Trots Kalle

Det är härligt att ha en viljestark 2 åring i huset men allt som ofta "glömmer" han att lyssna på oss...

Han tycker att han ska bestämma, vad han ska äta, när han ska äta os.v.
Helst glass till frukost (och när han inte får det går hela världen under)

Han tar sönder saker med vilje, precis rev han sönder sin Rorri bok,

Han puttar på Måns när han tycker att han inte får någon uppmärksamhet (även om vi precis suttit och lekt med hans bilar)

Han kan står och skrika "mamma mamma mamma" 20 gånger i rad fast jag svarade honom efter första ropet.

Han har 1000 myror i kroppen när det är läggdags hur trött han än är, igår vägrade han att sova, la jag mig med honom skrek han efter pappa och när daniel la sig med honom skrek han efter mig....till slut gick vi alla och la oss.

Han går runt och smågnäller.

Han kastar saker när han blir arg.

Han är duktig och hjälper mig med maten varje dag

Han hjälper mig att fylla tvättmaskinen

Han bär in sina egna kläder på sitt rum.

Han svarar och förstår

Han säger Tack när han får något.

Han hjälper Daniel i garaget.

Han leker själv.

Han tycker om att kramas och pussas...




Jag vissa dagar går han mig verkligen på nerverna.
Men jag älskar honom villkorslöst och kommer alltid att göra..

För jag vet att detta bara är en fas även om jag vissa dagar får räkna till 10 både en och två gånger.



Älskade lilla viljestarka Kalle...







Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................