Skilling 500

Kl 04:30 ringde klockan i lördags morse och då var rätt så sugen på att stänga av dem och sova vidare en 5 timmar till...men jag snoozade en 9min sen gick jag upp o duschade..

Vid 7 var vi framme i smålandsstenar, Daniel skulle va i besiktningen och jag skulle inte träffa Mathias förrän vid 9 så jag passade på och kolla in smålandsstenars centrum, tog ute lite pengar och handlade nybakade frallor på ett bageri..
sen gjorde jag Daniel sällskap i besiktningen...

Till slut dök Mathias upp med rallybilen så vi kunde besiktiga och anmäla oss...



Rallyt var totalt 7 SS så jag kommer inte riktigt ihåg vad som hände på resp. sträcka..
Och då vi åkte onotad fick vi lite överaskningar lite här och var på sträckorna :o)

SS 1 var ganska så dålig, mjuk och uppkörd.

SS2 Hade vi lite brått i ett vägbyte och smekte en telefonstolpe med bakänden och körde rakt fram i ett annat vägbyte ut på en gräsmatta.







SS3 Gick bra

Service

SS4 Kom vi även här för snabbt in i ett vägbyte kanade rakt fram mot ett träd stannade precis innan men när vi backade bak så åkte vi ner för ett dike och blev hängande, och publiken var inte så snabba på att putta..
Annars hade vi dagens Åhhå där...då vi kom över ett krön och det svängde...de flesta i vår klass genade över åkern, Mathias ställde upp Starleten istället :o)


Lånad bild från M4S

SS5 SKITDÅLIG, vi körde i 2 traktorspår...sämsta sträcka jag någonsin åkt..

Service

SS6 Samma som SS2 fast utan smekning av telefonstolpe och gräsmatta, istället kände vi närmare på ett taggtrådstängsel som så många innan oss också varit på vid en utgång från en chickan.

SS7 Samma som SS 3 (Tror jag) Gick bra, vi tog det lugnt då vi ändå inte hade någon chans till nån topplacering.


Mathias och Jag i mål

Jag hade en riktigt rolig dag i högerstolen....får nog se till o åka gr. H fler gånger :o)

Vet att vi finns med på lite filmer så lägger upp länk på det senare..

Ta gärna en titt på Mathias hemsida



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................