idag dog en bit av mitt hjärta

Jag och mamma satt uppe till kl 00 i natt sen passade jag på att sova några timmar, var uppe vid 3 och kollade läget och sen sov jag till kl 6.
En stund senare kom min morbror Frank.

Dagen gick långsamt, vi åt frukost, jag surfade lite..
Satt hos mormor, fuktade hennes mun och höll hennes hand.

Sen kom mormors bror och hans fru på besök....

En stund senare övergick mormors oregelbundna andetag till små korta regelbundna och hennes starka hand slutade kramas tillbaka..
Så jag och mamma satt på varsin sida om henne, höll hennes händer...
Andningen blev till slut ytligare och ytligare och med våra tårar rinnades nerför kinderna tog hon till slut sitt sista andetag 13:10

Jag ville inte släppa hennes hand men fick till slut släppa och gick iväg för att ringa lillebror och Daniel.

45min senare kom KVH och vi hjälptes åt att klä på mormor sina finaste kläder.
Jag meddelade grannarna och sen satt vi alla hos mormor och pratade.

En stund senare kom begravningsbyrån för att hämta mormor.
Hon fick med sig kort på Kalle och Måns, ett vykort från Victor, mitt hjärte halsband, några roser och sitt fina täcke och kudde.

Hur tungt det än känns så är det även en lättnad, nu slipper hon ha ont.
Denna dumma cancer!

Jag är så glad att jag kunde vara hos henne, hennes sista dygn..
Att jag kunde berätta för henne hur mycket jag älskade henne, att jag kommer sakna henne något fruktansvärt och hur glad jag var att kalle och måns fick lära känns henne.

Min älskade lilla mormor, nu är du en stjärna uppe i himlen.

Jag kommer sakna dig så!



Postat av: Madde

Så fint Anna!!Vi har tänt ett ljus för IB idag.

Kram

2011-02-14 @ 20:54:10
URL: http://madeleneaberg.blogg.se/
Postat av: Camilla

Nej, vad trist. Jag beklagar verkligen. Skickar massor med kramar till dig och din familj.

2011-02-14 @ 21:41:25
Postat av: Anna S

Sitter här och läser och tårarna rinner. Tänker på er allihopa. Så fint skrivit, den lilla tröst som finns i denna orättvisa värld är att hon slipper lida och ha ont längre <3

Är det något jag/vi kan göra för er? Vill ni ha hjälp med barnen på onsdag? Jag kan säkert ta ledigt, ring eller sms:a Vill du prata vet du var jag finns<3

Puss och kram

2011-02-15 @ 23:20:17

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................