Städdag och Mammas prins

Det löste sig snabbt med fakturan från Älmhults kommun när jag väl fick tag i ansv. på kommunen.
det visade sig att förskolan glömt skicka in lappen till henne så därför stod Kalle fortfarnade som barn på förskolan *suck* men men...det är fixat nu och jag ska få pengar tillbaka (som får gå direkt till FK)

Annars har vi varit flitiga här hemma jag o Kalle, vi har tvättat, sorterat tvätt, plockat undan och varit på volvo och handlat grejer till Rallybilen.

Kalle är så duktig nu om dagarna, han hjälper till med veden (ger mig när det är dags o fylla på i kakelugnarna)
Han slänger sin blöja själv, han berättar när han bajsat, när han är hungrig o törstig, vill bada eller borsta tänderna.
Han äter bättre och älskar frukt
Munnen går i ett, även om vi bara förstår 5% =)
Han kommer och pussas och kramas..
Ja, när Daniel är o jobbar o vi är själva är han riktigt duktig och leker mycket själv, min lille prins.

Fast på ett sätt vill jag bara ha ut bebisen nu, nyfiken som jag är o vem vill inte gosa bebis.
Men sen vill jag också njuta av de sista dagarna som gravid, av att känna sparkarna, den enorma magen..
Känns som tiden går för fort, jag vill stanna upp o njuta även om jag vill ha ut lillebror/lillasyster..



Kalle i sina nya inneskor som är väldigt viktiga att ha på....fyndade på Pippilottas 75% rea =)


Nu blir det strax sängen, vi åker till Vinslöv 5:30 imorgon och stannar till fredag (ev. längre)
Jag klämde en hel ananas innan så man kan ju alltid hålla tummarna... många som är förväntansfulla nu =)


Postat av: Therese o Nellie

jag förstår det där med att du längtar efter bebis men samtidigt vill njuta av graviditeten och att vara ensam med kalle. Jag känner exakt likadant. Jag längtar sååå till UL men samtidigt vill jag stanna tiden och ta tillvara på denna sista graviditet, tror inte det blir f´ler bran :)

Kör försiktigt till lilla vinslöv, kram.

2010-02-03 @ 08:50:07
URL: http://fesan.webblogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................