BM besök och IKEA

Natten blev inget rolig igår.
Tror Kalle kände på sig att det var något,
Han somnade i sin säng men kom in till mig vid 23 (Daniel sov i extrarummet) när han såg att Daniel inte låg på sin sida gick han tillbaka in till sitt rum så jag kallade in Daniel så han kunde natta om honom , det ville dock inte unge herr petersson.
Till slut kom båda in till mig men inte ens då skulle Kalle sova, han blundande o skrek, sparkade på Daniel men till slut över 1 timme senare somnade han.
Själv sov jag jättekasst, tyckte synd om Daniel som behövt sova och var rädd att han skulle försova sig så efter att jag varit uppe o kissat vid 03:30 sov jag inte mycket, låg mest o kollade på klockan.
Så jag väckte Daniel innan klockan ringde vid 05:30 o sen lyckades jag faktiskt sova lite till..
Kalle därimot sov till 8:45!! Just idag när vi skulle va hos barnmorskan vid 10:45.
visst 2 timmar är mycket tid men inte när Kalle ska göra allt själv, bara frukostmackan tog låååång tid och sen skulle vi duscha och klä på oss och packa lite grejer + att vi skulle hämta Anna i Uthövdan...
Men till slut kom vi iväg, något sena...tror vi blev en kvart sena till BM men det gjorde inget..

Besöket gick iaf. bra...Järnvärdet var fortfarnade lite halvdåligt och det är mitt eget fel så jag slarvat lite med järntabletterna, därimot äter jag leverpastejmacka nästan varje dag!
Jag hade gått ner 0.4kg , (fast jag krängt alldeles för många gräddbullar på senaste) SF måtet var 35cm och hjärtat slog så fint... Kalle o Anna var med inne när vi lyssnade på hjärtat och mäte magen och Kalle blir lika fundersam varje gång =)

Efter BM besöket åkte vi till IKEA för lite shopping, Kalle provsatt sofforna och hade gärna provlegat alla sängarna om han bara fått.
Vi passade på och äta lunch där också, perfekt då varken jag eller Anna va så sugen på att laga middag =)
Det blev ingen dyr shopping men jag fick ändå med mig en hel del och en hel del MOTION...för när vi var vid kassorna fick vi gå hela vägen tillbaka till kökavdelningen = MASSA uppförsbackar...lagom jobbigt och det känns nu...

Lite av dagens shopping:




När vi kom hem blev det soffan för min del och vagnen för Kalle...innan vi lagade kvällsmat som stod klar lagom till Daniel kom hem från sin första arbetsdag på Skandiform.

Resten av kvällen har fortsatt i soffan...har haft och har fortfarande grymt ont i ischiasnerven/ryggen/fogarna..
Så jag ska strax gå o lägga mig med vetepåse och hoppas det går över till imorgon..

För imorgon ska jag o Kalle åka tåg utan vagnen...ska bli spännande...




Postat av: *Sofie*

Åh vad skoj med Ikeabesök!! Längtar med dit men skulle aldrig orkat gå runt där nu i slutet så får snällt vänta!



Inte långt kvar för oss nu ju hihi. Ska du föda inne i Krstd?? Tänkte eftersom du skrev att ni var en del i Vinslöv nu?

Hoppas ni har en fin dag!

2010-01-27 @ 15:57:52
URL: http://frusofie.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................