Lila lila lila

Sjukdomarna löser av varandra här hemma.
Jag har varit förkyld sen vi kom hem från Katrineholm, feber,hes, hosta, huvudvärk och allmänt ynklig har jag varit men har faktiskt bitit ihop och jobbat trots det varit motig emellanåt... får dåligt samvete så fort jag är hemma o är sjuk.
Men inatt blir det inget jobbande, Måns har 39 graders feber och är hängig och då Daniel var hemma måndag och tisdag med pojkarna är det nu min tur.
Ja i söndags kväll stoppade Måns fingrarna i öronen och det brukan han aldrig göra och när Kalle skule sova klagade han på ont i örat så på måndagen åkte Daniel ner till hälsoringen med dem och jodå - Måns hade dubbelsidig öroninflammation och Kalle hade på ena örat + svullen i halsen.
Nu det blev pencilin för båda och Kalle fick en remiss till öron i Växjö då detta är andra öroninflammationen på 3 veckor (han har ofta öroninflammation)
Nä nu släpper vi sjukdomarna...

Idag när jag hämtat sötnosarna på förskolan åkte vi ner till Älmhult, ett besök på systemet och en lila tröja till kalle skulle handlas.
Men det är ju nästan omöjligt att hitta en fin "normal" lila tröja, på de flesta är det massa rosa eller glitter...
Det blev ett par mjuka leggings med lila på istället och en ny spets bh till mig.
Och som vanligt när vi är på Lindex letar kalle upp de minsta string han kan hitta, gärna färgglada i spets och ger till mig med orden - Mamma ha dessa! - ehh nej tack - mamma använer bara sköna tanttrosor!
Han hittade även fina lila o rosa trosor till sig själv men tyvärr fanns det ingen i hans storlek.
(Om kalle blir lite fjollig när han blir stor kommer Daniel skylla på mig haha)
Jag är glad att kalle är inte ser rosa eller lila som tjejfärger, han får ofta välja själv i affären vad han vill ha och vill han ha en rosa tröja får han det.
När jag var o handlade på maxi häromdagen köpte jag lila joggingbyxor till honom och så glad han blev dagen efter när han fick dem. dem åkte på direkt haha...
Nä jag får rätt leta vidare efter fina lila unisex kläder till kalle.
Hittade en hel del hos Villervalla så får nog göra en liten beställning där.



Fyndade faktiskt en lila windstopper till Kalle på tradera för 30kr häromdagen.
Min lilla Kalle - sa jag det att han gillar att pärla och göra halsband också?? ;o)

På tal om Villervalla måste jag ju visa er dagens paket som låg i brevlådan.
Mjuka (ett måste) fina villervalla kläder till kalle - perfekta under overallen.
Fyndade genom Bus och Rackartygs Facebook sida där de brukar lägga upp klädpaket lite billigare.


Postat av: anna

Blingo har en baströja i mörk lila http://www.blingo.se/shop/viewArticle.asp?articleId=3228&groupId=56



ett par supermjuka byxor

http://www.blingo.se/shop/viewArticle.asp?articleId=3200&groupId=62



och ett par leggings

http://www.blingo.se/shop/viewArticle.asp?articleId=3212&groupId=63

2011-10-21 @ 07:42:04
URL: http://anapanasiti.blogg.se/
Postat av: Madde

<3 villervalla!!

Fick de penicillin... På barnakuten med Anton sa de att de ger ine det till barn över 1 då de ska självläka....

jaja då blir det rör till kalle då kanske??

kram

2011-10-21 @ 09:13:03
URL: http://madeleneaberg.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................