Veckan

Blogga var det ja...
Kalle sover och Daniel är på folkrace så nu tar jag mig äntligen tiden..

I Söndags började jag som sagt jobba heltid igen...började direkt med ett 10 timmars pass... men natten gick snabbt då jag hoppade rundor lite där det behövdes (vi är uppdelade så halva gänget jobbar ena söndag o de andra den andra)

Tyvärr kunde jag inte sova så länge sen redan 10:30 vaknade jag men lyckades somna om en liten stund iaf.
jobbigt när man inte kommer i säng förrän vid 6:30 (ammar kalle)

Tisdagnatten var jag ute hos Åsa och jobbade...altid likaskoj o denna natten gick verkligen snabbt, jag körde truck och satt o häcken o synade en massa...Tyvärr sov jag inte mycket längre denna förmiddan... kl 11 vaknade jag *suck* men sov vidare till kl 13.

På kvällen var jag på möte nere på AP däckservice, första mötet inför klassiska mästarmötet vi ska ha i Juni.
Natten tillbringade jag med Anna, vi packade fyllningar till Birkelandgardrober (skjutbara) vi diskuterade allt mellan himmel o jord som vanligt..

Ammade Kalle sen somnade jag som en stock, Kalle o Daniel åkte ner på sista sagostund träffen och det hade gått jättebra, Daniel var poppis och fick en annan liten kille i knäet :o) sen körde de hem och väckte mig för jag hade tänkt åkt med på påskfirande på babycafet men jag stannade hemma o sova lite till, fixade ett halsband och åt för sen kl 17 skulle jag träffa Anders nere på AP, vi körde första genomgången med noterna inför kongen - Vilka vägar!! Kommer skörda sina offer...det var kul o intressant iaf. vi var tillbaka i Älmhult vid lite över 20 så till kvällsmat fick det bli pizza..

Natten gick bra, jag och Åsa körde 3e linan (automatpacken) med vitrinluckor så maskinen skötte sig själv vi fyllde bara på med pallar och fixade larmen och körde ut pallar... ett städpass på mitten hann vi med också.. blev en massa truckkörning - kul!!

Sen hem till mina älsklingar som låg o tittade på tv, ammade Kalle sen gick jag ner o duschade för det blev inget sovanade för mig istället åkte vi till Ullared!!! köpte med oss frukost i Älmhult, Kalle somnade strax utanför Älmhult o sov ända till Ullared och jag tog en liten powernap mellan delaryd och Halmstad.
Vi hittade en massa skoj i Ullared, alla 3...för mycket att rabbla upp så ni får titta på bilderna :o)




Detta är bara mina kläder :o)








Ja som sagt vi hittade en massa fint :o) aldrig billigt o åka till GeKås


Kalle var jätteduktig och satt i sin vagn och tittade på allt folk.
Sen när det började närma sig sovdags för honom gick vi ut första rundan, somnade honom och åt lite lunch...

tyvärr väcktes Kalle, vi ställde vagnen i ett hörn och brevid stod en tom barnvagn, så kommer ägarna till den barnvagnen och lägger ner sitt barn som börjar skrika, Daniel går bort till Kalle och vaggar vår vagn för att han inte ska vakna, men tror ni mamma tar upp sitt barn och försöker tröst nejdå hon säger bara "åhh tycker du inte om att ligga i vagnen" och låter henne skrika så självklart vaknar Kalle o sen var hans dag fördärvad - tack för den liksom..
ser jag en annan vagn där någon ligger o sover går jag givetvis ut med Kalle eller tar upp honom om han börjar väsnas...men så gör tydligen inte alla *suck*


Daniel och Kalle tog en runda med vagnen o affärna runt om medans jag gick in en runda till :o)
Vid halv 5 var vi alla trötta på det iaf. och mina fötter värkte..

Daniel hade föruttfattade meningar om mig och trodde jag skulle vara sur o tvär när jag inte fått sov något men det blev tvärtom och Daniel var den småtjuriga :o) Jag var inte ett dugg trött eller småsur (annars är ju Gekås ett utmärkt ställe att bli lite småsur på haha) på hemvägen stannade vi till i Halmstad och åt på Mc.D innan vi tog GRUSVÄGAR hem...trevlig GPS vi har....
Sista stoppet blev i Ljungby där vi stannade o busade lite med Kalle som tröttnat på att sitta still.

När vi kom hem fick jag ett ryck så jag fotade alla sakerna vi handlat och la det mesta på sin plats.. likabra o göra det direkt.. så totalt blev det 36 timmars vaken tid så ni kan tänka er att jag sov gott sen även om jag drömmde en del (Daniel vaknade när jag försökte rädda hans ben från att ramla ner från sängen haha)

Kalle ville ha mat som vanligt vid 6 tiden men sen tog Daniel honom och jag fick sova ända till kl 11!!
Resten av  Dagen bestod av handling och städningen...
Fick skämmas lite på Maxi också... hittade en bankortet när jag skulle betala - panik! röd i ansiktet fick jag be henne parkera kvittot och springa ut till bilen och leta och som tur var låg det i skötväskan *pust*

Daniel var duktig och städade hela köket men det varade inte så länge då jag stekte köttbullar, gjorde muffins och daimtårta och potatis/frikadeller/sås och grönsaker till Kalle... grejer överallt  :o)

01:20 kom jag äntligen i säng då hade jag även hunnit med att städa "min" toalett.









 


Postat av: miian

åhhhhhh knappt avis :(:(:(:(:(

Gekås är paradiset,måste ta mig en tripp jag med :)

Dom hade fåt in "alla" sommarpinaler nu va?

Kram

2009-04-13 @ 14:02:51
URL: http://miian.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................