Helg!!

Nej det blev inget babycafe i onsdag för vår del...dumt och smitta de andra barnen när vi snörvlar båda två..
istället körde vi ner till Älmhult lagom till Daniels lunch, hämtade upp honom körde bort till Team Sportia, fickparkerade utanför (jag är riktigt grym på det nu :o) in o skulle köpa handskar (till Ki-boxen) till Daniel men de hade inga hemma i hans storlek, sen gick vi bort till Banken = Låååång kö så vi gick tillbaka till bilen och körde o lämnade tillbaka Daniel på hans jobb..
Tillbaka in till centrum, in på banken och satte in pengarna för släpen på vårt huskonto, sen gick vi till Biblioteket där vi träffade Helena och Olof som vi inte sett på jättelänge, så vi satt en stund och pratade med dem innan jag fixade lånekort och fick en genomgång hur allt funkar (highteck) på biblan sen lånade jag hem 2st böcket, 1 med mönster och sen med beskrivningar på stickade kläder. När vi var klara där och Kalle trött gick vi bort o handlade lite på Netto innan vi åkte hemåt..

Lagade mat, åt sen började Kalle bli gnällig så jag stoppade ner honom i vagnen och gick bort till SPA:et där Daniel var o klippte sig, pratade lite med dem sen tittade Matilda in (Oxå en mamma vi umgås med) så hann snacka lite skit med henne innan jag lämnade Kalle där och gick med raska steg hemåt och hämtade bilen för jag skulle ner till Friskis och svettis och testa Afro - vilket var helt okej... svårt o hänga med första gången och verkligen släppa loss som man ska.. vi rörde på oss hela  tiden förutom 1 min drickepaus.. så man var rätt svettig när passet var klart...Men det var kul så det kommer jag fortsätta med...det var mycket höfter och rumpa :o)

Sen var det bara snabbt bort till bilen, köra och tanka och sen raka vägen hem för Daniel hade Ki-box träning vid 19:30 så var tvungen o va hemma innan kl 19..  18:45 steg jag innan för dörren så vi hann umgås lite innan det var dags för Daniel att åka hemifrån...



Torsdagen tog vi det bara lugnt hemma... jag vaknade med världens mens värk /träningsvärk/förkylningen och feber... jippie..när det var jobbedag och allt..men lite alvedon och vila gjorde susen och jag var pigg på kvällen efter lite vila på kvällen..

Tyvärr gjorde Kalle sin första resa nerför vår säng också...han somnade där och jag pallade upp med täcke och kuddarna runt om o gick ner för att läsa tidningen och Kalle brukar alltid göra sig hörd när han vaknade men istället hörde jag en duns sprang uppför trappar med hjärtat i halsen och precis när jag når översta trappsteget börjar Kalle skrika.. hittade han på golvet på Daniel sida... men han tystnade så fort jag tog upp honom o inga synliga märken så jag tror att han ramlade med rumpan först och blev mest rädd.. skönt det..men nu är det slutsovit i vår säng iaf.

Natten på jobbet gick bra...jag packade de nya Birkeland med Anna och som vanliga traggade vi hela natten...till slut var jag så hes att man knappt hörde vad jag sa haha...
Första passet gick segt men sen gick sista timmarna snabbt...lagom att jobba 1 natt/veckan :o)


Idag har vi haft mysdag... när jag vaknat och gjort vid mig så åkte vi ner till Älmhult..parkerade vid Maxi och sen gick vi in till centrum.... åt sallad på Hannas och sen gick vi inom IKEA och handlade lite fler ramar och en bringare från sommarsortimenter med löstagbart rör i mitten som man kan frysa..perfekt varma sommardagar..

Sen gick vi tillbaka till Maxi och storhandlade... så nu är både frys/kyl och skafferi fullt :o)
Nu ikväll har jag suttit här och Daniel där nere o kollat på tv... Jag har inte varit spec. social.. hittade massa roligt här istället...b.la. denna sidan där man kan göra ordtavlor..skitfräckt... gjorde lite olika b.la. med Kalles födelsedata.

Imorgon står bara ett Barkhultbesök på Schemat, vi ska hämta hem Rallybilen... och jag ska städa här uppe..kanske syr något nu när jag har riktiga mönster hemma..

Det blev mycket text idag så jag får avsluta med lite bilder:







 


Postat av: hampus larsson

han tycker det ser gått ut med öl

2009-02-28 @ 11:08:40

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................