Kalle och flickvännen wilma har firat valb...

                                          2011-04-30 @ 21:21:14

2011-04-30_17_36 (MMS)

Kalle och flickvännen wilma har firat valborg, kan tänka mig att det inte går lika lugnt till om 15år ;-) Nu sover barnen efter gott efter besöket på fotbollsplanen och majbrasan.




Visst är han söt min son ;-)

                                          2011-04-29 @ 21:01:54

2011-04-29_15_46 (MMS)

Visst är han söt min son ;-)




Mums med korv till lunch :-)

                                          2011-04-29 @ 12:17:04

2011-04-29_12_19 (MMS)

Mums med korv till lunch :-)




Kalle valde sin outfit själv haha

                                          2011-04-29 @ 10:34:32

2011-04-29_10_19 (MMS)

Kalle valde sin outfit själv haha




Måns redo för läkarbesök :-)

                                          2011-04-29 @ 10:33:24

2011-04-29_10_19 (MMS)

Måns redo för läkarbesök :-)




Äntligen helg och det firar jag genom att ...

                                          2011-04-28 @ 06:05:48

2011-04-28_06_04 (MMS)

Äntligen helg och det firar jag genom att krypa ner bredvid min sovande förstfödde, finns det något mysigare än att ligga tätt intill och lyssna på de små andetagen... Igår när han skulle sova sa han "älsar dig miin mamma" :-)




Test snutten snart klar (var tvungen att å...

                                          2011-04-27 @ 06:02:40

2011-04-26_21_44 (MMS)

Test snutten snart klar (var tvungen att åka till jobbet ;-)




Måns favoritsnutte är en liten frottehabdd...

                                          2011-04-26 @ 17:27:14

2011-04-26_17_22 (MMS)

Måns favoritsnutte är en liten frottehabdduk med påsydda tvättlappar som mammas kollega sydde till kalle när han var liten. Snutten följer med överallt - Även till förskolan. Och där blev den kvar i påsk! Så vi fick improvisera med div. Saker med tvättlapp när det sovdags. Så idag var jag och köpte tyg och band så vi kan bunkra upp här hemma så inte behöver stå.utan igen.




Bild från grillkvällen hos tobbe och anna ...

                                          2011-04-26 @ 01:35:14

2011-04-24_18_33 (MMS)

Bild från grillkvällen hos tobbe och anna i söndags :-)




Idag har jag en lycklig son - 4hjulingen ä...

                                          2011-04-23 @ 19:50:30

2011-04-23_17_38 (MMS)

Idag har jag en lycklig son - 4hjulingen är framplockad och uppstartad.




Mys med pappa och tvättlappen :-D

                                          2011-04-23 @ 19:48:34

2011-04-22_15_27 (MMS)

Mys med pappa och tvättlappen :-D




Måns och Lisa (anna och lindas kusin) busa...

                                          2011-04-23 @ 19:44:46

2011-04-22_14_30 (MMS)

Måns och Lisa (anna och lindas kusin) busar på ss1




Måns, pappa, farmor och farfar på ss1

                                          2011-04-23 @ 19:42:24

2011-04-22_14_38 (MMS)

Måns, pappa, farmor och farfar på ss1




Vi har målat ägg idag , b.la morfar och er...

                                          2011-04-23 @ 19:40:26

2011-04-23_12_19 (MMS)

Vi har målat ägg idag , b.la morfar och eriks rallybil :-)




Påskäggsjakt

                                          2011-04-23 @ 16:31:37
Igår gick pojkarna på påskäggsjakt med mormor....










Veckan som försvann, Silverratten och kalas..

                                          2011-04-23 @ 15:53:01
Veckan var gick bara försvann....
POjkarna gick 3 dagar på förskolan, vi handlade någon dag, städa lite, lekte i sandlådan och vips var det onsdag och pojkarna skulle på sleepover i uthövdan hos Anna och Tobbe...

Kalles favorit Linda var också där tillsammans med Stig när vi anlände,jag stannade en lite stund sen åkte jag och handlade SJÄLV :o)
Satt en sund i soffan innan Daniel kom hem och lyxade till det med pizza till kvällsmat...

Det var så skönt att komma hem från jobbet och kunna lägga sig direkt..inga barn som skulle upp och sen lämnas på förskolan...

dock skulle de ju hämtas så vid halv 4-4 hämtade jag dem och sen åkte vi till Älmhult där vi möte upp Daniel, jag köpte ett skydd till mobilen och sen reklammerade jag overallen innan jag handlade det sista inför kalaset på maxi.

egentligen var jag ledig natten mellan torsdag-fredag men då vi blev tillfrågade att jobbade extra tackade jag ja, blir lite extra när det är röd dag :o)

Och då jag och lasse pratade rally hela natten gick det snabbt.
men så många timmars sömn blev det inte då det var rally nere i Älmhult...Silverratten, tur det var sen start iaf :o)
Kalle och Linda åkte service till Erik så jag, Daniel och Måns åkte ut till SS1.


Kalle och hans kompis Zacharias som åkte service till sin farfar.

Underbart väder och MASSA folk.... Måns älskar att vara ute så han lallade rundor. busade med farmor och lisa :o)

Jag har lite bilder på mobilen så får lägga in dem sen...

När vi tittat på alla bilarna åkte vi in till serviceplatsen en sväng....

Mekar kalle i farten...

sen åkte jag och daniel vidare hem för att fixa det sista inför Daniels kalas...
Vid 6 kom första gästerna sen rullade de in fler under kvällens gång...

Daniel är som Ove i solsidan, han fick bjuda både chefen och en kollega för att fylla uterummet ;o)

Himla trevligt hade vi iaf.
Pojkarna var uppe ändå till kl 22 innan de däckade.

Och sista gästerna åkte hemåt vid halv 2...

Jag hade morgontjänst och när kalle vaknade vid halv 7 var jag inte jättesugen på att gå upp och jag visste att han behövde sova mer så jag sa till honom att komma och lägga sig hos oss för det var fortfarande natt..och x i taket för han somnade om och när sen Måns vaknade vid 9 var jag pigg så då gick han och jag ner...
tömde diskmaskinen och plockade undan lite, kokade ägg...

När sen klockan hann bli 11:30 gick vi upp och VÄCKTE daniel och måns haha... sömntutor..

Så någon frukost blev det inte utan brunch med rester ute i uterummet...

Resten av dagen har vi chillat.... njutit av dagen och inga måsten...

Imorgon står barnkalas för Wilma och grillning hos Tobbe och Anna på schemat...härligt!




Vår Göteborgweekend

                                          2011-04-23 @ 15:36:29
Förra helgen var vi som sagt i Göteborg, bara Daniel och jag

I fredags middag lämnade vi barnen hos mamma och sen begav vi oss, lunchen köpte vi på subway och sen intogs i bilen.
Första stoppet blev i kungsbacka på freeeport, daniel var i akut behov av jeans...
Ett par NUDIE jeans blev det slut innan vi åkte vidare.

15min senare var vi framme vid Gothia Towers där vi skulle bo under helgen.
Vi bokade genom booking.se för några veckor sen och fick då rummet för halva priset , 2400kr för 2nätter inkl parkering :o)



På kvällen tog vi bara en kort runda, bortom systemet och handlade lite gott och sen åt vi kvällsmat på en kinaresturang i närheten men det var så där...

Första natten sov vi som gudar....inga barn som störde eller tog plats i sängen.

Efter en frukosten gick vi in på baby och  barnmässan som låg i samma byggnad (smidigt)
2 timmar senare gick vi upp på rummet med massa påsar :o)



Vilade fötterna lite innan vi begav oss mot centrum och villervalla outleten...dock gick vi riktigt fel men till slut kom vi fram till Haga och de bägge villervalla butikerna...när vi shoppat klart lunchade vi på en italiensk utservering innan vi gick mot Nordstan för mer shopping.

Jag hade massa presentkort på H%M så jag passade på att shoppa basplagg, 4 tröjor, 1 klänning, 1 linne, strumpor och 1 tröja till Kalle blev det till slut.
In och bokade bord på the cattleman, vidare, till Lindex då jag också behövde jeans... provade några som var sådär, men sen när vi skulle gå hittade jag 2 par som passade kanon på min stora rumpa, med 30%rabatt på paret blev jag extra lycklig :o)

Tillbaka till hotellet,vila fötterna, duscha, på med nya klänningen...traska tillbaka mot nordstan för kvällsmat på favoritkrogen vi upptäckte förra året, ett steakhouse med underbart grillat kött mums...


Dagen efter åt vi frukost sen packade vi ihop ALLA påsarna och begav oss tillbaka till Freeport...och denna gången blev det desto mera...

Jag köpte nya lacoste skinnskor (liknar converse)
en svart klänning från MQ
Studentpresent till både Linda, Erik och Isabelle.

Daniel köpte ett par J.lindeberg jeans
2 Fox tröjor
nya gympadojjor från Reebok

Ja det var väl det.... trevligt med outleter :o)

Lunch på intermezzo innan vi åkte vidare.



2½ timme senare var vi tillbaka i Vinslöv... födelsedagsmiddag för Daniel innan vi åkte hemåt småland.

Helgen var underbar och vi ska fortsätta försöka åka iväg till göteborg minst varje vår och höst....

Vädret var kanon hela helgen så det gjorde ju inte saken sämre....dock kommer vi bo närmare nordstan nästa gång...





Glad Påsk

                                          2011-04-23 @ 15:04:15



Rösta...

                                          2011-04-21 @ 07:42:35
NI HAR INTE GLÖMT OCH RÖSTA VA???



Jag fick ett mail av min gudson...
han är med och tävlar om en weekend i danmark så nu tycker jag att ni ALLA går in och röstar på honom :o)

Här hittar ni mamma maddes inlägg om tävlingen

och här har ni en direkt länk



NS

                                          2011-04-21 @ 07:33:15
Dåligt med bloggande de senaste dagarna men nu när barnen sover borta och daniel åkt till jobbet får jag passa på.
Tänkte visa er lite från helgens shopping :o)

Inne på mässan hade Nova star som är ett av mina favoritmärken en monter full med kläder..
Tyvärr var det mesta i kalles storlek (98) slut men lite hittade jag :o)


Kalle fick ett par röda WCT, Måns harlemjeans, en grön (mkt grönare i verkligenheten) hood och en mössa.

Daniel shoppade även hos Kameleont design, de kläderna fanns inte på deras hemsida så får visa dem sen när det är tvättade.

När vi gått klart på mässan gick vi (en lång omväg) till villervalla butiken och deras outlet.
Just denna helgen hade de 15% på allt så pojkarna fick nya halvlånga jeans och solhattar.



Mer shoppingbilder får det blir sen...sängen kallar...



Farmor

                                          2011-04-21 @ 07:12:18
Igår var det 5 år sen min fina farmor somnade in.
Jag minns det som igår när pappa ringde och berättade.

Jag hade inte samma kontakt med farmor som jag hade med mormor, men farmor fanns alltid där, en stark kvinna som uppfostrat 10 barn själv då farfar gick bort när pappa bara var 9år gammal (han är näst yngst)
Jag minns hennes kramar och hennes doft.

Jag kan sakna jularna hos farmor i hennes 3a, hur hela tjocken släkten kom och gick, folk överallt och god mat.
Vi är en stor släkt kan ni tro, 20 kusiner är vi, och ett gäng med kusinbarn :o)

Farmor var en beundransvärd kvinna och hade Kalle eller Måns varit tjej hade de fått namnet TYRA efter henne.

På farmors begravning sjöng en solist låten Nikita med Elton John och den lyssnade jag på i natt och minnena blev klara, stämmingen och hur jobbigt det var att se sina farbröder gråta eller höra pappa säga hejdå.

Att en låt kan göra så....det är samma sak med låten Curly sue med Takida som spelades när jag tog mitt första lustgasandetag under förlossningen med kalle... hör jag den kan jag direk känns hur ensligt det kändes i rummet, tankarna och kraften som for genom min kropp.

Med mormor är det amazing grace som känns lite extra speciell , den spelades på begravningen men det känns inte lika sorget, bara lite vedmodigt...för några dagar efter den låten bestämdes skulle jag bara springa upp på kalles rum och  hämta ett par byxor och då började den spelas, tror det var säckpipa, glatt lät det iaf. och jag satt på kalles säng och log och mindes att roligt som jag gjort med mormor...
min älskade lilla mormor...


En sten jag köpte i helgen som jag ska lägga på mormors gravplats, för älskad det var hon!



Skaloverallen..

                                          2011-04-21 @ 06:47:39
I höstas köpte jag en fin turkos skaloverall från Lindex till Måns, han hade en likadan i stl 74 då som jag var supernöjd med.
Men denna gången är jag inte lika nöjd....
Måns har nog använt overallen ca 5 gånger och den är tvättad 1 gång.
Så i fredags när jag skulle lyfta ner honom i vagnen SPRACK den längs hela grenen...


Så efter mailkontakt med lindex ska jag ner till Lindex i Älmhult idag och reklammera den.

Så igår började jakten på en ny skaloverall till lilla mumsan.
Hittade några fina begagnade från POP på tradera och blocket, men sen kom mailet, mailet från POP att idag skulle de sälja vissa av deras skalytterkläder för 50%

Så nu har jag precis klickat hem en ny fin skaloverall från POP, Måns har redan ett 2 delat set därifrån som jag är supernöjd med så detta blir nog kanon..


445:- ord 895:-





Mammas lilla skitgris :)

                                          2011-04-19 @ 19:10:34

2011-04-20_02_08 (MMS)

Mammas lilla skitgris :)




måns hjälpte morfar och morbror att gräva ...

                                          2011-04-19 @ 04:13:54

dsc00049j (MMS)

måns hjälpte morfar och morbror att gräva till nya uterummet! Skitiga barn är friska barn :)




Bild från pojkarnas weekend i vinslöv: en ...

                                          2011-04-19 @ 04:11:50

dsc00045 (MMS)

Bild från pojkarnas weekend i vinslöv: en febrig kalle står in paket till pappa :)




Våra bankkort har fått jobba i helgen :)

                                          2011-04-17 @ 14:14:30

foto0186 (MMS)

Våra bankkort har fått jobba i helgen :)




dagens lunch på intermezzo på freeport. Nu...

                                          2011-04-17 @ 14:13:58

foto0185 (MMS)

dagens lunch på intermezzo på freeport. Nu är vi på väg hem med hela bilen full av shoppingpåsar :)




jodå lite shoppat blev det :) nu vilar vi ...

                                          2011-04-16 @ 12:49:28

foto0181 (MMS)

jodå lite shoppat blev det :) nu vilar vi på hotellet. Ska strax gå mot nordstan och villervalla outleten :)




smidigt när mässan ligger i samma byggnad ...

                                          2011-04-16 @ 12:47:20

foto0180 (MMS)

smidigt när mässan ligger i samma byggnad som hotellet :) vi har sovit som gudar i natt :)




på väg till vinslöv, daniel ska jobba halv...

                                          2011-04-15 @ 06:50:02

foto0178 (MMS)

på väg till vinslöv, daniel ska jobba halva dagen sen åker vi.... Gothia towers, the cattleman, baby och barn mässan och villervallaoutleten här kommer vi :)




Rösta på Anton

                                          2011-04-14 @ 22:12:57
Jag fick ett mail av min gudson...
han är med och tävlar om en weekend i danmark så nu tycker jag att ni ALLA går in och röstar på honom :o)

Här hittar ni mamma maddes inlägg om tävlingen

och här har ni en direkt länk




Rösta på Anton

                                          2011-04-14 @ 22:12:49
Jag fick ett mail av min gudson...
han är med och tävlar om en weekend i danmark så nu tycker jag att ni ALLA går in och röstar på honom :o)

Här hittar ni mamma maddes inlägg om tävlingen

och här har ni en direkt länk




Rösta på Anton

                                          2011-04-14 @ 22:12:41
Jag fick ett mail av min gudson...
han är med och tävlar om en weekend i danmark så nu tycker jag att ni ALLA går in och röstar på honom :o)

Här hittar ni mamma maddes inlägg om tävlingen

och här har ni en direkt länk




Rösta på Anton

                                          2011-04-14 @ 22:11:04
Jag fick ett mail av min gudson...
han är med och tävlar om en weekend i danmark så nu tycker jag att ni ALLA går in och röstar på honom :o)

Här hittar ni mamma maddes inlägg om tävlingen

och här har ni en direkt länk




Rösta på Anton

                                          2011-04-14 @ 22:10:36
Jag fick ett mail av min gudson...
han är med och tävlar om en weekend i danmark så nu tycker jag att ni ALLA går in och röstar på honom :o)

Här hittar ni mamma maddes inlägg om tävlingen

och här har ni en direkt länk




Mormor

                                          2011-04-14 @ 02:27:26
Idag är det 2 månader sen mormor somnade in.
Det är inte utan att jag är lite bitter på livet, att mormor inte fick stanna hos oss.

Saknaden är stor men jag är inte lika ledsen längre även om vissa nätter är extra jobbiga, speciellt nätter när jag jobbar själv och tankarna flyger iväg.

Skönt är iaf. att jag börjar glömma hur mormor var sista dygnen utan nu minns jag min friska mormor.
Hon som inte kunde vara still, hade åsikter om allt och alla och ett hjärta av guld.

Häromdagen kom bilder som jag beställd framkallning på, massa kort på mormor, än har jag inte orkar kolla igenom dem...vill inte göra det när barnen är vakna, men tids nog.

Nä att det skulle sluta så här var inte förhoppningarna när hon fick sin andra cancerdom, men tyvärr satt den på fel ställe och vi kunde inget göra, bara maktlöst se henne tynna bort.

Men hon fick som hon ville, hon fick dö hemma med sina nära omkring sig.

Hur jobbigt det än var är jag glad att jag fanns hos henne och höll hennes hand när hon tog sitt sista andetag.
Att jag fick hjälpa till att klä på henne, kammas henne hår och smeka hennes kind.

Mormor har alltid funnits för mig och nu kunde jag ge tillbaka lite...även om det var pyskiskt påfrestande.

Jag kan fortfarnade känns sorgen som jag kände när jag förstod att det var över...
Hur jag hulkade ringde och berättade för lillebror eller hur jag fick stålsätta mig för att kunna berätta för grannarna utan att bryta ihop när man såg dem började gråta, men jag ville att de skulle få veta det från oss och inte behöva få veta det igenom att se likbilen.

Mormor hemnr och mobilnr har jag fortfarande kvar i mobilen... jag kan inte riktigt släppa taget..
Älskade lilla mormor, nu har du det bra och du slipper ha "aj"









Sjuk och mysdag

                                          2011-04-08 @ 21:02:37
Idag har vi haft en riktig sjuk/mysdag..
Vi har varit inne hela dagen och bara tagit det lugnt...

Måns har sin räliga host, näsan rinner och kass i magen, förmodligen nya tänder på G...trist bara att de fräter i rumpan på honom :o(

Kalle har varit hyfsat pigg men mest velat mysa under filten i soffan.
Ringde hälsoringen ang. såret/utslagen på hakan och de kunde vara svinkoppor så Daniel har handlat antibaktirell kräm och blir det större skulle vi återkomma för antibiotika.



Nu sover pojkarna sen några timmar tillbaka, vi hade fredagsmys själva då Daniel spelade badminton med jobbet direkt efter de slutat.
Men nu är han hemma iaf. :o)

Hoppas på fint väder imorgon så vi kan cykla till folkracen andra sidan skogen...



Ska man??

                                          2011-04-08 @ 20:36:22
Perfekt till sena kvällar i husvagnen....

ska jag??

Halva priset...

Anna vilken storlek vill du ha?? ;o)






Norje Boke

                                          2011-04-07 @ 22:52:46
Nu längtar jag till semestern :o)




Kalles första tandläkarbesök

                                          2011-04-07 @ 22:45:03
Torsdag och helg igen för mig.

Då daniel vab:at idag kunde jag gå och lägga mig direkt och jag tog även lite "sovmorgon" och sov ändå till 12:!5 :o)

Kl 13:30 var det dags för Kalles första besök hos tandläkaren.
När vi kom in i rummet satt Pippi i stolen, kalle sken upp och hela besöket gick kanon.
Han åkte upp och ner i stolen och låg sen stilla när hon räknade och kollade tänderna.

19st mjölktänder hittade hon , alltså bara en kvar som ska titta fram :o)

När vi var klara berättade Kalle att vi skulle fika haha...
En stor chokladboll till kalle och chokladwienerbröd till mig blev det också delade vi på en coca cola.
Längst in på Cafe Derés skulle vi sitta.



Lilla Kalle, han gör mig så stolt, så fin och lätt att ha med att göra. Han lyssnar och förstår.
Han har en stor vilja och ett fantastiskt minne och lokalsinne.

När vi fikat klart gick vi in på euronics, skulle lämna in min mobil som fortfarnade stänger av sig ibland.
Men då jag bara har 10 dagar kvar innan jag kan byta mobil behöll jag min och beställde istället en ny så lämnar jag in den gamla (har fortfarnade garanti kvar) när jag får min nya...så slipper jag en tråkig lånemobil och så kan daniel ta över min gamla rosa sen ;o)

Så vad blev det då?? jo en Samsung Galaxy S

Daniel är bara lite avis haha...


Imorgon får vi se hur dagen blir... Jag misstänker att Kalle fått smittkoppar i ett sår på hakan så får nog bli ett besök hos hälsoringen.

Är det inte det blir det en playdate med fam Svensson/Sköld så jag äntligen får se Nathas nya boobs ;o)













Uppdaterat

                                          2011-04-07 @ 22:19:11
Nu är SIMRISHAMNSMIXEN inlägget uppdaterat med bilder...




tandläkar besöket gick jättebra, kalle var...

                                          2011-04-07 @ 14:22:22

foto0173 (MMS)

tandläkar besöket gick jättebra, kalle var jätteduktig så nu lyxar vi till det med café besök :)




Deklarerat 2011

                                          2011-04-06 @ 14:46:40
Så då var det deklarerat - kommer få pengar tillbaka även detta året...
Perfekt inför semestern :o)



Sjukstuga...

                                          2011-04-06 @ 14:42:25
Onsdag och änsålänge har veckan gått i sjukdomentecken...

I måndags ringde de från förskolan att Måns hade 39graders feber, och det var en sliten Måns jag hämtade på förskolan.
Så igår fick Måns vara hos sin farfar innan han skulle jobba och kalle fick vara själv på förskolan. På morgonen rann hans tårar och han ville stanna hemma, men med lite muta gick det bra och när vi väl va på förskolan sprang han in :o)
Måns fick jag hemleverad vid 1, då Christer skulle börja jobba vid halv 2, en piggare Måns men lite sleten.
Vi körde bort och hämtade Kalle vid 3 och Måns hade nog saknat förskolan för han gick in och kramade sina fröknar :o)
Efter en snabbhandling lagade vi middag och sen gick jag och la mig..

Imorse tyckte vi Måns var pigg så vi tog beslutet att lämna honom på förskolan men vid 10 ringde dem, då var måns sleten och hade kräkt upp slem, han hade fått slemlösande hostmedicin innan vi åkte så var nog därför.
Farfar Christer ställde upp även idag och körde och hämtade Måns på förskolan och var sen här hemma till kl 1 så jag fick sova lite.



Nu sover Måns där ute och vi ska strax gå och hämta Kalle.
Imorgon blir det vabb för Daniel så pojkarna får vila upp sig.

Och på eftermidagen ska jag och Kalle till tandläkaren, 2½års kontroll.

Sista natten för denna veckan i natt, har varit en händelsefull veckan i lådlinan.
i tisdags natt strulade allt som kunde strula, roboten kraschade, emballaget krånglade, lådorna var dåliga o.s.v
i natt gick det kanon, lite strul med emballaget men det flöt på och vi hade bra tempo då tar lådorna slut istället...typiskt..
Och så gick porten ner i en pall på väg ut så den rasade så vi fick lava om...
Men men....spännande när det händer lite saker ;o)










igår blev det tidig hämtning då förskolan ...

                                          2011-04-05 @ 07:44:14

foto0169 (MMS)

igår blev det tidig hämtning då förskolan ringde och berättade att måns hade feber. Då daniel hade bilen med bilstolarna i blev det en härlig promenad i solen. Imorse var måns fortfarande varm så idag är han och myser med farfar. Kalle var inte så sugen på att åka till förskolan själv, tårarna rann och han ville stanna hemma men med lite muta gick det bra och när vi väl kom till förskolan hade han inte tid att säga hejdå :)




Nattarbete

                                          2011-04-03 @ 04:00:19
Man hinner med mycket om man är vaken om nätterna...

Toan städad
1 maskin tvätt igång
Diskmaskinen igång
Nappar kokade
Undanplockat
Vagnen tvättad
Tvätten ihopviken
Bloggat
Surfat
Packat upp rallyväskan

Nu ska jag ta och krypa ner hos 2 av mina killar...




Pappas songer

                                          2011-04-03 @ 00:59:58
Iförrgår morse innan vi skulle åka hjälpe Kalle till att packa väskan, så tog han upp Daniels kalsonger och höll dem framför sig:

Pappas songer alles stora miiig








Älskade lilla Kalle börjar bli stor :o)



Simrishamnsmixen 2011

                                          2011-04-03 @ 00:55:41
Igår var det äntligen dags - GRUSPREMIÄR....för vaddå undrar nog några.... jo i RALLY....
som vi längtat...

Simrishamsmixen hade återuppsått.

Daniel lämnade Vinslöv tidigt då han skulle hjälpa till nere i besiktningen.
Jag,pojkarna och mamma o pappa åkte inte hemifrån förrän kl 9 :o)

Kalle var helt lyrisk över alla allybiiiilar som var överallt...
och idolen ERIK skulle ju köra.... fast när väl Erik och Nina kom blev han blyg haha.


När Daniel var klar i besiktningen åkte vi ut till SS3.
Kalle var mest sugen på fikan och allt gott, han hann knappt sätta ner sin ryggsäck innan han skulle ha sitt igg (kinderägg)



Vi fick se finåka och en snurrning, ja och jag och Daniel fick putta lite... en bil hoppade sönder kardanen så vi flyttade den åt sidan.
Även en hemmaåkare fick bryta med växellådsras hos oss.
Kalle hejjade på eik och niiina :o)





Sen åkte vi vidare till SS7.


Där satt vi högt upp på en kulle så vi kunde se bilarna långt men tyvärr kom dimman och fördärvade lite av vår syn.


Måns och Kalle roade sig med att rulla/kasa ner för kullen haha.



När Erik och Nina kommit här åkte vi in till Start och Mål för resultat och lite mat.

Så hur gick det då för Kalle idoler - de VANN (måste vara för den braiga hejarklacken) stort.

En korv senare påbörjade vi resan hemåt och 2 timmar senare anlände vi till DIÖ med 2 sovandes barn i bilen.


(Inlägget kommer uppdateras med bilder från mamma)



Playdate i vinslöv

                                          2011-04-03 @ 00:43:30
killarna i familjen sover gott sen ett bra tag sen, själv vänder jag litegrann då det är jobbedags om 20½ timme...

I fredags följde vi med Daniel ner till Vinslöv på morgonen, umgicks lite med mamma/mormor på morgonen innan vi skjutsade henne till förskolan och sen körde vi bort till Madde och pojkarna..

Kalle och Anton lekte, sjung, målade, åt, kivades, fikade och kollade på film... Kalle var så sur på torsdagen för att han inte fick åka till Anton direkt :o)

Måns och Albin har inte funnit varandra ännu, eller jo Måns ville gärna känna på Albin lite väl hårdhänt men han gav igen genom att köra på honom med gåstolen haha..
De är ju lika gamla med det skiljer 7 månader och det är STOR skillnad när man är 13 resp 6 månader =)

Jag och madde hann med massor av skvaller, precis som det ska va haha...

När vi åkte därifrån var kalle ren och vi hade massvis med kläder med oss...perfekt med 4 pojkarna som kan ärva varandras kläder.....

När vi flyttar (när det nu blir) är ett bubbelbadkar ett MÅSTE....

På kvällen blev det tacos med hela familjen, Lillebror, Jennie  och Mio hade också hittat dit...och när maten var uppäten tog jag, pojkarna, Mamma,lillebror,Jennie och Mio en kvällspromenad till Ankorna, kalle hoppade i vattenpölarna och vi kollade på hus...
2 timmar tog den lilla rundan till ankorna :o)





bloglovin

                                          2011-04-02 @ 23:57:00
Följ min blogg med bloglovin



kalle och anton badar, lite avis :)

                                          2011-04-01 @ 14:29:14

foto0163 (MMS)

kalle och anton badar, lite avis :)





............................
    RSS 2.0............................