Senaste nytt

Efter en lugn fredag kväll åkte vi ner till Vinslöv ändå..
Kalle vaknade tidigt så redan vid 9 var vi framme i Skåne.
Efter lite frukost åkte jag,Kalle och Mamma in till Hässleholm, parkerade bilen vid österås och gick bort till MIX huset och sen till Coop forum...
På Coop fick lite nytt till köket följa med hem, grillvante, kökhandukar och en duk i grönt och rosa och sen hade de extra pris på blöjor - Pampers största kartong för 175:- + att de hade rabattcheckar på 40kr så det blev Biiiiilligt..så 2st kartonger fick följa med hem också :o)

Sen fick vi skynda oss hem för att lösa av Pappa som var hundvakt då Lillebror o Jennie var i Kristianstad.
Så vi tog Kalle i vagnen och Mio i koppel och gick en runda i det fina vädret,,efter 5 min bajsade Mio och Kalle somnade :o)



På kvällen var hela familjen samlad (förrutom Daniel då) , vi åt lövbiff o klyftpotatis, kollade på melodifestivalen och åt glass och bara tog det lugnt.. Kalle var vaken ändå till 21:30.
Vi tippade inom familjen och jag hade 2 av 3 rätt :o) Jag tippade Marlena 1a,af Ugglas 2a och Emilia 3a.

Natten fick bra, Kalle vaknade till vid kvart i 1 men kunde inte resa sig i resesängen så jag stoppade om honom och sen sov han vidare till halv 7 då Mamma snabbt var inne o la vantar på honom...så jag fick sovmorgon ändå till kl 10!!! och Kalle fick liten egen tid med sin mormor och morfar..
Lyx och komma ner till Mamma o pappa o bli bortskämt..

Innan vi åkte hemåt småland igen var vi på MeandI party hos Madde o Gullungen.. och givetvis fick Kalle lite nya kläder (o jag)


Verktygs tröja och Canvas byxor till Kalle

Vita pösiga leggings (svårt o förklara) till mig och en Formel 1 scaves till Kalle som vi fick i premie när jag handlat så mycket haha... beställde även 2 hemliga paket för 175kr.

Hemfärden till småland gick bra...nästan ingen trafik ute och Kalle sov innan Hässleholm..

Därimot gick inte natten så bra...Kalle vaknade vid 12 o var vaken i 2!! timmar innan han till slut somnade och sen vaknade han igen vid 4 o ville ha mat, somnade om direkt efter lite tutte och sen vaknade han 6:30!! Så igår var jag lagom trött... Daniel tog sitt täckte  o kudde redan vid 12 o sov på soffan..

Dagen var väl så där sen... var inte spec. kul o få beskedet att Daniel blev varslad men vi visste om att det kunde hända så det blev ändå ingen jättechock..

Jag städade skåpen i köket och slängde en del och möblerade om lite i skåpen..och la på den nya duken..får nog ta en bild så nu får se hur vårigt och fint det blev :o)

Till kvällsmat lagade jag Daniel favoriträtt - Kycklingwok , jag modiferade om lite och det blev nog ännu godare även om jag hade i lite mycket sambal olek ;o)

Sen igår kväll hade jag kurs med jobbet mellan 19-23.. jag o Åsa och 13 andra killar..
SWOP hette utbildningen och det handlade mycket om SMED- ställtidsreducering och 5S..
Vi byggde iaf. med lego och tiden gick hyfsat fort fast jag var trött..

Lego var en minifabrik, vi hade pressen, monteringen, ugnen, kvalitetskontroll, lagret och kunden Och sen skulle vi göra ordrar på tid och varje station tog sin lilla tid och det gick inte alls bra för oss första rundan och vi levererade det mesta sent..sen fick vi göra 3 ändringar och då fick det bättre och sen till sista rundan visade handledaren hur vi skulle göra för att bli så effektiv som möjligt.. intressant...

O nåt som också var intressant var att köra 740, körde nya bilen ner till utbildningen igår...lite annorlunda när man är van vid nyare bilar men det gick bra det också...fast jag fick lyssna på finskradio första biten :o)

När jag kom hem vid halv 12 , hade Kalle kräkt ner sig och sin säng så det var bara till o stoppa honom i badet och Daniel fick bädda rent.. Tror han hade nån bit i halsen som satt o irriterade..för han hostade när han kräktes sa Daniel..

Tror även att han har ont i magen när han vaknar om nätterna för han har inte bajsat ordentligt på 2-3 dagar..bara små kaninlortar..så han fick lite massage och katrinplommon innan han la sig.. som förövrigt tog tiden..även denna natten var han upp 2 timmar + att när han väl somnat vaknade han 1½ senare igen!! *suck* Men då gick det lättare att få honom till o somna om.

Nu ligger han ute i det fina vårvädret o sover (i sin vagn så klart) Jag ska äta lite frukost sen ska jag göra en hög med namnsmycken som ska skicka iväg :o)




Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................