han hem...sen skulle han kommit bort med min bil innan han och Christer körde till jobbet, bara det att mina bilnyklar låg i min handväska! shit..
efter många om och men kom Daniel på att Tobbe var hemma så fick låna hans bil - TACK!

Hem och snabbt laga lite mat - Makaroner och Ädelostsås mums..
Sen var det arbetsintervju på Swedwood, gick bra så nu har jag sommarjobb där :o), börjar SENAST v. 24 och sen hela sommaren med ev. förlängning... Kul..Längtar  redan..ska bli så skönt att komma bort från ovissheten som man har som timvikarie..

Jobbade på tornets förskola igår.. gick bra, fast jag jobbade för 2 på eftermiddagen men men..blir så när de är sjuka.. stängde gjorde jag t.o.m.
Ett av mina barn bröt ihop när hon inte kom upp på gungan.. tog henne i min famn och satt med henne en stund och rätt som det var sov hon där , så söt... iaf. kom hennes pappa o skulle hämta henne o syrran, så jag erbjöd mig att bära ut henne i bilen , o tur var det för då bröt andra systern också ihop.. iaf. jag går mot grinden o pappan öppnar för mig, så står det en kille på 3år och tittar så säger han med stora ögon - Ska DU följa med HAN hem! Haha, kunde inte låta bli att skratta lite, nej jag ska bara lämna **** i bilen... haha...vilka idéer vissa barn få..

För ett tag sen satt jag och läste för barnen (3år) , vi ser på en bild där herr gris och sjögrisen pussas, så jag frågar om de brukar pussas, eller de känner nån som brukar pussas, så säger den ena flickan till mig - "Du kan få pussas med min pappa om du vill" haha jag tackade för inbjudan med tackade nej till förslaget, för va skulle Daniel säga då haha.. eller hans fru haha..

Ingen dag är tråkig när man jobbar med barn , kommer sakna det mina veckor på swedwood, men inkomst måste man ha..


Det var alles för ikväll... Till Helgen blir det vedklyvning och ska försöka hålla min fingrar bort från klyven iår.. om jag ena får står där iår, skrämde upp Älsklingen och svärfar  ganska så ordentligen fjol..så får väl stå o lägga veden på rullbandet.. och på söndag ska vi till Vinslöv...o Aime

Nu ska jag lyssna vidare på lugna favoriter....Saknar Daniel!

   

 

  image38     Hjärta       image37


Om jag dör idag dör jag lyckligt..
och då ska de spelas:
* Highway to Hell på begravningen
och alla ska bära rött!




Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................