Livet i Diö

Dags för en liten uppdatering om vad som händer här hemma kanske..

Vi börjar med vårt lilla hjärtegull/busunge - KALLE
Han är så med nu, kan visar tydligt vad han vill och gör sig förståd med JA/NEJ och genom att peka.
Han går på dagis 4 dagar i veckan 3 timmar och Älskar det... Han kan vara lite kinkig när jag lämnar men det går över på 10 sek och sen är det fullt ös.
När vi kommer och hämtar honom springer han mot oss med armarna i luften skrikandes - sötnosen =)
Han är inte stilla en sekund och gillar att upptäcka allt runtomkring och busa.
Att vara ute och leka är också en stor favorit.
En annan favorit just nu är Pippi på rymmen, han sitter som ljus och kollar..andra favoriter på tvn är Rorri racerbil, Thomas Tåget och Händiga manny och rallyfilm så klart!
Sömnen därimot går det så där med, han har fått nya kindtänder och varit lite allmänt tjurig den senaste tiden, han somnar (oftast) i sin egen säng men vaknar på natten och vill in till oss (Daniel) och min famn dugen inte, nej tätt intill pappa är det som gäller =) visserliggen skönt för mig då jag inte kan ligga hur som helst.



Kalle på prisutdelningen/festen för SSRC, längst fram på scenen kollandes rallyfilm.

Med MIG då, Jodå jag har gått ner ännu mer i tjänst och är nu 50% sjukskriven p.g.a. smärtor i rygg och blygben.
Jag tar även ut 2 halva föräldradagar så jag jobbar bara 2 halva nätter ena veckan och 3 andra - Lagom, jag har inte alls lika ont men kan ända jobba lite iaf. och jag får massor med tid med Kalle och kan hämta honom på dagis.
Min inneboende är VÄLDIGT aktiv och vissa kvällar/nätter kan jag knappt somna för det är så fart där inne..
igår gick jag in i v. 27 alltså är det bara drygt 3 månder kvar... Det har verkligen gått jättesnabbt denna gången... både positivt och negativt.. Jag har handlat en del till lillasyster/lillebror, är ju lite andra sorts kläder denna gången...Kalle är född mitt i sommaren och denna tittar ut i febuari så en overall från Lundmyr of Sweden har det blivit och en åkpåse till babyskyddet (och lite till hihi)
En sak som vi haft hängandes över oss är liggdel och syskonpaket till vår syskonvagn- en Emmaljunga Cangaroo Twin och ja har ringt runt till olika butiker men INGEN har haft hemma men vi har haft sån tur att vänner till oss har en likadan vagn och deras barn är nu så stora att vi fick låna deras - Tack!!!
Smyckestillverkningen går också bra, nu i nov/dec ska jag ställa ut mina smycken på Cafe Zity i Växjö =)
Jag håller även på med en ny hemsida, länkar den så fort den är klar.



Daniel då, han är tråkigt nog fortfarnade arbetslös..men om man ju någon gång ska bli arbetslös är det perfekt nu när Kalle är liten, för dem 2 får massor av tid tillsammans.
Jobb har han garanterat men inte förrän i vår, så vi får hålla tummarna att något trillar in snart..för annars lär vi gå varandra på nerverna när båda ska va hemma ;)
Han har haft lite otur också och klämde sitt finger ganska så illa för 2 veckor sen, när han skulle tömma hästsläpen, rakt över nagel och så en halv cm in,(Fingret var helt platt och han kunde se benet först) så det blev sjukhuset och röntgen och fingret var av men de kunde inte göra något så efter 5 TIMMAR på kirurgen fick vi kör hem igen med fingret omlagt bara...
Tusen tack till Anna som hämtade Kalle på dagis och underhöll honom tills vi kom hem!!


Mina killar

Nähä nu ska Kalle snart hämtas på dagis..




Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................